Spring naar bijdragen

Woensdag 9 maart 2016


Gast Lars

Aanbevolen berichten

Vrijdag en zaterdag is het NL.doet!

Een leuke kans om op eenmalige

projectbasis kennis te maken met

vrijwilligerswerk. Of zomaar wat extra's

te doen en daar zelf ook een hoop lol

aan te beleven.

Ik heb me toch een leuk klusje uitgezocht!

Ik ga 's middags met een clubje mensen

van een instelling bowlen. Als hulp voor de leiding.

Is er een klik, dan mag ik na afloop mee chinees eten.

Is dat leuk, of is dat leuk; hoezo werken ;)

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik ontdekte dat ik te veel drink heb ik eerst twee weken hier rondgekeken, toen ben ik drie maanden gestopt en nu zit ik in een periode van drie maanden minderen. Waar ik uiteindelijk op uit kom, stoppen of minderen, dat weet ik nog niet.

In mij wie is wie heb ik het stoppen beschreven en nu ook het minderen. Dat doe ik om mezelf terug te kunnen lezen maar ook omdat ik veel heb aan de reacties. Toevallig vandaag heb ik alle post gekopieerd naar Word. In de komende weken ga ik eens goed spitten en herlezen wat ik nu eigenlijk precies aan het doen ben :).

Typo

bewerkt door Meya
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geloof niet dat alcoholisten kunnen minderen.

Ik denk wel dat alcoholisten kunnen minderen, maar is dat ook voor langere duur.

Meestal is het een kort termijn traject, niet alleen met drinken

maar met meerdere dingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat kan een ander ook prima voor je doen.

Dat denk ik niet, ik ken mensen die veel drinken maar daarom nog geen alcoholist zijn, zij functioneren prima in het dagelijks leven, terwijl je met een drankje of 5 best wel alcoholist kunt zijnn hoeveelheden doen er niet toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat denk ik dus ook, minderen lukt best wel een tijdje en dat lijkt heel wat, maar op den duur ga je toch meer drinken, je wilt de roes.

dat is het essentiële verschil tussen een alcoholist en iemand die af en toe een glaasje drinkt op een feestje of zoeits.

 

ps, mijn antwoord op je vorige repliek, Rudy.

bewerkt door Asterix
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat je pas alcoholist bent Ietje wanneer je dat zelf toe geeft.

 

Zo ben ik dat inderdaad ook gaan zien, Rudy. Ik begreep dat eerder verkeerd.

Iedereen, nou ja, velen om mij heen, vertelde mij dat ik gewoon een stomme alcoholist was. Ik moest niet zoveel zuipen.

Ik hoorde dat vaak, maar volgens mij viel het allemaal wel mee. Ik zoop als ik dat wilde. Maar kon er elk moment mee stoppen, toch?

Ik wilde alleen niet stoppen, want er was genoeg reden om te drinken, vond ik. En het was nog lekker ook.

Hoe meer men mij vertelde dat ik alcoholist was, hoe meer mijn hakken in het zand gingen.

 

Er was heel wat voor nodig om voor mezelf klaar te krijgen dat ik wel degelijk alcoholist was.

Zo'n beetje alle kenmerken van een alcoholist waren op mij wel van toepassing. Het enige dat ontbrak was

mijn eigen erkenning. En die erkenning kwam toen ik moest toegeven dat ik absoluut geen macht had over

mijn alcoholgebruik. Dat ik niet enkel kon drinken als ik dat zou willen maar dat ik ook tegen mijn wil in moest drinken.

 

Pas toen ik voor mezelf had toegegeven alcoholist te zijn kreeg de term alcoholist voor mij een persoonlijke lading.

Daarvóór was het slechts een etiket wat me opgeplakt werd en waar ik me met allerlei rechtvaardigingen tegen verzette.

Pas toen ik alcoholist was kon ik de hulp gaan zoeken die ik zo nodig had om te kunnen stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wist van mijzelf dat ik te veel dronk. Vooral na het verliezen van mijn baan zo'n jaar geleden. Mijn super lieve dochter was bang dat ik een leveraandoening zou krijgen omdat ik hiernaast ook ad gebruik. Door haar en met haar de stap genomen om te minderen. Ik heb er eerlijk gezegd weinig moeite mee. Ik spreek mijn dochter dagelijks en ze is trots op mij. Ze volgt een medische opleiding en is eindejaars. Samen vinden wij het goed zo. Ook mijn man en zoon. Maar ik wil gewoon af en toe een drankje nuttigen wanneer ik daar zin aan heb en dat lukt me prima. Ik hoop dat jullie dan ook respect kunnen hebben voor een minderaar.

bewerkt door Moppie1967
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk er zijn ook mensen waar het doel is om te minderen en dat is ook ok .Zelfs denk ik daar ook anders over als ik alleem in het weekend zou willen drinken denk ik de heele week aan het weekend en leef ernaar toe , foute boel dus en kost veel energie .Ook het afbouwen kost mij te veel energie en gaar ik weer de fout in .Uitendlijk was er voor mij maar een oplossing , stoppen ik heb geen behoefte meer om elke dag ernaar toe te leven dat het 17.00 uur wordt Dan mocht ik drinken .Ben ook geen goed voorbeeld voor mijn kids en ben toch anders als ik drink .Dus Ik heb echt een probleem met alkohol das ist wel duidelijk .Ik ben heelemal gestopt met heel veel moite zeker en vaag heb ik nog zucht en roept mijn brain er is een oplossing .Nu is het aan mij uittezoeken wat helpt en wat moet ik doen om anders mit problemen zucht verdriet om te gaan .Ik heb de keuse en die heeft iedereen je kunt kiezen het overkomt je niet .Niemand zet mij de fles aan mijn hals ik kies er dan voor , ik kan er ook met iemand over praten fietsen boxen van alles doen maar dat is op zo een moment ook moilijker dat is zeker zo maar op lange termijn levert het veel meer . Zo is het in elke geval voor mij .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond.

Geen therapie vandaag. Psycholoog was vergeten dat hij verlof had..
Nou wie is er hier zijn vijzen kwijt aan het geraken?

Verder beetje grrrrrrrr dag. In de clinch gelegen met baas dus morgen wil ie er vast nog eens over napraten. Ben ik nu al aan het malen over wat ik zeggen ga en hoe ik dat het beste zeg. 

 

Rudy, ik vind jouw kijk op dingen verfrissend.
Ik denk dat dit forum heel wat tools kan bieden. Ook aan diegenen die op termijn beslissen drank terug toe te laten. Maar het forum leent zich minder tot het delen van dat proces.
Soms vind ik dat spijtig maar meestal zie ik de noodzaak niet. 

Waar ik me wel aan dood kan aan ergeren is wanneer men dingen voor mij, als niet geheelonthouder, gaat invullen. 
Daarom vind ik jouw tekst eens zo sympathiek.
 

 


 

bewerkt door fleurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...