kruidenthee67 Geplaatst 1 mei 2022 Auteur Rapport Geplaatst 1 mei 2022 Op 25-4-2022 om 07:39 zei Etty: Door uit die zorgstand te gaan ben ik mijn gangbare middel om me goed te voelen kwijt. En heb ik gemerkt dat ik mijn leven lang de focus heb gehad op dat anderen zich goed zullen voelen, of blijer zullen worden met mij als ik... Het is net als stoppen met zuipen @kruidenthee67. Gestopt, en dan? Ja, en wat je daarna beschrijft klopt wel, ja... Schuld en schaamte...bleh. Het idee dat ik 'alles' fout gedaan heb in mijn leven wordt ietwat genuanceerder, maar toch. Wat kan een mens zich toch aandoen? Waarbij 'het hoofd' een zegen en een vloek is. Ik kan het verstandelijk allemaal wel begrijpen, weten...maar het toepassen, voelen da's blijkbaar andere koek. Ik kom nu enigszins in een wat rustiger vaarwater, zeg ik voorzichtig. En daarmee bedoel ik niet meer alles lezen wat los en vast zit en er de oplossing in zien...urgentiestand. Ben nu bij een hapto die me meeneemt naar basic 'voelen'. Jeeee...wat confronterend! Ik dacht dat ik al goed bezig was, ja, met mijn best doen, hard werken om te 'presteren'... En daar mag 'ik weet het niet' ook een antwoord zijn. Nieuwsgierig zijn, oordeel achterwege laten, compassie hebben. 'Liefdevol confronterend', 'je weet een veilige setting te creëren " wordt me vaak teruggegeven...ja, voor een ander... Morgen stap ik op de fiets met tent achterop. Voor het eerst in mijn leven echt alleen op stap. Doodeng, maar ik doe het wel. Paar dagen alleen, in de natuur. Rosee en lady jane reageerden hierop 2
lady jane Geplaatst 2 mei 2022 Rapport Geplaatst 2 mei 2022 mooi Thee, de natuur, daar kan geen mens tegenop, heb het goed♥
Etty Geplaatst 3 mei 2022 Rapport Geplaatst 3 mei 2022 Fijn lijkt me dat. Hoor graag terug hoe dit je is bevallen.
kruidenthee67 Geplaatst 9 mei 2022 Auteur Rapport Geplaatst 9 mei 2022 Op 2-5-2022 om 10:43 zei jopie: Zodra groeien, beter worden, ontdekken, een prestatie wordt, kon t wel eens een "devil in disguise" zijn. Thanks, dat is een enorme valkuil....waarbij 'voelen' een rol speelt...ik heb het heel fijn gehad, en ontdekt dat ik dit heel goed zelf kan, sterker nog, het leuker is om dingen zelf uit te zoeken. In mijn tempo en manier gefietst en gepauzeerd. Genoten van de natuur...en mezelf af en toe in de weg gezeten. Maar wat jij noemde heb ik ook gevoeld..het 'moet lukken', fijn zijn, wat opleveren...dat is steeds weer bewustwording...dat is hoe ik het doe...het moet perfect en goed. Bang voor fouten, mislukken, doemscenario's...en daar dan niet mee kunnen dealen. Hardnekkig en belemmerend. En maakt bang, bang om dingen te ondernemen. Om verantwoordelijk te zijn. Om te leven om het maar eens heel groot te zeggen. Misschien ben ik wel met meer vragen thuis gekomen, maar dat is voor nu ook oké. Ik weet in ieder geval, dat het tentje achterop binden en een paar dagen in de natuur voor mij 'helpend' is. Me ook weer meer in contact brengt met mezelf. lady jane reageerde hierop 1
Etty Geplaatst 9 mei 2022 Rapport Geplaatst 9 mei 2022 Inspirerend. Ik herken ook de valkuil, er nog niet zijn, nog mogen sleutelen van jezelf, en de lijdensweg daar mee verlengen.
