bumperjim Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 59 minuten geleden zei Musashi: Extra leuk vandaag: extra wandeling georganiseerd die de gids niet kende (maar waarvoor ze excuses zocht dat het te gevaarlijk was owv berengevaar) De grote Japanse bruine sumobeer, pas maar op 😈 de gids zal nu je bloed wel kunnen drinken 🤣
Musashi Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 3 uur geleden @bumperjim ja ik heb ondertussen ook al een mail gekregen van haar baas 😁😅 Kaatjemama reageerde hierop 1
Quinn Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 31 minuten geleden zei Musashi: @Etty ja zoiets. Ik zou het zo fijn vinden om er allemaal eens echt met mijn moeder over te kunnen praten. Maar dat gaat dus niet. Ze heeft zelf ook enorm trauma opgelopen van de situatie met mijn vader maar kiest ervoor om het te verdringen. En dus uit te werken op anderen (ons). Denk je dat het je zou helpen, zo'n gesprek? Ik heb ooit geprobeerd om een gesprek erover te hebben met mijn moeder, maar dat was geen succes. Andersom heb ik juist dit weekend met onze dochter gepraat en dat lijkt wel iets goeds te doen. Blijkbaar toch niet helemaal altijd hetzelfde met hetzelfde resultaat. Trouwens, je reis ziet er geweldig uit. Mooi dat je je niet laat afschrikken door beren. Musashi reageerde hierop 1
Musashi Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 3 uur geleden @Quinn nee voila, heb dat ook al geprobeerd zonder succes. Ik hoop idd van harte en doe mijn best om beter met mijn dochter te kunnen praten, ook al is ze nog klein. Of beter nog, eigenlijk niet praten, maar vooral luisteren naar haar. Ik doe daar hard mijn best voor, ook al is het ook niet mijn sterkste kant, dat luisteren dan, zonder altijd terug te moeten praten.
Quinn Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden @Musashi ik heb van c geleerd dat als ze de vragen kunnen stellen, ze antwoorden kan krijgen. En geloof me, onze dochter stelde bizarre vragen vroeger. Wel met aangepaste taal en inhoud op de leeftijd natuurlijk, maar toch. En dat probeer ik nu dus ook hiermee te doen. lady jane en Musashi reageerden hierop 2
lady jane Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Ja Raps op weg naar t strand. T reizen is zwaar voor me maar eenmaal daar is t verrukkelijk. Helaas moet ik ook nog terug en vanavond volleyen. Maar al wel n uur gezwommen, heerlijk rustig, de rest denkt als spirit misschien? Ik buit t juist uit want juni juli en aug. Dicht. Volley stopt dan ook 3 mnd. Help! En wat een fijne dagdraden momenteel. Bedankt jullie Musashi reageerde hierop 1
Musashi Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 2 uur geleden Ik heb hier ook m’n intuïtiekaartjes bij. Het is soms wel frappant hoe ik die ‘s morgens trek en dat dan pas ‘s avonds de betekenis duidelijk wordt. Deze was van vanochtend, ik zie er nu dat van de beren in dus. 😁 Ok en nu hup Musashi, kom van dat bed af, pak je valies in, want morgen terug verder. Laatste halte voor Mt Fuji en Tokyo donderdag. 🙌
Etty Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 1 uur geleden zei Musashi: @Etty ja zoiets. Ik zou het zo fijn vinden om er allemaal eens echt met mijn moeder over te kunnen praten. Maar dat gaat dus niet. Ze heeft zelf ook enorm trauma opgelopen van de situatie met mijn vader maar kiest ervoor om het te verdringen. En dus uit te werken op anderen (ons). Het is best lastig om je ouders te confronteren. Vooral moeders misschien? Het rakelt bij hen veel pijn en zelfafwijzing op, en als je pech hebt duiken ze in een slachtofferrol. Dan ben je nog verder van huis. Misschien haar een keer een brief schrijven? Musashi reageerde hierop 1
Musashi Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) Koffer ingepakt. Terug op bed. Geen puf meer, zelfs niet om naar buiten te gaan voor avondeten. Had nog beef chips van gisteren. Dat is beef toch? That will do for now. ja @Etty dat heb ik idd ook al mogen ervaren. Vorig jaar, op cruise btw met haar en mn dochter in 1 kajuit, kwam uit het niets dat ik niet dankbaar genoeg was voor alles wat ze voor mij doet/ gedaan heeft (slachtoffer dus). A week in hell, I can promise you that en eigenlijk is het sindsdien zowat performance van mijn kant, voor de lieve vrede. Maar geloof wel dat m’n dochter er iets aan overgehouden heeft in relatie tot haar ook. Ik heb het willen uitpraten, maar dan echt, en dat is me tot hiertoe dus nog niet gelukt. Zwijgen en verder doen alsof, zo lijkt het te moeten. Maar dat valt me toch moeilijker en moeilijker en al zeker zonder alcohol. 😢 Een brief, ja, maar lijkt me heel moeilijk om op vruchtbare grond te vallen en wil het natuurlijk ook niet erger maken dan het nu al is. 😪 55 minuten geleden bewerkt door Musashi
Musashi Geplaatst 50 minuten geleden Auteur Rapport Geplaatst 50 minuten geleden (bewerkt) Aanvulling na videobellen met mijn man: blijkbaar was mn moeder ook al ladderzat toen ze gisteren aankwamen en eigenlijk niet meer in staat om voor mn dochter te zorgen. Mn zus gaat dan ook meedrinken en dan kijken ze niet meer naar haar om. Al haar verdriet en gemis mag er dan niet zijn maar vrolijkheid moet. Echt heel erg dit en zo herkenbaar. Nooit meer zegt mijn man. Hoe verder? Ik weet het eigenlijk zelf ook echt niet. 😢 Slaaptheetje voor nu en dat toch proberen te doen. 😢 49 minuten geleden bewerkt door Musashi
Musashi Geplaatst 26 minuten geleden Auteur Rapport Geplaatst 26 minuten geleden 3x scheepsrecht maar jullie zijn zo wel (even) van me af. Deze dag was heftig. Begonnen met huilen en eindigen met huilen en tussendoor waren er (geen) beren. Ja, zo reizen doet toch wat met een mens hè, los van alle mooie plaatjes. Slaapwel allemaal. Bedankt voor jullie steun. 🙏
Etty Geplaatst 24 minuten geleden Rapport Geplaatst 24 minuten geleden slaap lekker @Musashi Musashi reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden