Spring naar bijdragen

Woensdag 9 maart 2016


Gast Lars

Aanbevolen berichten

Wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat ik me niet aan de indruk kan onttrekken dat er mensen zijn die

het op de een of andere manier best lekker vinden om nooit alcohol de baas te worden op dit forum.

Je kunt de alcohol de baas zijn en toch af en toe drinken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is da

 

Wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat ik me niet aan de indruk kan onttrekken dat er mensen zijn die

het op de een of andere manier best lekker vinden om nooit alcohol de baas te worden op dit forum.

Is dat zo erg dan?

Wanneer deze mensen 1 keer in de maand of 1 keer in de twee maanden drinken zijn ze het op hun manier toch ook  een beetje de baas?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is jouw aanname over mij! De reden waarom ik hier minder kom is omdat ik aardig alcohol de baas ben en er dus minder behoefte aan heb. Oh ja en ik heb niks met aanstellers die accounts laten verwijderen, dramatisch afscheid nemen (aandacht, aandacht!!) en dan een nieuw account aanmaken 2 weken later om een ander af te zeiken... Ja Ferry, de waarheid is hard ;)!

En dit gaat niet over jou & mij, dus ik reageer niet meer.

Succes met jouw adb traject, hoop dat het je goed gaat.

Nu begrijp ik er niets meer van. account verwijderen een nieuw account aanmaken en afzeiken.  raadsels.  En met mij gaat het heeeeeeeeeel goed :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu begrijp ik er niets meer van. account verwijderen een nieuw account aanmaken en afzeiken. raadsels. En met mij gaat het heeeeeeeeeel goed :P[/

uote]

Ik snap het wel....goed lezen ferry;)

bewerkt door Moppie1967
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wilde rust.rust in mijn hoofd en even geen zenuwachtig gevoel in mijn maag.wat ik al weken heb.echt ik loop al dagen te kokhalzen ik durf ook niet meer te eten.bang voor buikpijn.nu ook een lege maag.beschuit en water.beetje val.meer krijg ik er al dagen niet in.ja en dan een lege maag en dan drinken.dat wil wel.ook niet eens veel gedronken want ook dat accepteert mijn maag niet.

Wijfie, ik heb het al eerder geschreven maar denk je er wel eens over om hulp te zoeken bij je rouwproces?

Er zijn tegenwoordig veel rouwbegeleiders, dus niet meteen therapie. Ik zou me kunnen voorstellen dat je er in vastloopt met alles wat er op je af komt, financieel, maar ook qua gevoel zoals eenzaamheid. In rouwbegeleiding draait het even alleen om jou en jouw verhaal. Ik denk dat het je kan helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp het ook niet meer.  :blush:

Agnieta als tevreden drinker / succesvolle minderaar en ADB is voor mij echt een nieuw perspectief.

Ik had dat nooit eerder zo kunnen zien.

Ik weet niet waarom niet, maar het ligt ongetwijfeld aan mij.

Dus: excuses, Agnieta, en ga zo door.

 

Wijfie daarentegen scheer ik niet over dezelfde kam als Agnieta. Ik vind het jammer dat dat vandaag wel is gebeurd. En als ik de dagdraad teruglees begrijp ik ook waarom. Maar Wijfie, jij doorgaat een heel ander proces, jouw eigen proces en ik gun je oprecht dat het je snel weer wat beter gaat en dat jij ook (weer?) ADB wordt. Helemaal op jouw manier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je vindt dat je alcohol de baas bent of een beetje de baas, ook al is dat met wel wat drinken, dan hoef je hier niet te vertellen dat je wat gedronken hebt.

Degenen die dat wel vertellen zijn zij die het niet de baas zijn of waren.

En diegenen waarover ik het daarnet had, die het dus best fijn lijken te vinden om alcohol niet de baas te worden,

hebben een manier gevonden om de schatkamer (dit forum) aan tips, suggesties, wegwijzers etc. om alcohol de baas te worden

te gebruiken om te laten zien dat dat voor hen niet werkt omdat hun leven nét even verschrikkelijker, erger, zwaarder, onmogelijker,

onvoorspelbaarder, ondoenlijker...  is dan dat van al die mensen die het wél gelukt is om te stoppen met drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er worden vreemde dingen gezegd soms hier. Pijnlijke suggestieve..

 

Mogelijk vinden de echte stoppers het geworstel en de pogingen van sommige anderen niet de moeite waard?

Weten ze deze wel op de juiste waarde te schatten? Niet altijd in elk geval! :excl:

(mij heeft een kanonne uitspraak hier wel es JUIST tot drinken aangezet! Tuurlijk deed ik het zelf, maar helpend was dat negatieve gedrag van anderen zeker niet)

En bedankt nog :blush:

 

Of speelt er jaloezie een rol? Heimwee naar dat drankje wat die ander gister heeft genuttigd?

Wees niet te arrogant in je eigen bestaanswijze: anderen hebben het volste recht het keer op keer op hun eigen manier te doen.

Het forum heeft juist als neveneffect dat je niet alleen staat. Alleen dat al kan maken dat je hier wilt blijven.

 

BAH wat een ships weer... :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Smart, ik ga er maar van uit, dat ik je aan het drinken zou hebben gebracht. Maar als dat zo zou zijn, komt dat niet door dat ik negatief schrijf :excl:  Ik probeer te schrijven uit mijn ervaringen van bijna 10 jaar droog staan. En niet omdat ik jalours zou zijn, om het gedronken drankje van gisteren van iemand. Want ik mis de drank totaal niet. Het is uit mijn systeem uit mijn leven. Daar ben ik gelukkiger van geworden. EN DAT GUN IK IEDEREEN HIER. :excl:  :excl:  :excl: :excl:  :excl:  :excl:  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moppie, misschien helpt het jou om te bedenken dat als Sowhat iets aan Wijfie schrijft of jowan iets aan Agnieta, dat (1) deze mensen iets schrijven aan specifiek Wijfie en Agnieta - dus niet per se een opmerking in het algemeen plaatsen, die voor iedereen geldt. Dus bijvoorbeeld: mocht iemand anders ook een hond hebben, dan hoeft hij /zij zich niet persoonlijk aangesproken te voelen door So; of als een ander af en toe ook drinkt, dan hoeft hij / zij de raad van jowan niet op zichzelf te betrekken.

En (2) dat deze mensen elkaar al behoorlijk lang kennen en als een heel lange forumgeschiedenis met elkaar hebben. jowan in het bijzonder heeft zich sinds ik hier schrijf echt enorm betrokken opgesteld richting Agnieta. Dat speelt toch allemaal mee.

 

Maar waar bemoei ik me mee? (Nou, misschien vrees je een beetje voor stemmingmakerij, Yo? Ja, zou kunnen Yo...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee jij was het niet hoor.

Maar ik zie altijd dat het ene het ander uitlokt en nu doe ik hetzelfde door iets te suggereren over de gestopten.

Dat is niet aardig. Maar ik zie wel dat het ene negatieve vaak het ander uitlokt.

 

Omdat je nooit exact weet hoe het is voor een ander is een oordeel heel vaak misplaatst. Dat roept reactie op.

Elk mag het op zijn/haar manier doen.

 

En wat is er mis met vriendelijk blijven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb maar 1 verlangen en dat is dat ik nooit meer terug wil naar 24/7 drinken.

En dat gaat me goed af en daar ben ik blij mee.

Ook drink ik niet meer op onmogelijke tijdstippen en of situatie"s dat vind ik al heel wat.

 

Ik heb gewoon een leven inmiddels hoor, als ik 24/7 zou drinken nog

dan zou ik de dingen die ik doe niet kunnen doen.

 

En wat is er mis mee als ik hier deel over de manier hoe ik dat doe.

Ik ben geen gebleven stopper (nog?) een ander misschien wel, die verteld hier toch ook

zijn/ haar ervaring ermee?

 

Dit is adb forum, geen AA dacht ik.

Agnieta dan heb je veel bereikt .Als je het voor je zelfs goed vindt om af en toe te drinken is het toch goed .Maar wat ik moeilijk begrijp hoezo je het dan elke keer hier meldt. Zo als ik was fout ik heb gedronken .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar staat de dubbele punt in jouw zin Lars, want dat maakt een boel uit.

Achter OPTIE of achter MOGELIJK ?

 

Ik denk overigens dat mannen sneller korte metten willen (met wat dan ook) dan vrouwen.

Hup en klaar :)  :P ..... :face-icon-small-shocked:

 

Maar er kunnen ook andere redenen zijn Lars, om langer op een forum als dit te willen zijn.

Misschien hecht men zich aan de anderen?

Misschien voel je je minder alleen?

Misschien is het fijn om hulp te willen geven?

 

b.v.

En verder hou ik enkele dingen nu binnensmonds en ga naar buiten :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het algemeen heb ik wel het idee dat zij die nog (af en toe) drinken langere tenen hebben dan zij die (geheel) gestopt zijn met drinken.

Iets met schuldgevoel wellicht?

Denk eigenlijk niet dat ze langere tenen hebben maar door te melden dat ze gedronken hebben in een hoekje gedreven worden zich te moeten verdedigen.

Tot op heden "geheel gestopten" worden niet aangevallen en hoeven zich ook niet te verweren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk, en dat heb ik hier al vaker gemeld, dat drinkers een bijbehorend verslavingsgedrag vertonen en dat stoppers, althans de meesten, dat verslavingsgedrag langzaamaan kwijt raken door aan zichzelf te werken.

Stoppers die dat uit overtuiging doen hebben een zindelijke manier van denken ontwikkeld die vaak haaks staat op de gedachtewereld van gebruikers. Die vergoelijken namelijk nog elke beker vergif die ze tot zich nemen.

Het is gewoon zwart tegen wit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijft moeilijk… Wat is helpend?

 

Wat ik altijd voor ogen houd; dat een ieder schrijft vanuit eigen ervaringen en in elk stukje tekst zeer waarschijnlijk een groot stuk projectie zit. Dat iemand die ‘hard’ lijkt, waarschijnlijk net zo streng voor zichzelf is geweest, maar wél heeft ervaren dat het hem/haar veel gebracht heeft. En het op die manier weer probeert door te geven. Dús helpend.

 

Blijft staan dat een ieder mens uniek is, en dus ook qua ‘aanpak’.  Voor de een werkt confronterend, voor een ander mild.

Laten we nou van alles hier op het forum hebben. Voor elk wat wils. Ik zie ondertussen wel de meerwaarde van de diverse stijlen en denkwijzen. Tis net het echte leven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...