kruidenthee67 Geplaatst 23 september 2022 Auteur Rapport Geplaatst 23 september 2022 Ik heb even behoefte om te schrijven. Dat doe ik normaal in mijn beeldend dagboek. Weet niet waarom nu hier, maar dat maakt ook niet. Of ja, dat weet ik eigenlijk best wel. In moeilijke tijden zonder de vertrouwde coping. Ik merk dat het af en toe door mijn hoofd gaat. 'Was toch wel soms heel fijn...er even niet zijn'. Het is geen optie. Punt. Of ja, het is wel een optie, maar niet meer de optie die ik kies. En dan is die fles whisky, waarvan ik nu weet dat ie in de kast staat op de werkkamer van mijn man niet fijn. En de lege, die hij nog weg moet gooien. Ik weet wat er zou gaan gebeuren als ik toegeef aan de gedachte die door het hoofd gaan. Ik zag een advertentie van een cursus, traject, die me triggerde: 'op topniveau presteren zonder stress'. HOEZO?! Voelde boosheid opkomen...wat maken we elkaar wijs? Zo'n vrouw die op een burnout afstevent...maar he, het kan he? Wij zullen je wel eens helpen om het toch voor elkaar te krijgen. Bleh. Dit zegt natuurlijk alles over mij :-) Ik ga een bak koffie zetten. Muziekje aan en doen wat ik me voornam, mijn huis opruimen, lekker soepje maken. Artax, Berkje en Etty reageerden hierop 3
lady jane Geplaatst 23 september 2022 Rapport Geplaatst 23 september 2022 wat ken jij jezelf inmiddels goed he en heerlijk dat je dan even hier deelt kruidenthee67 reageerde hierop 1
kruidenthee67 Geplaatst 23 oktober 2022 Auteur Rapport Geplaatst 23 oktober 2022 Nederigheid en eerlijkheid. Ik ben uitgegleden. Van vrijdag op zaterdag. Niet verwacht dat me dat zou gebeuren. Achteraf, analyserend waren er wel signalen. Die heb ik genegeerd, niet serieus genoeg genomen. Ik zie het nu ook in mijn laatste post. Niet fijn. Ik kwam weer op een plek waar ik NIET meer wil zijn. Dat is me heeeeeel helder geworden. Ik voel geen schaamte, wel teleurstelling, verdriet. Ook wel een soort relativering..kan dat niet goed verwoorden. Gelukkig is het de volgende ochtend meteen uitgesproken. Ook opgemerkt dat er iets niet in de haak was. Klinkt gek, maar ik ben blij dat ik daarin 'gezien' ben. Mijn uitdaging na deze misstap is, geen drama maken maar ook niet bagatelliseren. Daar zit iets tussenin, dat is kijken naar hoe het zo kwam, en helder maken wat ik volgende keer moet doen. Bedankt ook maatje. Laten we het er op houden dat mijn emmertje aardig vol was gelopen en ik mijn selfcare verwaarloosde. Het gekke is dat het op zich ook wel weer een stuk beter met me gaat...dus wat het nou precies is geweest? Toch een drang naar 'verdoving'...niet voelen. To do: - Communiceren. Maatje bellen als ik merk dat de drang te groot is. Die split second die er wel is op de noodknop drukken. - Communiceren ook hier thuis. Ik heb wel genoemd dat ik die open fles zag staan een paar weken terug, maar ook gezegd dat ik het wel kon handelen. Niet dus. En ergens verwachten dat mijn partner dat wel oppikt. Nee, dat is niet zo. En mijn verantwoordelijkheid uiteindelijk. - Wandelen - Schrijven - Beeldend weken - Rust nemen - Leuke dingen ondernemen - Begrenzen, nee zeggen, agenda goed bewaken - Goed voor mezelf zijn. Compassie Ik baal van de vijf jaar. Ik weet dat ze niet weggegooid zijn. Ze zijn de basis om het nu weer gewoon op te pakken. Dat is opnieuw een besluit. Vandaag drink ik niet. Keep up the good work
Quinn Geplaatst 23 oktober 2022 Rapport Geplaatst 23 oktober 2022 Och schat Je blijft een voorbeeld voor me trouwens, ook vandaag. kruidenthee67 reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 23 oktober 2022 Rapport Geplaatst 23 oktober 2022 Denk dat je niet van die 5 jaar baalt, die staan als een huis. Maar dat je niet door kunt teen naar de 6. Van de uitglijder dus. Knietjes afvegen Thee, en dooorrrrrr kruidenthee67 reageerde hierop 1
kruidenthee67 Geplaatst 23 oktober 2022 Auteur Rapport Geplaatst 23 oktober 2022 Nee, ik baal niet van die vijf jaar! Maar inderdaad van het op mijn bek gaan Een ervaring rijker, een illusie armer. Ik heb ze afgeveegd, en ga gewoon door. lady jane reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 24 oktober 2022 Rapport Geplaatst 24 oktober 2022 Succes weer met dag 2 kruidenthee67 reageerde hierop 1
