Spring naar bijdragen

Woensdag, 23 maart 2016


jowan

Aanbevolen berichten

Ben bezig iemand te vinden, die mijn 2 adressen over wil nemen.

Ze zou erover nadenken.

Als ik een vervangster heb, zou dat de pijn van mijn opzegging wat kunnen verzachten

 

En over schulden gesproken;

Wat ben ik blij, dat ik die niet meer heb.

 

Goed van je Jannigje, dat je niet drinkt

Valt niet altijd mee he.

 

Ook hier

Heb het best moeilijk nu,met niet drinken

Enfin, morgen ben ik vast weer blij, dat ik vandaag niet gedronken heb.

Ben wel weer aan het compenseren met veel en verkeerd eten.

En dat is best wel heel jammer, want dat ging juist zo goed de afgelopen weken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote

'In de verleiding gekomen om weer te gaan drinken, want ................ Allemaal redenen , vul maar in
Alleen, dit heb ik in de hand, veel andere dingen niet, althans zo voelt het nu.
Dus, drink ik niet, het zou helemaal niets oplossen, ik zou me er alleen nog maar rotter door voelen.
Afijn, nog steeds adb dus.'

 

Jannigje, wat vind ik dit toch sterk. Petje af.

 

Afgelopen week had een maatje een terugval. Of een uitglijder, maar dan wel een échte.

Ik kwam net thuis, het was etenstijd, toen ze me belde en vroeg te komen.

Ik had geen tekst; het was de zóveelste uitglijder en ik kon geen positiviteit meer opbrengen.

"Mijn aanstaande ex, zo erg dit en dat, hij gaat me in mekaar beuken dit en dat.................

Iedereen geeft mij de schuld, het is áltijd maar weer de schuld van de verslaafde dit en dat..........

Mijn familie denkt dat het allemaal wel meevalt met mijn ex, en ze bieden óók al niet aan dat ik bij hén kom wonen............

Bij jou zou ik wel clean blijven, jij bent zo strak in de leer dit en dat..........

Als iemand in mijn omgeving slaapplaats zou vragen, dan zou ik opschuiven, ik wéét hoe oneerlijk het leven kan zijn dit en dat......."

 

Ik moest haar zeggen dat, hoewel ik groot genoeg woon, haar er niet bij kan hebben. Ik ben zelf mijn innerlijke rust kwijt door wat toestanden, ik ben letterlijk het noorden kwijt. Maar wat voelde ik me verplicht om wél plek te maken in mijn huis. Ik voelde me gemanipuleerd.

De volgende dag had ik een tijdelijke woning voor haar geregeld. 'Was niet nodig, hij zou haar vast niet in elkaar slaan, dat had hij beloofd. Ze hadden alweer bijna het bed gedeeld.' :wacko: :wacko: :wacko:

 

Nog een volle dag heb ik rondgelopen met héél véél boosheid. Gefrustreerd om de manipulatie. Onbegrip van haar, van mij, en op zoek naar toch die innerlijke rust. Onvoorwaardelijke acceptatie. Acceptatie dat andere mensen doen zoals ze doen, en dat dat niet goed of fout of dom is. Acceptatie dat ik heb gedaan zoals ik deed, en dat dat niet goed of fout of dom is. Het kon kennelijk niet anders.

En dan lees ik Jannigje, die precies schrijft wat ze wel en wat ze niet in eigen hand heeft................... wat fijn! Wat leerzaam!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk vaak; zal ik me weer aanmelden en meeschrijven of niet? Het gehalte beter te moeten weten; als een soort van Jezus of neder moeten denken terwijl me het niks zegt weerhoudt me! Nederig denken is denk ik juist jezelf weg poetsen als persoon want wat houdt dat in?? Jezelf neerzetten met een kleine J vind ik raar! Je mag er toch zijn als mens! Dasr ligt juist mijn breekpunt!ik zal het vast verkeerd begrijpen maar nederig enzo! Aan me hoela en wat een kul!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou heb ik daar wat vragen over, want ik denk het te snappen, maar dat weet ik níet zeker.

Heeft die nederigheid te maken met erkennen dat je machteloos bent, zelf dit gevecht níet aankan en het in handen legt van een hogere macht?

Zoiets van: dit is overmacht, ik steek mijn handen in de lucht enz.

Want ik krijg steeds het idee, dat mensen wel hetzelfde bedoelen maar dat er door een andere woordkeus een communicatieprobleem ontstaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

en tsja wat zal ik vertellen?

Ben vandaag de hele dag buiten aan de gang geweest en er stond me een koude wind rond de Loosdrechtse plassen, winterjas was echt nog nodig vandaag, maar de zuidkant van het huis, was gewoon aangenaam.

Ik eet pizza, verder niets bijzonders te melden eigenlijk.

Later vanavond zal ik nog wel even neuzen hier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vrouw en kinderen pizza in de mik, ik een calorie arme maaltijdsalade aardappel-tonijn. Geen van hen heeft overwogen een heel klein puntje uit de mond te sparen en aan mij te geven 'voor het lekker'. Toen ik dat opmerkte zeiden ze wel in koor dat áls ze hadden geweten dat ik dat had gewild ze dat zéker zouden hebben gedaan. Pfff... .

:) Maar ja, wel een tevreden gevoel :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Weinig gelezen hier de laatste tijd

Dus niets om op te reageren

 

Dan een kleine up-date mijnerzijds

 

Het gaat langzaam de goede kant op

Of eigenlijk best wel snel  ;)

 

Vandaag weer bij de verslavingsarts geweest

We zitten op één lijn,het is geen pillenman

 

Doelen weer wat bij gesteld

 

Ja, ik zie het wel goed komen

Het schommelt nog wat, echter

krijg weer meer energie en zin

 

Mensen uit mijn omgeving zeggen

de oude mai weer te horen en te zien

 

Gestaag door

 

Uiteindelijk ben ik nooit weg geweest

Aleen wat wazig onder een grijze deken

 

Zelfs die houdt mij er niet onder

 

Liefs en tot later

 

:heart:  Allen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gisteren ook fel gereageerd op jowan. We hebben daar samen een goed eind aan gebreid. Waarom kunnen we elkaar niet in waarde laten? Zoveel mensen zoveel wensen. Niemand is gelijk. De 1 dramatisch de ander te serieus weer een ander is of voelt zich nederig. Er is al zoveel ellende op de wereld. Met elkaar eens zijn hoeft niet. Elkaar respecteren om wie en hoe een ander is kan wel. 

En daar ben ik het 100% mee eens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...