Spring naar bijdragen

Woensdag 9 maart 2016


Gast Lars

Aanbevolen berichten

Ik deed het gister niet met een speciale reden.

Er was helemaal geen sprake van een bepaald soort gevoel waardoor

ik moest verdoven of vieren of whatever.

 

Okay, maar WAT precies moest er dan verdoofd of gevierd worden? 

En er is toch altijd óók sprake van verdoving. Ethanol is namelijk een verdovende stof.  :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad Asterix, het gebeurt.

 

In alle eerlijkheid: ik vind het persoonlijk ook een lastige balans hoor. Ik geloof bijvoorbeeld ook echt in therapie; wat er natuurlijk op geënt is om dingen (gedrag) te veranderen. Er is ook zoiets als een verschil tussen neo-advaita (stroming die de makers van die film aanhangen) en meer traditioneel advaita. Jan Geurtz (wiens boeken die ik gister Smart aanraadde, maar je kunt ook youtube filmpjes met hem bekijken) is meer van die laatste en ik voel me daar prettig(er) bij. 

 

Ik 'denk' ook altijd maar: wat werkt, werkt.

 

Precies, ik vond dit filmpje wel erg zwart/wit, als dit op deze manier zou gaan, zouden we immers ook geen gevangenissen meer nodig hebben om moordenaars in op te sluiten, die mensen handelen immer niet uit vrije wil....dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat je het verkeerd ziet, ferry.

Het forum kan ook helpend zijn voor hen die wél steeds die eerste weer nemen en hier dan "opbiechten".

Zo kan dit forum je er steeds toe zetten om te zeggen dat je iets niet goed hebt gedaan.

Dat kan voor de één een aanleiding zijn om iets te veranderen, voor de ander een manier om het geweten te sussen.

Uiteindelijk gaat het om gemoedsrust. Toch?

Nou Kohtje,

 

Dat denk ik niet ;)  Als je al zolang bezig bent :excl: En dan heeft A3 gelijk met het smoezenboek. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geweldig... Asterix, ik snap je helemaal!

Ik had twee week geleden dat ik me beinvloed voelde door dat boek VRIJ (achteraf gezien) door idd van alles maar wat op me af te laten komen.

Moest wel ook een beetje lachen om mezelf :blush:  verbaast als ik was dat er zo weinig op me af kwam een paar dagen lang ... :D 

Dusss tjaaa.. een mens moet natuurlijk wel in actie, zelf de zaken initieeren!

 

In die slome dagen merkte ik wel dat ik het eigenlijk best met mezelf kon vinden; toch iets geleerd ;) 

 

Ik denk dat je er gewoon mee mag gaan stoeien: en dat begint met het onderzoeken van je gedachten (waarvan zeg maar 90% opgeplopte rommel is waar je niks mee hoeft). Minder aannames, minder oordelen. Echt dat scheelt al een heleboel gemoedsrust wat mij betreft.

 

Het is materie waar makkelijk lacherig over kan worden gedaan en sommige invalshoeken zijn lastig te vertellen, zoals over dat positief denken of over keuzes.

Keuzes zijn prima, maar we zijn wel afhankelijk van het resulaat (denken we) waar mislukken, tegenslag of ook succes om de hoek liggen. (met gekoppelde gedachten aan hoe belangrijk we weer zijn... of het loserschap omarmen). Dus als je kiest kies je ook voor het resultaat???

 

Erg interessant. De kwartjes die vallen pak je op; wat niet doorkomt laat je gewoon, alleen al omdat dat ook weer zoveel gedachten met zich meebrengt ;)

 

Goeiemiddag trouwens. Wat een discussie alweer!

 

typfaut

bewerkt door smart
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trouwens, in de film wordt flink gezopen, dus als iemand hier door getriggerd wordt, pas op!

Ryan op nationaal geo shock doc. Te zien op youtube. Hier zie je ook drankgebruik maar ik denk dat dit niemand triggert. Ik moest er om huilen. Kent iemand die docu ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik herken Agnieta wel. Gewoon wat pakken omdat er nog wat is, niet omdat je wil drinken.

Daarom is het reuze handig niets te hebben.

Ik heb vrijwel niets meer in huis nu. 1 biertje, 1 piepkleine bodem koffie likeur en idem een restje bramenlikeur.

Kan ik dat weggooien? Nee. Wil ik eraan komen, nee!!

 

Wat zijn mensen toch rare wezens :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had nog wat verstopte gevonden waarvan ik niet eens meer wist

hoe dat daar gekomen is of hoe lang dat daar gelegen heeft.

Dat heb ik gister de hele dag bewaard, tot gisteravond.

En vanmorgen heb ik de rest maar weg gegooid.

****hier stond overbodige tekst in de zin van het helpt niet******

bewerkt door jowan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je doet dan ook niet een hond zomaar weg. Ik begrijp dat je zo reageert maar we zitten hier om eerlijk te zijn. Ik vind je reactie dan ook best wel hard. Een hond hecht zich enorm aan zijn baas en als je baas een keer dronken is gaat ie wel in zijn mand en accepteert het. Anders zou hij wel vals worden en bijten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ferry, m'n berichtje was ietwat cynisch bedoeld.

Er zijn mensen die hier komen om daadwerkelijk van de drank af te komen of het op z'n

minst gecontroleerd te kunnen nuttigen..

Maar er zijn er ook die hier hele (soms jarenlange) processen beschrijven van hoe ze steeds

zouden willen stoppen maar er niet in slagen. Die hebben de "gewoonte" en gedachte ontwikkeld

dat hier melden dat je "ongewild" gedronken hebt een manier van goed bezig zijn is.

Voor die mensen is dit forum in die zin nuttig, dat ze niet veel hoeven te veranderen en toch tevreden

over hun omgaan met drank kunnen zijn. Juist het vermelden dat je niet tevreden bent is dan genoeg

om voor jezelf de rust te krijgen die je nodig hebt na gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lila, mijn ervaring is dat meepraten weinig helpt. En dat JIJ minder komt door dit soort dingen, komt dat niet door dat je ergens mee wordt geconfronteerd?? En het forum is toch bedoeld om adb te worden!! En de ervaring is ook, dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...