Spring naar bijdragen

Het lukt mij maar niet, binnen de perken houden is voor nu de enige optie.


Smaragd

Aanbevolen berichten

Meest belangrijke, verloochen mezelf niet meer dus mijn zelfvertrouwen heeft een enorme boost gekregen, kan slecht nieuws veel beter aan etc. Ook leuke dingen echter en intenser beleven. De verdoving is weg..was soms fijn maar ontnam me ook alles.

Mooi gezegd Smaragd en zo waar. Ik ervaar het leven nu als veel spannender. Intenser. Bijzonder om te ervaren dat alles er mag zijn. Go Smaragd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks Smaragd. Daar doe ik het voor. 

Hopelijk ervaar ik het over een tijdje ook zo, voor de rest ben ik al blij als ik 's nachts slaap zonder alcohol. Dat was voor mij namelijk de reden om te drinken. Maar.... ik ga voor de 8 dagen nuchter, vandaag niet drinken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dingetje zo herkenbaar. Het was ook mijn slaapmiddel/medicatie. Was zo bang/bevreesd dat ik bijna niet meer zou slapen en zonder slaap was/ben ik een wrak mentaal en fysiek. Nu echt de eerste maanden waren heel lastig(de trek en mezelf willen relaxen/even uitpuffen etc), tik ik eerlijk. Zoals ik weleens tikte bloed zweet en tranen. Maar al na 1 week,.ging het slapen juist veel beter, had ik nooit gedacht. Sta uit geruster op, heb korter slaap nodig waar ik voorheen na 9 uur slaap nog zeer moe was met drank op. Nu na 6 uur slaap kan ik goed de dag aan.

En idd, dag voor dag...zo werkte dat ook bij mij. Nooit meer drinken was niet te overzien, werd ik bijna panisch van. Vandaag drink ik iig niet, morgen is morgen. Wens je veel succes toe!! als ik het kan dan kan iedereen het, echt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Ben helaas gigantisch terug gevallen. Vorige maand met een alvleesklier onsteking opgenomen 4 dagen in het ziekenhuis. Toen weer 3 weken gestopt. Nu weer vol op aan het bier. Lijkt mij niets meer te kunnen schelen. Werk en functioneer nog enigszins. Maar dit gaat niet goed, lijkt alsof ik het heb op gegeven. Bier heeft gewonnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel hulp bij Breider gehad intake en 2 afspraken. Jong kind was mijn behandelaar, maakt niet uit maar totaal in mijn ogen geen verstand ervan. Had tot 2 uur in de nacht bier gedronken en had om 9 uur afspraak met haar en moest refusal in haar bijzijn meteen in nemen. Heb gezegd dat ik dat niet wilde, alcohol zat immers nog in mijn bloed.Was daar eerlijk over, haar verweer... Jij wil dus niet stoppen. Had het toen helemaal gehad. Ben zelf verpleegkundige en weet wat refusal in combinatie met drank kan doen. Zien we regelmatig op de ic. Voelde me zo niet serieus genomen. Moet het begin weer zien te vinden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik moet werken beperk ik mij in mijn gebruik(op tijd stoppen) maar als ik vrij ben ga ik los. Weet het gewoon totaal even niet meer. Daarom kom ik ook maar weer hier. Wat voelde ik mij nuchter beter en blijf ik dit mezelf aan doen. Want ik weet echt wel dat die verantwoordelijkheid bij mezelf ligt. Sorry voor dit niet positieve bericht.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi smaragd en aangenaam,

wat treurig om te lezen hoe mensen in de zorg die zichzelf wegcijferen er onderdoor gaan. Als jij niet voor jezelf zorgt, heb ik het idee dat er niemand voor je zorgt. En bier al helemaal niet :)

Steeds stop je en voel je je goed en op een gegeven moment begin je weer en voel je je klote. Of voel je je klote en begin je weer. 

Hee ik heb geen briljant idee. Ik heb een heel oud idee voor je. Stoppen. En als je dan weer begint, uithuilen en weer stoppen. Enz enz. Ik denk dat er niks anders op zit. Wat denk je er zelf van?

Sorry voor intrappenvan de open deur. 

