Spring naar bijdragen

Oudjaarsdag 31 december 2015


blondie6173

Aanbevolen berichten

Goedemorgen frummers, 

Koffie en thee staan als vanouds klaar hier. 

post-1140-0-04457800-1387954739_thumb.jpgpost-1140-0-21437600-1389158804_thumb.jpg
 
Zit nu even te peinzen hoe te reageren op wat er gisteren aan het licht is gekomen. 
Had avonddienst, dus heb de hele dag niet kunnen lezen of kijken. 
Wat moet Jolanda ziek zijn, ongelooflijk ziek. 
En waarschijnlijk ook ongelooflijk eenzaam. 
Onbegrijpelijk voor mij hoe ze alles zo sluitend heeft weten te brengen al die maanden.... 
Ik hoop dat ze echte hulp gaat zoeken. 
 
Voor de mensen hier die veel tijd, energie en emotie hebben gestoken in Kabouter en later Marleen vind ik het heel erg. 
Kan me indenken dat je je dan echt belazerd voelt.. 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Good morning all,

Inderdaad vervelend voor iedereen die er tijd in heeft gestopt maar vergeet niet dat Kabouter Jomanda gewoon ziek in haar hoofd is. Toen ik nog dronk, verzon ik ook van alles bij elkaar om te drinken ('ben iets later') en de gevolgen te verbergen ('ben ziek'). Dit is een extreem geval en een ook weer een reminder, voor mij tenminste, om niet te drinken.

Iemand zei al: gebruik je intuitie: het super dramatische 'meisje met de zwavelstokjes' verhaal leek al te erg om waar te zijn, en dat was het dus ook. Wellicht kan ze haar talenten nog een keer goed gebruiken, in de politiek bijvoorbeeld :-).

Veel belangrijker: ik wens U allen een mooie jaarwisseling met oliebollen, koffie, chips, cola, spelletjes, tv, kaarten, wat dan ook toe. Maar zonder dat ene kleine, maar toch zo grote, dingetje.

Een fijne dag allen,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

Die man heb ik ook zien zitten... Heel apart

Iedereen een mooie dag

laat los wat je achter je wilt laten en neem mee wat je koestert het nieuwe jaar in

Ik heb afgelopen jaar een lijst bijgehouden met daarop de bijzondere momenten in het afgelopen jaar.

Momenten waar van ik ontroerd was of heel

blij ( wat zeer dicht bij elkaar ligt voor mij )

Het is een hele mooie lijst.

Een van uiteenlopende dingen. Denk daarbij aan :

Dochter is gaan samen wonen

Meemaken van de mattaus passion

Wandelen langs de Spaanse kust met vriendin

Mooie gesprekken

Onverwachtse ontmoeting met een jeugd vriendin

Rit in een ambulance met uiteindelijk goede afloop

Mooie films bezocht

Nieuw contact met buren

En zo kan ik doorgaan.

Als je het opschrijft en weer terugleest dan is er zoveel gebeurt waar ik anders misschien aan voorbij was gegaan.

Ik ben een zeer dankbaar mens

En ondanks de vergoten tranen gortdroog

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat iedereen die tijdelijk weggegaan is weer terug komt en zich niet laat ontmoedigen door één geflipt persoon. Ook voor ons was het een veelbewogen jaar. Eerst werkeloos, toen drie dagen een nieuwe baan en kreeg mijn man een hartinfarct waardoor we ook niet konden vieren dat we 25 jaar getrouwd waren. Hij bleek helemaal verstopt te zitten en is daar drie keer voor behandeld . Hij heeft 7 stents nu en voelt zich prima, maar ik me maak me nog dagelijks zorgen over hem. Dochter ging op wintersport en komt terug met drie gebroken ribben. 

Gelukkig lijkt het jaar positief te eindigen. Door dat ik gestopt ben met drinken ( gisteren even een dipje) is de sfeer behoorlijk verbeterd en als klap op de vuurpijl wordt mijn tijdelijke contract omgezet naar een vast contract. Nu hopen op een 2016 met een gezonde man en kinderen en een droge echtgenote. Ik ga ervoor vechten.

 

Moppie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen beste mensen.

De laatste dag van het jaar alweer. Het eerste volle droge jaar voor mij sinds ruim 40 jaar.

Het bevalt me goed en, gebaseerd op mijn eigen ervaring, kan ik het iedereen aanbevelen.

 

De jaren rijgen zich aaneen en lijken steeds sneller te verstrijken. Ik heb ooit een verklaring gelezen waarom dat vaak zo lijkt als je wat ouder wordt.

Zo'n lijstje als Skip heeft aangelegd lijkt me eigenlijk ook wel een goede remedie. Dus dat ga ik eens proberen te doen voor het komende jaar.

 

Goede dag vandaag voor iedereen. Ook vandaag neem ik de eerste niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen allemaal,

 

Oudjaar,

Al 2 oliebollen met poedersuiker achter de kiezen

Ook al een uurje gewerkt,

Vanmiddag nog 3 uurtjes, en vroeg in de avond nog een uurtje

Collega vroeg mij een nog een kerstcadeautje op te halen, bij een client waar ik een tijd niet geweest ben

Vindt dat wel lastig; 

Moet ik dan zeggen;

Hallo, hier ben ik dan, ik kom even mijn cadeautje halen !

Hmm, voel me toch wat bezwaard dan.

 

En wat betreft kabouter;

Tja, mond viel echt open van verbazing,

Onbegrijpelijk, dat iemand tot zoiets in staat is.

Enfin, dat hoofdstuk is gesloten dus :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Kaboutertje gaf aan dat ze heel graag echt zo'n vriendin had gehad die ze verzonnen had. Misschien ook een man met kinderen want ik weet niet of ze kinderen heeft.

Dat geeft toch ook aan hoe ontevreden en eenzaam ze is en hoeveel ze echt mist. Hoe ze snakt naar wat warmte, aandacht en liefde.

Dat is waar ik vannacht, omdat ik niet kon slapen, veel aan gedacht heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen vanuit de bieb

mijn internet ligt eruit

aan de ene kant heel erg lastig en ongelegen

aan de andere kant kan ik nu lekker veel lezen

tijd met dochter doorbrengen

en misschien zelfs wel de adm. van afgelopen

jaar een beetje wegruimen, wie weet.

Morgen is de bieb dicht en om nu bij de MacD. te

gaan internetten, dat weet ik niet hoor, eens kijken

of de afkickverschijnselen heel erg worden.

Maar zo niet, dan allemaal een goed en gezond einde van het jaar vanavond

en voor morgen helder in de kop weer op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietje misschien omdat iedereen dan kan zien hoe erg die lijdensweg is geweest. Zo erg tot de dood erop volgt. Dan moet iemand toch ontzettend veel geleden hebben. Misschien graag willen zien dat er mensen zijn die veel om haar geven en erg veel verdriet hebben met haar overlijden. Dan heeft ze iets betekent voor die mensen. En denkt ze daarmee meer zelfwaardering te krijgen.

Misschien ook om het verhaal helemaal af te sluiten omdat ze er op een gegeven moment zelf niet meer uitkwam.

Het is allemaal invullen van mij, maar zo wordt het voor mijzelf acceptabeler.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...