Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Mogge

Vandaag ook maar eens op het dagpact. Om niet te drinken, maar ik gebruik het vooral ook als belofte om niet te roken. Uit de luwte treden, voornemens uitspreken: dat helpt. Verslaving zit diep in mijn vezels, overal. Wortel & tak dus.

DAGPACT:
Yvonne 
Oskar 

bewerkt door Oskar
Geplaatst

@Lika: 🥳 Gefeliciteerd met je baan!

@Yana: ik hoop dat je in elk geval mooie dromen zijn gegeven vannacht. En hopelijk een betere dag.

Ik droomde net dat twee regenwulpen op mijn pad kwamen, heel kalm en dichtbij. De ene wierp mij met zijn kromme snavel een gloeilampje toe. Ik weet niet of Freud hier iets mee kan of dat het gewoon een nachtelijk oprisping is van een mislukt ornitholoog.

Geplaatst

Goedemorgen 😊

weer een rot nacht achter de rug. Niets voor mij slaap eigenlijk altijd als een os.

ben niet oké manlief stelde voor om naar de dokter te gaan lukt me wat vroeg. Gaan eerst even dagje niets doen even bijkomen kijken of me dat lukt is al hele uitdaging op zich 😆

Geplaatst

Oh, help, ik blijf maar zo ziek, al 8 maanden nu. En ik heb vreselijke kiespijn maar ik ben echt te ziek om naar een tandarts te gaan. Wat een lijdensweg is dit zeg. Er zijn hier in de regio ook geen tandartsen, dan zou ik naar België moeten ofzo. Was ik maar een prinses, dan kwam er in ieder geval een tandarts aan huis.

Geplaatst (bewerkt)

Jawel, maar dan nog. Een lange autorit en tandartsbehandeling kan ik niet aan. Een van de problemen met deze vorm van longcovid is dat je van inspanning nog weer zieker wordt. 
Het is eigenlijk hetzelfde als ME/cvs en in de reguliere geneeskunde is er geen behandeling. 

bewerkt door Yana
Geplaatst

Ik hoop dat dit nieuwe traject je veel goeds gaat opleveren @Oskar. Gewoon maar zonder terughoudendheid meedoen 🍀
Je hebt vast je laatste drankepisode achter de rug!

Het is zo wonderlijk allemaal, nu ik van het roken af ben voelt dat zo vanzelfsprekend dat de strijd die ik er ooit mee had niet meer te bevatten is. Dat die strijd jou ook maar gauw mag verlaten.

Geplaatst
1 uur geleden zei Yana:

Jawel, maar dan nog. Een lange autorit en tandartsbehandeling kan ik niet aan. Een van de problemen met deze vorm van longcovid is dat je van inspanning nog weer zieker wordt. 
Het is eigenlijk hetzelfde als ME/cvs en in de reguliere geneeskunde is er geen behandeling. 

O wat onwijs naar voor je 🥹

Geplaatst

Ik realiseer me eens te meer hoe blij ik mag zijn dat ik nooit ben gaan roken.
Mijn dochter vecht daar ook al jaren tegen, terwijl ze al wel drank kan laten staan, een jaar of 3 inmiddels.
En dan lees ik net op de NOS dat er eindelijk erkenning is door een jury over mediaverslaving. Dat google
en Meta wel degelijk bewust Instagram, Youtube en Facebook dusdanig bewerken dat je daar blijft hangen,
zodat zij lekker cashen via de reclames. Zo zie je ook hoe snel mensen verslaafd raken. Wat een verwende
"ziekte" is verslaving eigenlijk denk ik soms. We konden zonder ooit. Nutteloze bezigheden, genotsmiddelen, brrrrrrr.

Geplaatst

Kan even verder niet reageren want tussen de bedrijven door.

Voor de zekerheid

DAGPACT:
Yvonne 
Oskar 
kaatje🌺
renaldo61🐕

MaryArt
Quinn  
Reacher

Geplaatst

Roken ellendige verslaving 

ben nu. 7 jaar gestopt rookte vanaf me 15 de. En veel stopte met de zwangerschap maar daarna hop gingen we weer .kwam er niet vanaf ben nu wel 7 jaar gestopt maar geef me niet een peuk ben ik weer terug bij af blijf er nu ver vandaan ook niet eentje. 
al die jaren is  Copd 2  het gevolg. Me kinderen roken gelukkig niet hoop ook zo dat dat zo blijft.

Geplaatst
3 uur geleden zei Yana:

Oh, help, ik blijf maar zo ziek, al 8 maanden nu. En ik heb vreselijke kiespijn maar ik ben echt te ziek om naar een tandarts te gaan. Wat een lijdensweg is dit zeg. Er zijn hier in de regio ook geen tandartsen, dan zou ik naar België moeten ofzo. Was ik maar een prinses, dan kwam er in ieder geval een tandarts aan huis.

Oh wat een ellende Yana. 
Stop een stuk rauwe ui tussen de kaak van de zere kies en jouw wang, laat dat zo lang mogelijk zitten, met een beetje mazzel wordt de pijn binnen een uur een stuk minder.. 
Het is een tip die ik uit een boek van dr Vogel heb gehaald jaren geleden toen ik zelf verging van de pijn bij het opstaan 's morgens vroeg en pas halverwege de middag bij de tandarts terecht kon. De tip gaf aan het stuk ui met behulp van een theedoek om je nek te binden, wat ik indertijd ook gedaan heb. 
Na een half uur was de pijn weg. Een uur voor ik naar de tandarts kon ben ik mijn nek heel goed gaan wassen met zeep, diverse keren, want ik stonk een uur in de wind. 
Dat hielp helaas niet veel, met als gevolg dat zowel de tandarts als zijn assistente heel vreemd begonnen te snuffen toen ik de behandelkamer uiteindelijk binnenkwam. 
Ze moesten verschrikkelijk lachen na mijn uitleg, maar ach, de pijn was weg. 
Volgens de tandarts zat er een behoorlijke ontsteking die zeker weer zou gaan opspelen. 
Prima, dan kom ik tegen die tijd wel weer was mijn commentaar (hartstikke bang voor de tandarts dus), afijn, ik heb het een jaar kunnen rekken op deze manier, toen moest er  toch echt wat aan gedaan worden. 
Wel heb ik de theedoek achterwege gelaten en het stuk ui dus rechtstreeks tussen kaak en wang geplaatst sindsdien, dat werkt ook nog eens sneller.
Ik hoop dat het jou ook een beetje kan helpen Yana... sterkte 

Geplaatst

Haha, @Yvonne. Ik lach je niet uit, hoor, maar moet gewoon lachen om dat uienverhaal. 
Ik heb ooit een fantasy trilogie gelezen waarin tijdens alle avonturen het belangrijkste en meest voorkomende voedsel bestond uit rauwe uien. Die spoelden ze dan weg met zure wijn uit leren zakken... Af en toe, tijdens lange reizen, hadden ze dan ook nog wel de luxe van wat reepjes gedroogd vlees. Maar ik dacht elke keer als ze weer gingen eten: wat zal die wereld uiig geroken, om niet te zeggen gestonken hebben. En ook: maar goed dat iedereen die uien eet, dan ruik je het misschien niet meer zo, net als met knoflook.

Maar er zal wel iets van waarheid zitten in jouw uien verhaal. Net zoals dat een kruidnagel in een pijnlijke holle kies schijnt te werken. Zelf nooit uit kunnen proberen, gelukkig, omdat de meeste van m'n kiezen niet hol zijn maar door tandartsen in het verleden, gevuld. 
Ik ben trouwens niet zozeer bang voor de tandarts omdat ik, sinds de invoering van het gebruik van de elektrische tandenborstel zo'n 35 jaar geleden bijna nooit meer gaatjes heb, als wel voor de mondhygiëniste. Dat geslijp en geblaas met koude lucht vind ik nogal pijnlijk omdat m'n tanden en kiezen wel behoorlijk gevoelig zijn en zo'n behandeling duurt altijd zo lang. En er komt altijd zoveel water bij vrij, wat voor m'n gevoel verstikkingsgevaar oplevert 😟. Als de tandarts incidenteel toch eens moet boren, dan is dat een kwestie van een half minuutje of zo. Daar hoef ik echt geen verdoving voor. 

@Yana, getverderrie, wat zit jij in de ellende de laatste tijd. Ik wens je voor nu weer heel veel sterkte en een snelle verlossing/oplossing van je kiespijn. En ik hoop toch echt dat we in de loop van de tijd weer een beetje de "ouwe Yana" gaan lezen hier, met belevenissen over bloemetjes en bijtjes en wijze en optimistische levenslessen/jes. 

2 uur geleden zei Quinn:

[....] Minder roken, want ik mag niet meer in en uit naar believen. 

Jemig, @Quinn, voor mij als mede rookverslaafde is dit echt een schrikbeeld. Heb je iets van nicotinekauwgom of zo om de ergste klappen op te vangen. Naast alle sterkte die je op elk ander gebied al kunt gebruiken wens ik je voor dit specifieke probleem nog eens extra veel sterkte. 💚

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...