Graag stop ik met je mee :)

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bier heeft niet gewonnen Smaragd,je komt niet voor niets hier.
En misschien voelde die Brijder hulpverlener zich ook niet helemaal serieus genomen door jou? Maar daar gaat het niet om.
Eerst en vooral mag jij jezelf serieus nemen. Niet opgeven dus, een andere hulpv. vragen en vertellen wat die andere voorstelde en zei.
Het is jouw keus om op "slechte" af te knappen, of door te gaan en een goeie te vinden, want die zijn er ook nl. zet m op he! Vandaag niks!.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Suikertje.. is een moeilijke leeftijd ook. Hebben ze veel gemerkt van jouw probleem met drank? Ik voel me soms heel schuldig over alle jaren die we samen hebben gemist door mijn drankprobleem, maar nu ik al een tijd nuchter ben denk ik dat nog binnen de perken is gebleven. Stimuleert hun vader wel om regelmatig contact met jou te zoeken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hartelijk dank voor de reacties!

Ik kon het echt niet alleen, gelukte niet meer. Ik kon niet meer stoppen met drinken, een ware hel. Dat is het erge aan een terugval althans bij mij, ik dronk nog meer dan ooit voorheen. Verschrikkelijke binge van een week, continue drinken, niet meer slapen bijna, niet meer eten. Zelfs niet meer douchen terwijl ik nuchter heel verzorgd ben. Ik zag in dat dit een gebed zonder einde zou gaan worden, was mezelf letterlijk aan het dood drinken, zag niets positiefs meer. Op dag 8 van het natuurlijk weer drinken ben ik(gelukkig) zo wijs geweest om hulp te gaan vragen bij de huisarts, in paniek dat wel en hij heeft meteen heel goed gehandeld en zag ook in dat dit compleet fout aan het gaan was. Ik werd in crisis toestand opgenomen in een instelling voor een detox, had geen keuze meer natuurlijk. Ben daar een week geweest en enorm opgeknapt. Nu 2e dag thuis en dit gaat mijn 9e nuchtere dag weer worden. Heel pril maar het begin is er weer. In de instelling een AA-meeting bezocht maar dat was het niet voor mij, volgende dag een Na-meeting bezocht en dat was een geweldige ervaring en daar ga ik nu elke week naar toe, voelde zoveel herkenning/erkenning, echt een soort van thuis komen, lastig uit te leggen. Daarnaast een nazorg traject van een jaar ambulant. Ik moet zekerheden voor mezelf gaan inbouwen want het is wel duidelijk alleen kan ik het gewoon niet. Eerst vond ik dat zwak maar benader het nu maar als sterk. Deze strijd kon/kan ik gewoon niet alleen voeren meer. Ik wil er weer compleet voor gaan, zo heerlijk om helder en geordend in min hoofd te zijn! Geen lichamelijke klachten meer. Die werden veroorzaakt door de drank en ik dacht ze te kunnen dempen met drank, hoe naïef kon ik toch zijn en mezelf daarin bedonderen.

Veel succes allemaal en nogmaals dank voor de input en interesse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een goed nieuws! En fijn dat je een meeting/ groep hebt gevonden die bij jou past. Ik ben daar ook erg blij mee.  En herkenbaar , bij elke terugval wordt het gebruik erger. Tenminste bij mij ook. We gaan ervoor! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hoi Smaragd,

Je zei dit: "Ik wil/moet naar Zuid-Afrika, voor een langdurige opname, 3 tot 6 maanden, haat lang vliegen maar daar wil ik voor gaan want dit werkt niet zo. Wil mij niet dood zuipen maar ben dat wel weer aan het doen."

Als ik me niet vergis is dat een behandeling volgens het Minesota-model, volgens de 12 Stappen dus. Ik ken verschillende mensen die daar een opname
achter de rug hebben en verschillenden daar weer van zijn langdurig (jaren) clean. Geef jezelf die kans als je hem dan tóch krijgt. Ik hoop dat je
je er voor open kunt stellen en er veel aan hebt. Ik weet dat je goede NA-ervaringen hebt, dus zou deze behandeling zomaar eens de juiste voor je
kunnen zijn. Drank/(drugs) zijn niet ons probleem, de manier waarop we er mee omgaan is ons probleem. Ik hoop van harte dat jij die manier van omgaan
voor jezelf kunt veranderen in een voor jezelf aanvaardbare manier. Zelfs als dat -niet meer aankomen- zal zijn. Dan zijn 3 tot 6 maanden
misschien wel de beste investering die je in je leven kunt doen. Inclusief een lange heen- en terugreis.
Ik wens je veel kalmte, moed en wijsheid. :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal met Kohtje eens Smaragd,

we hebben hier zelfs een frummer gehad die er geweest is en hele goede ervaringen had,
juist omdat er gewerkt wordt met oorzaken, het hier en nu en je eigen deel om de klus te klaren.
bovendien was er in Ned. nazorg als ik het goed heb gehouden. Er is ook een TV programma over geweest,
misschien via youtube of google nog na te vinden?

ga ervoor Smaragd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf ben ik in 2014 naar zuid afrika gegaan. Doodeng vond ik het, ik werd bijna gek van angst, en dat is niet overdreven (maar goed, ondertussen ook zwaar overspannen, spannenden jaren achter de rug, heel verhaal, en dan dit)

Maar ik ben blij dat ik toen gegaan ben, en ik zou best weer terug willen. Sterker nog, toen ik 9 maanden later weer begon met drinken, dacht ik: als het te erg word met de drank mag ik weer terug naar zuid afrika :blush:.

Naja, zonder die opname van toen zou het mij nu niet gelukt zijn om weer te stoppen. Als je binnenkort gaat, dan heb je ook nog heel mooi zonnig weer daar, want het is daar nu lente / zomer.

Gewoon doen Smaragd!! En neem een boekje mee voor de groep, waar iedereen een leuk verhaaltje in mag schrijven (deden ze toen bij ons tenminste), en een boekje om dingen op te schrijven.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...

Goedmorgen/hallo,

Best heftig om mijn eigen draadje terug te lezen en hoe het voor mij een andere wending heeft gekregen.

Heel veel opnames gehad. De euforie van het stoppen, schone blije gevoel. En dan keihard de terugval, laatste 2 keren bijna dodelijk. Het kan mij dan ook werkelijk niets meer schelen en wil dan ook echt dood, natuurlijk onder invloed......want ja eigenlijk ben ik ook wel bang om dood te gaan, nuchter dan. Met de roes wil ik en durf ik wel in te slapen. Gemeen goedje.

Het is en was heel dubbel allemaal. Na mijn laatste crisis opname ging ik vol goede moed weer naar de Brijder toe, ambulante behandeling. Daarin had/heeft het team besloten dat het geheel stoppen voor mij niet helpt en erge gevolgen kan hebben als het mis gaat. Dat was even heel diep slikken voor mij, tot op het verontwaardigde af. Maar ja.....Ze hadden natuurlijk wel gelijk. Kan het met gemak 8 maanden volhouden om mij vervolgens na 1 uitglijder=terugval, 2 weken continue drinken altijd in vakanties en niets eten. Weer het ziekenhuis in te drinken. Gevolgen alvleesklierontsteking/coma/ondervoeding=refeeding syndroom als gevolg etc.

Nu met deze nieuwe insteek gaat het voorlopig goed. Wekelijk gesprek met psychologe en verslavingsarts, maandelijks bloedcontrole etc.

Ik mag een bepaalde hoeveelheid drinken per dag. Bepaalde tijden. Daardoor loopt de spanning niet te hoog op die ik toch schijn op te bouwen ook bij abstinentie wat natuurlijk bij iedereen zo zal zijn. Daarnaast was alcohol mijn slaapmiddel en daar krijg ik nu trazodon voor. Dat maakt het iets dragelijker. Daardoor ook minder behoefte aan de hoeveelheden die wij hebben afgesproken en dus vaak minder drinkend en een paar dagen niet drinken. Zo werkt het voor mij op het moment.

Nogmaals ik was heel verontwaardigd toen zij mij dit voorstelden maar ze schijnen dit op best veel mensen toe te passen al lees ik dat bijna nooit hier. Maar op mijn manier ben ik alcohol de baas. Ik kan mijn werk als verpleegkundige compleet aan, incluis wisselende diensten zonder kapot te gaan voor nu aan de drank. Ben daar best trots op want vechten blijft het wel.

Succes allen!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel, @Smaragd, als het voor jou zo werkt op het moment en je bent daar tevreden over, dan is dit voor jou (voor het moment) de beste manier.
En of dit nu de uiteindelijk manier is of 'slechts' een tussenstation is niet van belang, zolang je je maar bewust blijft van 'aan de goede kant' te
zitten en bereid bent/blijft er alles voor te doen om aan die kant te blijven.

PS. ben je destijds eigen wel of niet naar Zuid Afrika geweest? En ga je momenteel nog wel eens naar meetings? Puur nieuwsgierigheid/belangstelling.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...