Spring naar bijdragen

Ik ben


Quinn

Aanbevolen berichten

18 uur geleden zei Reacher:

Hoe voelt deze mijlpaal? Valt het mee, valt het tegen? Allebei? 

Ik weet het niet goed. Gisteren met die hele discussie over dat drank soms wel wat biedt, want dat doet het, raakte mijn hoofd ook weer wat op hol. Maar het biedt nu, op dit moment, niets positiefs, drinken. Misschien is dat over een tijdje anders, dat kan. Intussen sjokken we verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Quinn:

Ik weet het niet goed. Gisteren met die hele discussie over dat drank soms wel wat biedt, want dat doet het, raakte mijn hoofd ook weer wat op hol. Maar het biedt nu, op dit moment, niets positiefs, drinken. Misschien is dat over een tijdje anders, dat kan. Intussen sjokken we verder.

Ik citeer hier nog een keer wat ik elders op het draadje voedsel voor de brein schreef:

Want voor de duidelijkheid: deze stelling (een alcoholverslaving wordt deels in stand gehouden omdat het ons ook iets oplevert op psychologisch  gebied) heb ik geformuleerd omdat ik denk dat het ontdekken van wat je diepere drijfveer achter de verslaving is,  (dus weten welk gereedschap je nu nodig hebt), kan helpen bij het zoeken naar een gezonder alternatief, of kan helpen bij het besef dat drinken helemaal niet meer nodig is.

Niet, ik herhaal: niet, omdat drinken de oplossing is. 
Drinken is een vieze 2e hands gebruikte pleister. Het bedekt even de wond, om het vervolgens nog erger te maken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik schreef, de aanleiding is weg. 

En nu de tmi. 

Als ik knock out was van drank, vroeger, toen ik twaalf, dertien, veertien was, ging ik ook daadwerkelijk out. Fysiek, mentaal, compleet van de wereld. Dat waren de momenten waarop mijn pa me grotendeels met rust liet, omdat er dan toch niks aan me was. Okay ja, ik kreeg er wel straf voor, voor dat drinken, maar hij bleef dan wel mooi van me af.

Tl;dr

Drank maakt veel kapot, slechte mensen meer. 

Doe maar niet quoten, wellicht krijg ik ooit een aanval van privacy behoefte. Ofzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach een kind,

dertien lentes zo pril,

ach wat lig je hier stil

langs de kant van de weg. 
 

Dit lied komt opeens in me op, ik zong het vroeger vaak. Gaat natuurlijk niet over jou, maar toch ook wel.
Jij was ook een kind en pril, maar kon dat niet zijn. Wat verdrietig. :brokenheart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel herkenbaar hoor @Quinn. We weten ze zitten die spoken, kennen ze vanbinnen en vanbuiten, weten dat ze niet ‘echt’ zijn, doen er alles aan om ze te doen verdwijnen…waarom gaan ze dan niet weg? Nu ik dit schrijf denk ik aan een andere theoretische mogelijkheid: misschien moeten we ze omarmen ipv ze proberen weg te jagen? Pfff vermoeiend hè…

sterkte voor jou!!:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het idee dat je steeds stiller wordt… geen zin om te delen of lukt het niet om te delen? 
 

Je schrijft over dissociëren. Ik las wat @Ettyschreef op een andere draadje, ik citeer haar hier even en hoop dat ze dat niet erg vindt

‘Ik denk dat een goede check is om te kijken of je er in zit, je af te vragen hoeveel kleuren je ziet.  Of er sprankelende dingen zijn in je leven.  Of je stemmingen zich een beetje afwisselen, of dat het eigenlijk altijd wel een beetje vlak voelt.’ 
 

Door het tegenovergestelde te beschrijven legt ze hier uit hoe jij je nu voelt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...