Spring naar bijdragen

Woensdag, 23 maart 2016


jowan

Aanbevolen berichten

Goedemorgen

Mijn zwager was al op zijn werk, 30uurtje eerder via zelfde metro-traject en station :( nare ochtend gehad.

Gister werkdag van 0800-2230, 1,5uur pauze totaal

Nu deur weer uit

Dagpact

jowan

Albert

Vol

bewerkt door Vol
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb net de draad van gisteren doorgelezen... 

 

Lars, wat zul je in angst hebben gezeten, en misschien nog wel. 

Ik denk dat dochter inmiddels op weg naar huis gaat? 

Las dat het openbaar vervoer daar grotendeels weer op gang is gekomen.... 

En blijf gewoon schrijven hier hoor, niet wegblijven... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammie jammie Skip, lekkerrrr. 

 

 

Las ook het berichtje van Gipsy.

Lieve Gipsy, je zit nu in een fase dat je enorm hard 

moet knokken om je koppie boven water te houden. 

Maar er komt een periode dat jij wel degelijk de zin 

van jouw eigen leven weer gaat zien hoor.

 

Wat een verschrikkelijk trieste dag gisteren... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen allemaal :)

Gisteren nog veel nagedacht over België. Snap nog steeds niet waarom terroristen aanslagen plegen. Ja om angst in te boezemen en verdeeldheid te zaaien. Maar waarom moeten mensen angst hebben. Omdat ze een ander geloof hebben. ??????? Snap er nog steeds niets van.

Nou ja, dadelijk eens boodschappen gaan doen, de koelkast is bijna leeg. :D  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yvonne,

Redelijk rustige dag vandaag.

9 uur beginnen,

3 uurtjes werken vandaag.

Denk er hard over om 2 adressen waar ik om de week 3 uurtjes kom af te zeggen.

Het wordt me toch wel erg zwaar allemaal nu

En het geld heb ik niet meer zo heel hard nodig

Maar dat afzeggen he...

Daar heb ik toch wel heel veel moeite mee.

Wil ze eigenlijk niet in de steek laten, maar is gewoon elke week heel zwaar werk.

Grote huizen, veel sjouwen, met zware emmers en stofzuigers trap op en af.

Pfff, wilde gisteren echt bijna een fles wijn halen, en ze na een paar glaasjes opbellen, en uitleggen dat ik ga stoppen.

Wijn, niet gehaald.

Ook nog niet gebeld dus

Enfin, moet er nu als een haas vandoor.

Kom vanmiddag nog wel even spieken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat klinkt bijna als

een korte fix dan Gipsy (geintje)

Voor dat geld kun je ook een fakirmatje kopen

en ik denk dat als je eenmaal de rust vindt

om die te gebruiken, je er veel meer aan hebt.

Is ook goed bij detoxen.

En ik schrok toen ik las dat je dealer dus je tel.nr weer heeft,

kun je niet een goedkoop prepaid toestelletje aanschaffen?
Of als je een abb. hebt, je nr laten veranderen weer?
Er komt nl een keer dat hij smst en je wel trek hebt :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen,

 

Hier breekt een waterig zonnetje door. Misschien toch gunstig voor als ik de boontjes wil verpotten.

Mijn woonkamer is de enige goede plek dus moet ik wat ruimte maken bij het raam. En dan pas half mei naar buiten?

Wat een gedoe eigenlijk :P

Morgen eters (incl. wandeling) dus straks bdsch doen en eten voorbereiden. Nog op bezoek bij een kennis en vanavond yoga.

Zat te doen.

 

Gipsy, ik hoop voor jou dat je straks echt met je verleden kunt breken! Weg met creditcards en oude telefoonnummers!

Nieuw leven tegemoet!

 

Wijfie, je klinkt weer wat optimistischer, fijn !!

 

Rapilos: ik kan me zoo goed voorstellen dat het lastig is om bepaalde adressen af te stoten.... maar je mag ook aan jezelf denken hoor.

Eindelijk ook wat bij-kom-tijd voor jou!!

 

Lars.... Laaaaarssss....! Laahaaaars !! :rose:

 

En nu maar weer verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal :)

 

Ik denk dat emotionele stabiliteit erg belangrijk is om financiële discipline te kunnen opbrengen. Als je wel gestopt bent, maar je krijgt nog te maken met een depressie door geldproblemen of andere problemen, dan kan het zo maar zijn dat er teveel of onjuiste dingen gekocht worden.. Dat verergert de geldproblemen en de depressie weer.

 

Bij mij duurde het een half jaar na het stoppen om genoeg emotionele stabiliteit te hebben voor financiële discipline. Dan is het eerst puinruimen en betalingsachterstanden wegwerken. Langzaam aan komt er weer een beetje rust. Dan komt er een tijd om buffers te maken voor de toekomstige en jaarlijkse rekeningen, waarvan ik weet dat die gaan komen. En als dat allemaal lukt, dan elke maand 25 euro opzij zetten, die ik nooit meer zal uitgeven. Die is er alleen maar voor een gevoel van zekerheid. En natuurlijk is er ook sprake van overlapping. Schulden zijn niet 1,2,3 weggewerkt en sparen voor toekomstige rekeningen moet al gebeuren.

 

En heel langzaam verbetert de gemoedstoestand. Geldproblemen en rekeningen niet kunnen betalen zorgt voor een zware wissel. En de kans op terugval wordt dan veel groter. Ik zou bijna zeggen dat elke-maand-25-euro-die-ik-nooit-meer-uitgeef beter werkt dan anti-depressiva. En het is maar 25 euro. Na een jaar toch al 300 euro. Na 2 jaar begint het zwitsers leven gevoel denk ik. ;)

bewerkt door plof
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Plof en Gipsy,

Helemaal waar, schulden leggen een grote druk op een mens, als die tenminste niet vlucht in middelen. In mijn leven zijn dingen gebeurd waardoor ik in de schulden had kunnen komen. Ik denk dat het voorbeeld van mijn moeder, die heel goed met geld kon omgaan, ook toen mijn vader werkloos was, mij daarvoor heeft behoed. 

Mijn motto is altijd geweest : schulden zijn het begin v/h eind.

Dat is ook vaak mijn raad aan jongeren geweest.

Ik weet zeker dat als ik schulden had, dat ik een onbestemd gevoel van naderend onheil zou hebben.

Toen mijn zoon in een bananenrep. in de gevangenis zat, ben ik al mijn spaargeld kwijtgeraakt. Mijn kachel en wasmachine gingen kapot, maar ik heb geen geld geleend. In de krant gekeken en voor een prikkie en 2e hands gekocht. Ben je even gered en later zie je wel weer.

Ik heb wel een VISA kaart, is me ooit door de ANWB gestuurd toen die daar een proef mee deed.

Ik zag er niets in, tot ik in Egypte was en op een zondag geld nodig had. Ik ging een bank in, zwaaide met het kaartje en stond even later buiten met Egyptische ponden in mijn moneybelt.

Autohuur, hotel reserveren en vele andere zaken die bij reizen horen, gaan niet meer zonder, maar o, wee , als je er geld op leent, die rente is idioot hoog.

Ik heb, toen ik het nut van dat ding in zag, mijn spaargeld er op gezet, want je kreeg er een goede rente op. Ook nu nog, 1%, veel is het niet,maar meer dan bij de bank en er zitten geen voorwaarden aan vast.

Maar goed, wat ik eigenlijk wil delen is: een buffer hebben, geeft een gevoel van veiligheid en zal zeker helpen om nuchter te blijven.

Gewoon doen!!!!

En volhouden, het is een kwestie van tijd en dan kunnen jullie opgelucht ademhalen.

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapilos,

Je weet dat ik niet de enige ben die je bewondert om je tomeloze inzet en verantwoordelijkheid, maar als jij overwerkt raakt, heeft niemand meer wat aan je.

En hoe zit het dan financieel?Nog niet zo lang geleden was het heel moeilijk om hh hulp te vinden, maar het is nu andersom.

De mensen die jij (terecht) wilt op zeggen, vinden zo weer een ander, vooral omdat het maar om een paar uur gaat, dus doen!!!

Ik begrijp je schroom, maar denk je even je gevoel van opluchting in als je de telefoon neerlegt.

Mission accomplished.

Hup, nu.

:clock:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag, ik meld me weer na dagen van afwezigheid.

Het ging/gaat niet zo goed, had niet de energie om te schrijven. Wist ook eigenlijk niet goed wat te zeggen.

Wil niet steeds alleen maar met moeilijke verhalen komen.

Nieuwe ad vielen slecht, veel bijverschijnselen die niet minder werden maar eerder toenamen.

Gestopt, daar weer veel last van, afkicken.

Nu andere sinds gisteren.

Ben er beroerd van : misselijk, erge hoofdpijn. De lijst met bijwerkingen is lang en akelig.

Wat doe ik mezelf aan?

Is dit wel de juiste keuze, de juiste weg? Ik weet het niet (meer)

Letterlijk kiezen tussen twee kwaden.

Voel me nogal moedeloos, van het padje af.

In de verleiding gekomen om weer te gaan drinken, want ................ Allemaal redenen , vul maar in

Alleen, dit heb ik in de hand, veel andere dingen niet, althans zo voelt het nu.

Dus, drink ik niet, het zou helemaal niets oplossen, ik zou me er alleen nog maar rotter door voelen.

Afijn, nog steeds adb dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...