Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
12 minuten geleden zei lady jane:

welkom @Skeepy
hopelijk wil je zelf een draadje/posting op wie is wie zetten
met een nieuwe voorsteltekst.
Dit is nl hetdraadje van Hub02
en mensen gebruik hun eigenplekje als een soort van dagboek
dat kan voor jou ook helpend zijn.

Bedankt voor je tip. Volgens mij is het gelukt 

Geplaatst
Op 21-2-2026 om 12:09 zei hub02:

Ik weet dat het egoïstisch is op steun te hopen zonder iets terug te geven.

Welnee joh, alleen al door steun te accepteren geef je iets. 

Ik wens je mooie momenten toe vandaag.

Geplaatst

Och Hub toch... 
Je hebt het plan gehad om alleen op de donderdagavond te drinken... 
Heb je dat over boord gegooid?
Het lijkt me sowieso beter dan elke dag los gaan toch? 
Kom maar gewoon weer op het dagpact hoor. 
En doe het op jouw manier... 

Geplaatst

Op dit moment gaat het allemaal niet zoals ik wil.
Eigenlijk helemaal niks, als ik er zo over nadenk.
Niet dat ik veel wil, ik heb sowieso nergens energie voor.
Wat drinken betreft is het niet zo dat ik er de hele dag op los zit te zuipen.
Maar een dag helemaal niet drinken lukt me zelden.
Toevallig gisteren wel, maar toen had ik niks. Dus zo’n prestatie was dat nu ook weer niet. 
Gelukkig heeft niemand last van me omdat ik altijd alleen ben (dankt je de koekoek trouwens).
Zodra ik me een beetje heb samengeraapt, meld ik me wel weer hier. 
Alles gaat voorbij, alleen bij sukkels als ik duurt dat wat langer.

Geplaatst

@hub02 ik weet niet of jij een avond, nacht, morgen, middagmens bent. Of iets er tussenin. Pak die gelegenheid aan om naar buiten te gaan (ook als het regent). Ook al zal het maar een klein rondje zijn. 

Kom uit dat hok! 🌻

Geplaatst

Ik maak deze week geen plannen, en heb dus geen goede voornemens. Ik laat de komende paar dagen alles gewoon op zijn beloop. Dit is altijd mijn manier geweest om met confrontaties om te gaan. Me in mezelf terugtrekken. Geen juiste manier misschien om iets op te lossen, maar ik ken geen andere. Als kind was ik al zo. De enige manier die ik ken(de) om dat in mezelf te beschermen wat mijn ouders me tenminste niet konden afpakken. Ik ben 67, ik heb niets van het leven geleerd, en ik vind me nu te oud om iemand anders te worden. Ik ben niet vergeten waarom ik hier op dit forum ben. Vanaf vrijdag of zo kijk ik verder wat ik doe. Misschien heb ik me dan hervonden, en vind ik een manier om niet als drinker dood te gaan. Of dat lukt niet, en dan zal ik Petrus te zijner tijd op een aangeschoten manier moeten uitleggen wat ik allemaal verkeerd heb gedaan in dit leven.

Geplaatst

Vandaag en morgen kunnen er dus ook nog wel bij om het maar een heel klein beetje in het positieve te trekken.... 
Je wacht af of je je vrijdag hebt hervonden? 
'Zoekt en gij zult vinden' .... dusssssss. 
En veranderen kan óók nog op je 67 hoor Hub, echt.
Voor nu dan even alleen een bakje. 
post-1140-0-62145700-1386047491_thumb.jpg

Geplaatst

Stel dat je toch nog 20 jaar te gaan hebt @hub02
Zou je die dan op deze manier willen leven?
Ik gooide mijn roer op 55 jarige leeftijd om en ben al
zo dankbaar dat ik nu eindelijk mezelf weer ben.
Leeftijd is maar een getal, maar tijd van leven is wat anders:heart:

Geplaatst

@hub02 ik ga niet mee in jouw slachtofferrol. Wil alleen dat het beter met je gaat. 

De uitspraak: als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

Kom in actie, uit je comfortzone en doorbreek patronen.🍀

Geplaatst

Jezelf hervinden, hoe doe je dat? Als je somber bent dan lonkt de drank. Terwijl je jezelf steeds verder in de soep draait.

Ik denk dat ik in jouw positie (voor zover ik er ook maar enig benul van heb op basis van wat tekst) me zou gaan verdiepen in boedhisme en manieren om het leven en de dood te accepteren. 

Geplaatst
5 uur geleden zei Lonster1:

Jezelf hervinden, hoe doe je dat? Als je somber bent dan lonkt de drank. Terwijl je jezelf steeds verder in de soep draait.

Ik denk dat ik in jouw positie (voor zover ik er ook maar enig benul van heb op basis van wat tekst) me zou gaan verdiepen in boedhisme en manieren om het leven en de dood te accepteren. 

Lonster, dat heb ik al gedaan. 25 jaar geleden had ik aangezichtspijn en ging vrijwel elke dag naar een dojo om naar een witte muur te kijken. Daarop stonden geen antwoorden. Ik las veel, doe ik nog steeds, maar ik heb nooit veel gehad aan "wijsheden". Ouder worden betekent niet dat je “wijzer” wordt. Als iedereen aan het einde van zijn leven ook maar iets had geleerd, dan zou de wereld er toch steeds een beetje beter gaan uitzien? De oudjes vinden dat ze het recht hebben verworven om verzorgd te worden, chips en bier op tafel te zetten omdat ze 40 jaar hebben gewerkt of zo. Niet omdat ze ergens over hebben nagedacht, maar gewoon, door ouder worden. Jongeren hebben daar geen zin in en halen hun wijsheid uit hun dure iPhone. Normaal praten kunnen ze niet eens meer. Mijn leven wordt bepaald door een structuur, een maatschappij, die over mij beslist en nergens over nadenkt. Ik vind dat ik het recht heb om mij daarvan af te wenden, en ik ben trouwens helemaal niet bang om dood te gaan. Wellicht bereik ik het einde van het leiden, het Nirwana,  door mijn eigen edele 8 voudige pad, lijkt er toch al een beetje op?

Geplaatst

Je kan een stuk wijzer worden naarmate je ouder wordt als je van je fouten leert. Ik voel me al een stuk wijzer dan 10, 20, 30 jaar geleden. Dat wil niet zeggen dat alles makkelijker is geworden maar ik kan het wel meer relativeren nu. Naarmate je minder jaren voor je boeg hebt maakt het ook allemaal minder uit. Toen mn oma op haar 90e aan de alcohol ging, ging mn moeder helemaal over de zeik, maar ik had zoiets van wat is hier het probleem?

Jij bent nog lang geen 90, hub, je kan nog alle kanten op maar zoals je zegt heb je het recht om te doen wat je wil. 

Geplaatst

Het gaat niet over goed of fout, maar om inzicht en acceptatie, vrede met jezelf. Ik lees steeds veel oordelen, over jezelf en de maatschappij. 

Dat edele achtvoudige pad heb ik net gegoogeld. Ik ben snipverkouden dus mijn wattige hoofd begrijpt niet veel. Maar het klinkt wel aanlokkelijk. En wat juist is, bepaal je zelf inderdaad.

1 uur geleden zei hub02:

Als iedereen aan het einde van zijn leven ook maar iets had geleerd, dan zou de wereld er toch steeds een beetje beter gaan uitzien?

Dat vind ik wel een mooie vraag. Ik ben bang dat de oudjes die wijzer zijn geworden, dat vaak voor zichzelf houden. ^_^ Of gaan dementeren en daardoor niet meer serieus genomen.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...