Etty Geplaatst 24 oktober 2022 Rapport Geplaatst 24 oktober 2022 Hee, Ik kan me bij die relativering wel iets voorstellen. Blijkbaar is het minder erg als dit gebeurt dan je dacht? . Er is niet veel veranderd. Je kunt gewoon door. kruidenthee67 reageerde hierop 1
Francoise Geplaatst 24 oktober 2022 Rapport Geplaatst 24 oktober 2022 Ach meis , wat dapper Dat je je ook hier meteen meld . Een uitglijder , meer is het niet , je alarmbellen gingen meteen weer af, gelukkig maar. Succes weer op het nuchtere pad kruidenthee67 reageerde hierop 1
kruidenthee67 Geplaatst 24 oktober 2022 Auteur Rapport Geplaatst 24 oktober 2022 5 uur geleden zei Etty: Ik kan me bij die relativering wel iets voorstellen. Blijkbaar is het minder erg als dit gebeurt dan je dacht? . Er is niet veel veranderd. Je kunt gewoon door. Ja, dat dus. En ik ben dus ook gewoon een mens. Ik viel, stond op en leerde ervan. Gek ja, minder erg dan ik dacht...dat is het dus. Het was wel erg in de zin van hoe het is (wat er gebeurde, wat ik doe, het gedrag, gevoel). Maar ik heb nu een keuze: het bekende patroon is drama. Veel herhalen, erover praten etc. Overlevingsmechanisme ook. Dat is niet helpend. Herkenbaar ook in andere situaties. Mezelf slachtoffer maken. Niet doen. Niet fijn. Niet helpend. Grow up Etty en Yvonne reageerden hierop 2
kruidenthee67 Geplaatst 15 januari 2023 Auteur Rapport Geplaatst 15 januari 2023 Tja... Van vrijdag op zaterdag dronk ik...ik kan de post van vorige keer wel kopiëren. Ik baal vooral van 'het gedrag/gedachten'- gedoe. De denkkronkels en het stiekeme. GVD denk ik dan achteraf, ik WEET toch hoe het werkt, wat er gebeurt, wat ik kan doen? Vooral dat ik dan mijn maatje niet contact zit me soort van dwars. Op het moment dat de weg naar de fles is, lijkt dat ook afgeschakeld. Bleh. Er is geen directe aanleiding aan te wijzen. Opgebouwde spanning? Signalen van lichaam en geest negeren? En even 'niet'...voelen, dealen. Vette vermijding. Maar dat wist ik al. Goed, vandaag weer dag 1. Keep up the good work
Reacher Geplaatst 15 januari 2023 Rapport Geplaatst 15 januari 2023 Hoi! Wat is dat met die vrijdag? Wat gaat er dan mis in het koppie? Wat kun je anders doen? Op je voorhoofd.
Francoise Geplaatst 15 januari 2023 Rapport Geplaatst 15 januari 2023 Pfff thee , dank voor je openheid. Het houdt mij nederig . Ik roep nu overal dat ik er niet meer naar taal...... maar , als ik jou dan lees....een uitglijder is nooit ver weg Moedig voorwaarts op het nuchtere pad
Pytje Geplaatst 16 januari 2023 Rapport Geplaatst 16 januari 2023 @kruidenthee67, je hebt in het verleden zo vaak bemoedigende woorden voor mij geschreven als ik weer eens was teruggevallen. Ik heb veel bewondering voor de manier waarop je de "krochten in de geest" van anderen en van jezelf wist/weet te verwoorden. Je bent daarin altijd mild voor lotgenoten. Wees dat nu ook voor jezelf. En begin gewoon weer waar je gebleven was. Toitoi
lady jane Geplaatst 16 januari 2023 Rapport Geplaatst 16 januari 2023 3 uur geleden zei Beatrix: Die duivel ligt dus altijd op de loer en slaat onverwacht toe sorry, maar hier flip ik op, lees zo vaak hier dat alcohol de schuld krijgt en verpersoonlijkt wordt. Drank zelf is niet duivels, er bestaan geen gremlins of wat mensen allemaal verzinnen om een vijand te hebben die ze kunnen verslaan. Je vecht tegen jezelf! We hebben schaduwkanten, zwakke kanten, onbewuste kanten, trauma's, karakters, stoornissen, diagnoses en verslavingen. Wij zelf! Zo lang er geen erkenning is daarvoor zal de knop niet gauw om gaan, laat staan blijven. Wij alleen kunnen, door zelfonderzoek, therapie, wilskracht, hard werken, leren omgaan met onze verslaving. Mijn verantwoordelijkheid en niemand anders kan ik schuld geven of tot vijand maken. sorry voor het op jouw draadje zetten @kruidenthee67, want jij weet dit allemaal al volgens mij. Keep up the good work
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden