Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
2 uur geleden zei Oskar:

@Jannigje: met veel mensen te dicht op elkaar komt er meestal gedonder. Kom anders maar gewoon in onze commune op Schier wonen. Daar is iedereen lief.

Ik vind die hommel op jouw foto met zijn piratenjas met bontkraag trouwens erg cool.

Het wordt Schier hoor, lekker veel ruimte daar.

En die foto: in eigen tuin. Altijd mazzel als het lukt.

Geplaatst
4 minuten geleden zei Quinn:

@Jannigje ik persoonlijk nog allemachtig veel meer, maar ik vind deze wel erg mooi.

Ik had, per ongeluk 4 plaatjes ingevoegd, dat leek me iets teveel, maar nee dus! Denk ze er maar bij.

Geplaatst

Nachtpact

Quinn
Reacher
kaatje 🌺
Mormel

Wat een prettig draadje is het alweer geworden. Hoop dat ondertussen de meeste lekker aan het slapen zijn. 

Geplaatst
10 uur geleden zei Reacher:

😁Het is ook zo wat om het maar plompverloren in de groep te gooien. “Jaja, drank is slecht voor je, blablabla, maar by the way..”

Dus toen gaven we wat hints. Maar er kwamen geen vragen.

Jullie waren zo vaag dat ik dacht dat jullie het niet wilden vertellen en dat probeerde ik te respecteren 😁

Maar wat geweldig om jullie zo blij te lezen.
Je hebt alvast een bloemenmeisje voor op je huwelijksfeest 🥳

Geplaatst

Verliefd!! Toch nog hoop voor de mensheid. Top! ik neem mn tentje mee naar Schier.

En als ik een Aziaat was dan heette ik Tom Springsteen, maar voorlopig ben ik noch/noch/noch 🤣

Geplaatst

Laten we dan Vitamaris maar opkopen, hebben we ook allemaal een eigen plekje en er is een saunacomplex met zwembad bij. Jarenlang zei ik dat ik na mn 60ste op dat eiland mijn oude dag zou slijten. t zou toch wat zijn he.🤩

Geplaatst

@Mariposa, @Lika:
Mijn vereisten zijn een ruimte van 30m² voor bed, eigen badkamer en bureau's voor computer met internet.
Daarnaast in de gemeenschappelijke keuken: een bakoven en kneedmachine van 25liter zodat ik 's nachts terwijl de rest slaapt brood, pistolets en sandwiches kan bakken voor jullie ontbijt. 

Geplaatst
12 uur geleden zei Yana:

Jullie waren zo vaag dat ik dacht dat jullie het niet wilden vertellen en dat probeerde ik te respecteren 😁

Maar wat geweldig om jullie zo blij te lezen.
Je hebt alvast een bloemenmeisje voor op je huwelijksfeest 🥳

Hihi, @Oskarvond het opzichtig en jij vond het vaag. Ik vind jullie allebei in veel opzichten op elkaar lijken maar hierin dus niet. 😁

Geplaatst
Op 25-7-2026 om 15:08 zei Lonster1:

Is dat inclusief of exclusief jezelf? Als je hoop in jezelf houdt, kan het nog ergens goed komen toch.

Helaas krijg ik ook niet altijd waar ik op hoop. Maar de laatste jaren moet ik zeggen dat ik vaak toch wel een mooie draai aan ervaringen kan geven. Dat wil zeggen dat ook niet positieve gebeurtenissen goed uitpakken. Steeds afgewezen worden bij sollicitaties is slecht voor je zelfvertrouwen. Maar ik doe wel mooi vrijwilligerswerk waarbij ik relevante werkervaring opdoe.

Leuke dingen van vandaag: Ik ben me aan het inlezen voor mijn nieuwe baan :). Erg spannend. Ik had deze functie 2 jaar geleden ook al gezien, maar was er toen nog niet aan toe. 

Ergens wordt er dikwijls de volgende spreuk gehanteerd "Herstellen moet je zelf doen, maar je hoeft het niet alleen te doen " . 

Ik denk dat ik er uiteindelijk helemaal voor stond om te stoppen met alchohol. 

Ik heb nu nog steeds  het gevoel dat mijn depressie / verlatingsangst nooit ernstig genoeg genomen werd. Dat zelfs mijn psychiater zich nu zich nog steeds concentreert op mijn nuchter blijven. 

Ik zal dus zelf ook moeten proberen te stoppen met piekeren want mijn directe hulp zal me steeds maar in de steek blijven laten. 

Geplaatst
16 minuten geleden zei renaldo61:

Ik zal dus zelf ook moeten proberen te stoppen met piekeren want mijn directe hulp zal me steeds maar in de steek blijven laten. 

Terwijl je op andere momenten zegt dat je tegenwoordig zo'n goede band met jouw psych hebt.... 
Je vertelt ook vaak dat de afspraak die je met een ander had 'weer zomaar' werd afgezegd.. dat het JOU weer moet overkomen. Renaldo, dat soort dingen overkomt ons allemaal, zeker weten. 
Jij bent echt niet de enige die met tegenslag te maken krijgt. 
Hoe ga jij met de hulpverleners om? Toon jij belangstelling in/voor die mensen, ook al zou het maar een klein beetje zijn? 
Als ik kijk hoe je je hier opstelt.... je moppert altijd op alles en iedereen. Dat moedigt ook niet aan. 
Probeer iets meer vanuit een ander te denken, misschien vindt de persoon waar jij boos op bent het wel heel naar om af te moeten zeggen of jouw niet te kunnen helpen. 
Niet alleen maar nemen Renaldo, ook geven... 

Geplaatst
4 uur geleden zei Yvonne:

Terwijl je op andere momenten zegt dat je tegenwoordig zo'n goede band met jouw psych hebt.... 
Je vertelt ook vaak dat de afspraak die je met een ander had 'weer zomaar' werd afgezegd.. dat het JOU weer moet overkomen. Renaldo, dat soort dingen overkomt ons allemaal, zeker weten. 
Jij bent echt niet de enige die met tegenslag te maken krijgt. 
Hoe ga jij met de hulpverleners om? Toon jij belangstelling in/voor die mensen, ook al zou het maar een klein beetje zijn? 
Als ik kijk hoe je je hier opstelt.... je moppert altijd op alles en iedereen. Dat moedigt ook niet aan. 
Probeer iets meer vanuit een ander te denken, misschien vindt de persoon waar jij boos op bent het wel heel naar om af te moeten zeggen of jouw niet te kunnen helpen. 
Niet alleen maar nemen Renaldo, ook geven... 

Ik toon enorm veel belangstelling in de persoon die enkele maanden geleden mij nog van Hestia begeleidde, maar om privé redenen krijg ik geen informatie van haar. 

Op wie mopper ik hier? 

De eerste persoon van Hestia waarmee ik in contact kwam was een psychologe. Omdat ik steeds nieuwsgierig ben naar sommige mensen zocht ik op haar naam. Zo kwam ik te weten dat ze in mijn geboortedorp woont en ook het dorp waar ik het grootste gedeelte van mijn leven gewoond heb. Zo zag ik ook op Facebook dat ze heel wat oud collega's van mij in haar vriendengroep op Facebook heeft. Ik dacht door dit mede te delen persoonlijk wat toenadering te krijgen. 

Over mijn psychiater, ik denk wel dat die echt om mij geeft maar ze heeft sommige van mijn gevoelens nooit begrepen. Dat heb ik hier ook dikwijs vruchteloos proberen uit te leggen. Iedere dag of keer dat ik moest gaan blazen van haar was voor mij een marteling. Het was alsof ik iedere dag op zoek moest naar een brug om van af te springen. Alhoewel het me zeer veel stress bezorgde heb ik me geen enkele dag ziek gemeld, en ben ik dit vele maanden blijven doen. Dit heeft mijn psychiater nooit begrepen. Mijn depressie was blijkbaar totaal van geen belang en ik heb het gevoel dat dit nog steeds zo is. 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...