Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Yo!

39 voorspeld vandaag. Nu is het voorlopig nog even frisjes buiten, misschien net 20. Lekker. Alles tegen elkaar open de hele nacht.

Brand gisteren op de heuvels een paar km verderop. Af- en aanvliegen van blusvliegtuigen die zich al vliegend vullen in de Rivier. Hoop dat het gedoofd is en dat de schade niet te groot is. *droogte.

Eergisteren heb ik gemountaibiked want het zou de koudste dag vd week zijn (36 slechts 🤣). Fysiek is het wel te doen met 2 liter water mee, maar ik had waanzinnige concentratieproblemen, ik bleef voor geen meter gefocust. Na 10 minuten reed ik al op een haartje na het ravijn in. Die hele kop was oververhit en met een helm op krijg je die niet meer fris. Dus toen maar rustig via de verharde weg weer teruggereden. Beter saai dan in t ziekenhuis. Balen want ik heb wel sport nodig voor t mentale. Zondagochtend dan maar weer. 

Geplaatst

Goedemorgen frummers, goedemorgen Jim. 
Oei, beangstigend zon brand vlakbij... 
En alsjeblieft, ga niet 'gevaarlijk' fietsen met die hitte... 

Ik heb lekker geslapen, maar te kort en te vaak wakker tussendoor. 
voorlopig is het nog bewolkt hier en zou het niet warmer dan 21 graden moeten worden vandaag. 
Prima, daar zou ik heel blij mee zijn. 
Drukke dag voor de boeg, weinig thuis, vanmorgen naar Stad, vanmiddag hier in het dorp, heb er zin in. 
Eerst maar even een bakje nu 

image.png.fb151039ab3afd0c3974ec0b57fd1ac0.png

Geplaatst

Even de draad van gisteren teruggelezen.
@Ludovica welkom hier. 
Ik hoop dat je de steun hier kunt vinden die jij zoekt. 
Heb je het met jouw huisarts ook gehad over al die nare 'bijwerkingen' die je beschrijft? 
Het lijkt mij dat ze inderdaad aan het drankgebruik te linken zijn, maar hij of zij kan jou daar veel beter over inlichten... 

Top @Quinn, mooi dat ook het eten beter gaat dus. 
Zo, even lekker afkoelen met een kommetje Brinta 🥵 #brinta #ontbijt #hitteplan                 image.png.413fe1755eecfc4f024556cfc5210660.png                image.png.5bbf3cca14a046d0c1b35adb10168fef.png

Geplaatst

Morgen. Het is aangenaam grijs en volgens sommigen fris en ik draag bij aan smogvorming boven Stad. Vanmiddag naar huis, morgenochtend weer terug. Geen deuren openlaten.

Dagpact:
renaldo61🐕
Yvonne
Quinn

Geplaatst

Goeiemorgen, het wordt weer heet. Ik kan er niet meer tegen 😑

Gisteren over een hele dag ' maar' 1 fles gedronken ik kwam van 4 a 5 vorige week nog. En pammen gehalveerd. Ik ben trots en voel me ook echt beter. De schuldgevoelens zijn er en mijn halve leven is in een waas aan me voorbij getrokken, ik heb zoveel gemist en zoveel roofbouw gepleegd 😞 

En ik ben nog niet eens helemaal gestopt, dan duurt denk ik nog 2 weken.

Is iedereen hier gestopt? Hoe en hoelang en wat en hoeveel dronk je?

Geplaatst
39 minuten geleden zei Quinn:

Morgen. Het is aangenaam grijs en volgens sommigen fris en ik draag bij aan smogvorming boven Stad. Vanmiddag naar huis, morgenochtend weer terug. Geen deuren openlaten.

Dagpact:
renaldo61🐕
Yvonne
Quinn

Fonny🌞

Geplaatst

welkom @Ludovica
waarom zou je nog 2 weken doen over stoppen?
Van 1 fles per dag kun je denk ik best sneller af.
Maar als je contact opnemt met een verslavingsarts
dan weet je zeker dat je geen risico neemt. Hier zijn
alleen ervaringsdeskundigen met hun eigen ervaringen.
Die van jou is best komplex. Wat houdt je tegen?
En er is hier ook een afdeling; vraag het de hulpverlener.

https://forum.verslavingdebaas.nl/forum/14-vraag-het-de-hulpverlener/

Geplaatst (bewerkt)

Ludovica ik ben (ik geloof) 15 jaar geleden gestopt. Je schuldig voelen helpt niet denk ik. Mij is het gelukt om de positieve dingen te zien die het oplevert maar misschien helpt het jou wel om langzaam af te bouwen. Zorg dat je een volle maag blijft houden, stop er van alles in en denk niet aan lijnen en probeer het drankgebruik te blijven minderen. Schrijf desnoods op hoe je dat gaat doen dag voor dag.

bewerkt door bolletje
Geplaatst (bewerkt)

Dagpact:
renaldo61🐕
Yvonne
Quinn
kaatje🌺

goedemorgen allemaal 

onderweg naar uwv verzekerings arts schijt zenuwachtig😰

@Ludovica belangrijkste idd neem contact op met je huisarts.

en is het verstandig om drank en de pammetjes tegelijk af te bouwen dat zou ik over leggen met je psychiater denk even.

zelf ben ik van 2 flessen wijn naar niets gegaan. Zonder hulp ging goed maar dom 

me vriend is gestopt van halve fles rum naar niets kreeg problemen moest het hulp hebben hierbij.

sterkte en schrijf lekker dat helpt succes 🍀 

bewerkt door Kaatjemama
.
Geplaatst
2 uur geleden zei Ludovica:

Goeiemorgen, het wordt weer heet. Ik kan er niet meer tegen 😑

Gisteren over een hele dag ' maar' 1 fles gedronken ik kwam van 4 a 5 vorige week nog. En pammen gehalveerd. Ik ben trots en voel me ook echt beter. De schuldgevoelens zijn er en mijn halve leven is in een waas aan me voorbij getrokken, ik heb zoveel gemist en zoveel roofbouw gepleegd 😞 

En ik ben nog niet eens helemaal gestopt, dan duurt denk ik nog 2 weken.

Is iedereen hier gestopt? Hoe en hoelang en wat en hoeveel dronk je?

Heb je nu hulp van je huisarts? Misschien heb je dit al geplaatst, maar ik vraag het toch maar voor alle duidelijkheid. 

Geplaatst

Welkom @Ludovica. Je zit met heel veel vragen. Het is ook niet niets allemaal wat je beschrijft. Heel veel dingen die je hebt komen me bekend voor uit mijn drankperiode. Mijn buik was zo dik, dat men dacht dat ik zwanger was. Ook de diaree heb ik meegemaakt. Mijn leverwaarden waren ook niet goed. Veel buikpijn. Ik was een bingedrinker. Dronk dus niet dagelijks, maar als het mis ging, was het ook goed mis. Soms 14 dagen dagelijks heel veel drank. Meestal bier en wijn. Ik ben nu al 2 en half jaar gestopt en voel me een ander mens. Dat zou ik jou ook gunnen en dat kan ook als je echt hulp gaat zoeken. Ga naar je huisarts en schaam je niet. Die artsen hebben wel meer meegemaakt. Leg je probleem uit. Hier kom je zelf niet uit. Fijn dat je ons hebt gevonden en schrijf maar raak. Wij zijn er voor je. 

Geplaatst

Gisteren mijn been lekker overbelast. Ik leer het ook nooit. Als een malle tekeer gegaan in mijn huis, ook vanwege de vliegen. Een flink stuk gelopen met de hond. Veel te lang. Wezen zwemmen met m'n zoon gisteremavond, wat eigenlijk ook niet zo goed was voor m'n been. Nu best last. Mezelf dus rustig houden, wat voor mij niet meevalt, maar het moet. Dan nog die vliegen in huis. Om knettergek van te worden. Ik zit nu buiten. Heb alles ingespoten nu en in laten trekken. Beesten ook buiten. Nu kunnen we wel weer naar binnen. Het is bewolkt. Beetje somberder buiten. 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...