Spring naar bijdragen

Woensdag 9 maart 2016


Gast Lars

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

 

Vandaag de hele dag vrij !!

Jaaa, jullie lezen het goed ;DE HELE DAG VRIJ !

 

Dus, al uitgeslapen tot 8.00 uur

Ontbeten, ochtendgym op t.v.

Afspraak met kapper gemaakt, was in de machine gekieperd

En nu een lekker bakkie koffie, en even jullie goedemorgen wensen.

 

Vrij.. een volle vrije dag voelt anders dan een volle niet-vrije dag.

En ook anders dan een lege vrije dag.

Lekker voor je, rapilos. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen idee.ja gisteren al ziek ik loop de hele dag te kokhalzen en eet slecht.gaat niet goed.ik wilde alles vergeten gisteren even niets.

En nu?

Ga je vanaf nu weer goed voor jezelf zorgen, of gooi je het bijltje erbij neer ?

(Ik zou voor het eerste kiezen  ;) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Agnieta en Wijfje,

 

Wat heeft het toch voor een zin, om iedere keer die eerste te nemen?? Jullie zitten op het forum, waarom niet eerst hier komen, als jullie behoefte aan drank hebben?????????????????????? Zo komen jullie nooit ervan af. Of zie ik het soms verkeerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat je het verkeerd ziet, ferry.

Het forum kan ook helpend zijn voor hen die wél steeds die eerste weer nemen en hier dan "opbiechten".

Zo kan dit forum je er steeds toe zetten om te zeggen dat je iets niet goed hebt gedaan.

Dat kan voor de één een aanleiding zijn om iets te veranderen, voor de ander een manier om het geweten te sussen.

Uiteindelijk gaat het om gemoedsrust. Toch?

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, die ken ik, zonde om weg te gooien. Gek genoeg zit daar bij mij zelfs een financiele gedachte bij. Je gooit toch geld weg. Poeh, stel je voor. Ik zou eens 7 euro weggooien... .

 

Ennuh, weggooien... door het door de gootsteen te kiepen investeer ik voor 7 euro in mezelf.

 

Terwijl ik dit schrijf staat er een halve fles wijn op het aanrecht. Die ga ik NU leeggooien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, gisteravond samen met mijn vrouw de film Alles over niets bekeken.

Ik heb er een beetje een dubbel gevoel bij.

 

Het is in mijn optiek een combi tussen vanzelfsprekendheden en aannames, wat het verwarrend maakt.

Neigt enigszins naar de New Age gedachte en het bracht me terug naar de sfeer die er vaak hing in mijn omgeving in de jaren 80..

 

Wel kort door de bocht, vinnik, leef in het nu, er is geen vrije wil. Er is geen geschiedenis en geen toekomst.

 

Mwoah, dus ik kan rustig op de bank gaan liggen en hoef niet te zorgen voor mijn pensioen, hoef geen verantwoordelijkheden meer te nemen, want mijn keuzes komen immer uit het onderbewustzijn naar boven borrelen.

Ik zal wel te achterlijk zijn en het niet goed hebben begrepen, kijk, dit borrelde zo naar boven..

 

Dat zal ik mijn familie vertellen als ze zien dat ik de hele dag op de bank lig. ;)

 

"Sorry, jongens, maar dit is hoe het is, ik heb geen vrije wil hoor" Hahaha.

 

Maar het filmpje was wel leuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen, 

 

Staat dat Grote SmoezenBoek eigenlijk al ergens? Vast wel.

 

Intussen ga ik gewoon door op de Yogajuf-tour. Dus vandaag zoiets:

 

Het is heel normaal dat je geneigd bent om rotgevoelens te verdoven.

Vaak is dit omdat je bang bent hoe je je zult voelen als je niet zou drinken.

Het werkt inderdaad tijdelijk. Lekker is dat hè?

Maar verdoving is een vorm van verzet.

En alles waar jij je tegen verzet, vecht terug.

Dat wat je verdrukt, wordt sterker. 

 

Zo werkt het met hele volkeren, zo werkt het met gevoelens.

Misschien is het wel een natuurwet. (A3?)

 

Daarentegen: dat wat de ruimte krijgt, dat wat gezien en gehoord mag worden, wordt makkelijker hanteerbaar of lost zelfs op.

In plaats van je rotgevoelens te onderdrukken (met een scheut alcohol), neem ze eens serieus. 

Ga ze eens echt door-voelen, voor de verandering. Geef ze de ruimte zonder dat je erover gaat oordelen.

Bijkomend voordeel: je angst voor het onbekende zal verdwijnen, omdat je immers gaat ervaren wat er gebeurt als je niet drinkt.

 

Mij gaat het goed verder trouwens. 

Rapi, ik ben zo blij voor jou!  :rose:  :lips:  :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quote:

 

 

 

"Mwoah, dus ik kan rustig op de bank gaan liggen en hoef niet te zorgen voor mijn pensioen, hoef geen verantwoordelijkheden meer te nemen, want mijn keuzes komen immer uit het onderbewustzijn naar boven borrelen."

 

Bewust achterover leunen en niets doen is ook iets doen :-)

bewerkt door Yogajuf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Yogajuf. Voor mij de spijker op zijn kop.

 

De eerste niet nemen, je smoezenboek kennen, op tijd de halve fles door de gootsteen mikken... allemaal heel belangrijk. Maar voor mij uiteindelijk onvoldoende. Wat ik vooral moet doen is het onderliggende gevoel adresseren. Wat te doen met mijn boosheid, verdriet en eenzaamheid. Angst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad Asterix, het gebeurt.

 

In alle eerlijkheid: ik vind het persoonlijk ook een lastige balans hoor. Ik geloof bijvoorbeeld ook echt in therapie; wat er natuurlijk op geënt is om dingen (gedrag) te veranderen. Er is ook zoiets als een verschil tussen neo-advaita (stroming die de makers van die film aanhangen) en meer traditioneel advaita. Jan Geurtz (wiens boeken die ik gister Smart aanraadde, maar je kunt ook youtube filmpjes met hem bekijken) is meer van die laatste en ik voel me daar prettig(er) bij. 

 

Ik 'denk' ook altijd maar: wat werkt, werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...