renaldo61 Geplaatst 19 uur geleden Rapport Geplaatst 19 uur geleden Goeiemorgen iedereen. Ik kan geen alcohol drinken, want als ik een glas drink, drink ik er twee en dan een volgende en een volgende … Daarom drink ik geen alcohol. Nooit meer of toch zolang als ik het volhou. Ik heb dit kunnen bereiken dankzij de hulp van mijn psychiater en mijn Femke. Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Dagpact: renaldo61
renaldo61 Geplaatst 19 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 19 uur geleden Vandaag heb ik weer niet veel gepland. Wel een bezoek aan de markt. Gisteren had ik ook niet veel gepland, maar toch de inkomst van de echte Sint gezien. Fonny en Smaragdie reageerden hierop 2
Mormel Geplaatst 19 uur geleden Rapport Geplaatst 19 uur geleden Dagpact: renaldo61 Mormel Buiten de wandelingen met de hond blijf ik vandaag binnen, net zoals negen op de tien dagen er uit zien. Volgende week al drie afspraken buiten de deur en de kans zit erin dat er nog een vierde bij komt, zie al helemaal op tegen die week.
MaryArt Geplaatst 17 uur geleden Rapport Geplaatst 17 uur geleden Goeiemorgen allemaal, Straks richting zee om te dompelen..maar ik zie er voor de eerste keer best wel tegenop. Het is hier nu 7 graden buiten en gisteren ook zoiets. Ik had het zelfs met handschoenen aan nog koud! Wat moet dat straks worden in badpak?🥶 Toch wil ik het proberen om te zien waar mijn grenzen liggen. Het is dus een kwestie van wilskracht denk ik... lady jane en Spirit reageerden hierop 2
bumperjim Geplaatst 17 uur geleden Rapport Geplaatst 17 uur geleden Wow 😳 respect!! MaryArt reageerde hierop 1
Etty Geplaatst 16 uur geleden Rapport Geplaatst 16 uur geleden Goedemorgen, Interessant onderzoek naar innerlijke drijfveren ook lijkt me @MaryArt. Of ze innerlijk zijn of toch niet. Gisteren voor het eerst op een elektrische fiets gereden, slalommend tussen de toeristen en in de piepzak bij steile afdalingen en over of ik mijn terugtraprem op cruciale momenten zou missen, maar het was een hele leuke ervaring. Lopend zie je wel veeeel meer, ben je veel minder bezig met het verkeer. Zal mijn voorkeur wel blijven houden. Smaragdie en MaryArt reageerden hierop 2
MaryArt Geplaatst 16 uur geleden Rapport Geplaatst 16 uur geleden @bumperjim ik lig er nog niet in hoor! Het is het plan wel maar nu nog uitvoeren😎 Spirit en bumperjim reageerden hierop 2
MaryArt Geplaatst 16 uur geleden Rapport Geplaatst 16 uur geleden Ik volg al een tijdje "Special Forces" op Videoland. Ik vraag me af hoeveel er gespeeld is en wat echt is. Het is meestal een groep bekende mensen die de meest verschrikkelijke opdrachten moeten uitvoeren. Hun drijfveren zijn denk ik om vooral in de picture te blijven, maar dan nog is het vreselijk afzien. Er vallen vaak binnen de eerste dagen al veel mensen af omdat ze het onderschat hebben. Ik vind het heel boeiend om naar te kijken en ik haal er ook inspiratie uit. Kent iemand hier het programma?
Smaragdie Geplaatst 15 uur geleden Rapport Geplaatst 15 uur geleden 3 uur geleden zei Mormel: Dagpact: renaldo61 Mormel Buiten de wandelingen met de hond blijf ik vandaag binnen, net zoals negen op de tien dagen er uit zien. Volgende week al drie afspraken buiten de deur en de kans zit erin dat er nog een vierde bij komt, zie al helemaal op tegen die week. Goedemorgen, Nachtdienst gehad zo slapen. Ook echt alles of niets dan bij jou @Mormel? Van geen naar 4 afspraken lijkt mij wel heel veel dan en logisch dat je daar tegenop ziet met alle gevolgen waarschijnlijk van dien dan weer. Misschien beperken tot 1 afspraak of hooguit 2? En dan de meest voor jou belangrijke afspraak nakomen. Of 1 belangrijke afspraak en 1 leuke als die er ook is? Rustig aan jongen. Fijne dag allen.
Yvonne Geplaatst 15 uur geleden Rapport Geplaatst 15 uur geleden Goedemorgen frummers, Het lijkt erop dat we een dag krijgen met toch wel wat droge momenten, mooi, dat werd ook wel even tijd weer. Al is het alleen maar omdat zowel de jongste kattekop en de hond toch met grote regelmaat even naar buiten gaan om te kijken of er echt geen droge plekjes in de tuin te vinden zijn en dan mag ik ze daarna dus weer afdrogen Vandaag een heel rustig dagje hier hoop ik, ik ben snip- en snipverkouden al een paar dagen en hoest de longen uit mijn lijf, beetje rust kan geen kwaad denk ik. Mooi, een bakje nu maar even.
Yvonne Geplaatst 15 uur geleden Rapport Geplaatst 15 uur geleden Dagpact: renaldo61 Mormel MaryArt Yvonne
Smaragdie Geplaatst 15 uur geleden Rapport Geplaatst 15 uur geleden (bewerkt) Sterkte en beterschap dan @Yvonne. Heerst weer echt, ook om mij heen. Citroen uitpersen in hete thee. Erg zuur maar wel goede dosis vitamine C. En moet lachen om jouw verhaal van kat en hond. Heb maar 1 kat van de 8 die van regen houdt en gaat dan ook rollen en rennen op het terras in de regen en zie de anderen dan kijken van die is echt gek😀1 druppel en de rest rent naar binnen. @MaryArt Wow stoer hoor. Dat zou ik echt niet kunnen. Duik onder mijn warme dekbed nu en in gedachten denkend aan wat jij misschien gaat doen. Krijg het al steenkoud als ik het lees😀 Badpak aantrekken zal mij nog lukken maar de rest niet haha🙃😉 15 uur geleden bewerkt door Smaragdie
karin123 Geplaatst 14 uur geleden Rapport Geplaatst 14 uur geleden 4 uur geleden zei renaldo61: de echte Sint gezien. Ik de echte zwarte piet. In Markelo, Glanerbrug, Texel, Yerseke.....🤣 Spirit reageerde hierop 1
Marij Geplaatst 14 uur geleden Rapport Geplaatst 14 uur geleden Goedemorgen, wat is ons eigen bed toch heerlijk! Beterschap voor de zieken, en MaryArt, wat doe jij jezelf aan in dat water??? Dagpact: renaldo61 Mormel MaryArt Yvonne Marij
bumperjim Geplaatst 14 uur geleden Rapport Geplaatst 14 uur geleden (bewerkt) Hier stromende regen al de hele ochtend. Dus geen wandeling (bezig vanavond een wandeling met anderen te organiseren) dus dan maar overhemden strijken voor de conferentie deze week (had ik anders vanavond gedaan). De hond draait voortdurend om me heen en staat de hele tijd in de weg, dat doet ze expres om aandacht te krijgen. Maar als ik de voordeur openzet dan wil ze niet de regen in. Wat ze dan wel wil dat weet ze zelf ook niet. Zo voel me ook heel vaak 🤣🤣🤣 14 uur geleden bewerkt door bumperjim Lika reageerde hierop 1
Spirit Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden Hier geen rustige zondag, we moeten op pad. Ik heb hier gisteren erg tegenop gezien. We moeten een eind rijden. Alle geluidsspullen gaan mee, het moet een gezellige middag gaan worden, maar ik weet niet waar ik terecht kom. Weer vreemde mensen, de hele middag weer sociaal doen. Daarna Chinezen, al met al een hele dag. Ach, als ik er eenmaal ben en ik accordeon kan spelen, komt de zin vanzelf. Hond straks weer dumpen bij mijn zoon en gaan.
Spirit Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden Dagpact: renaldo61 Mormel MaryArt Yvonne Marij Spirit en vriend
Spirit Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden Bij dit soort gelegenheden, als we niet weten waar we komen, moeten we extra alert zijn. Ben een beetje bang voor mijn vriend. Een pilsje kan zo in je handen geduwd worden en voordat je het weet, drink hij hem op. Goed op hem letten dus. Zou zonde zijn. Ach, hij zal het niet doen, we moeten nog een eind terugrijden.
Mariposa Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden Goedemorgen (nog net!), Gisteren lekker wezen dansen en zuipen en vandaag dus weer n megakater. Niet blij mee want we hebben later op de dag een verjaardag waar ook weer vreselijk veel gezopen wordt door bijna iedereen. Ik ben het zo beu. Ik wil graag mijn hoofd meekrijgen, heel mijn lijf schreeuwt het uit dat ik moet stoppen, maar (bijna) elke dag rond 17.00 wint mijn hoofd het weer. Op dit soort verjaardagen kan ik het zuipen prima laten maar dan haal ik het in de avond weer in. Medicatie ga ik niet nemen, als ik de bijwerkingen lees dan ben ik al helemaal klaar. Raar eigenlijk, want zuipen is waarschijnlijk nog slechter voor je. Ik ben wel bezig met een nieuwe hobby waar hopelijk heel veel tijd in gaat zitten. En ik zal proberen hier wat meer te schrijven. Gelukkig is er weer iets meer beweging in dit forum, de laatste tijd werd er weinig geschreven, dat is niet echt uitnodigend. Nou, op mijn eerste stopdag dan maar! (proost met koffie) Fijne zondag!
bumperjim Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden Dan moet je een plan maken waarmee het gaat lukken 😁 Ofwel ga niet naar de verjaardag ofwel drink iets non-alcoholisch
renaldo61 Geplaatst 11 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 11 uur geleden @Mariposa Ik zou willen dat ik een toveroplossing voor je had, maar die ik heb ik niet. Ik kan je wel meegeven wat mij geholpen heeft. Mijn vorige huisarts zei simpel "Stop daarmee" . Mijn psychiater deed wat anders "Bereid je voor op een opname in een woonzorgcentrum" en dat werkte bij mij. Tot dan had ik nooit een probleem met alchohol. Het waren anderen maar die een probleem hadden omdat ik dronk. Plots had ik een heel duidelijk probleem en een simpele oplossing.
Marij Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden Gatver, wat vind ik ‘zuipen’ een naar woord
Lonster1 Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden Ja, lekker zuipen. Dat klinkt als halve liters bier achter elkaar naar binnen klokken. Dat je lichaam iets anders vraagt dan je hoofd, herken ik wel. Ik vind het ook wel vaak hard werken, maar het beloont wel. Gezond eten en drinken, naar buiten, bewegen, krachttraining en soms als het lukt meditatie. Tijd om te lummelen. Je verbinden met anderen, de tijd nemen voor een goed gesprek. Gisteren was er een buurtfeest met glühwein. Op de foto's zag ik dat het erg gezellig was. Jammer om die gezelligheid te missen, maar de glühwein kon ik denk ik niet weerstaan dus ik heb braaf thuis mijn gezonde maaltijd gemaakt en tv gekeken. Ja lekker saai, maar vandaag ben ik er blij om. Ik heb nog een grote spitskool liggen, daar ga ik straks zuurkool van maken. Een leuk zondagmidagproject. Volgende week weer genoeg sociale afspraken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden