Smaragdie Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden (bewerkt) Bij mij had/heeft mijn alcohol gebruik/misbruik vaak te maken gehad/triggers met over mijn grenzen heengaan. Misschien kan dit draadje hiervoor dienen. Om tijdig of tijdens of te laat aan te geven wanneer dat gaande is en daar reactie wat dieper op te krijgen of gewoon een uiting nadien eraan te geven. Kan gewoon natuurlijk ook in het dagdraadje. Mijn iets wat geheel door mijn leven speelt is dat ik mensen wil helpen en pijn wil verzachten en oplossingen wil zoeken. Vaak gaat dat ten koste van mijzelf. Weet het maar toch. Persoonlijk voor mijzelf nu gaande: Nu een best goede vriendin. Moet per 2 december haar huis uit na veel rechtszaken. Zij gebruikte maar sinds maanden gestopt en nooit bij mij want ik heb die drugs nooit gebruikt en wil ik ook niet om mij heen drugs(Crack, pijp, drinkt nooit trouwens) Reden is dat zij nachtelijke overlast veroorzaakte vanwege een geweldadige ex. Zij is al jaren van hem af maar haar buurt blijft zoeken naar redenen om haar weg te krijgen. Zij heeft ook 8 katten net als ik en een hond. Nu is het lastige...Waar moet ze naar toe. Heb zelf al 8 katten. Wel nog een kamer over als ze echt nergens naar toe kan maar zoveel dieren mee gaat het voor mijn dieren verstoren. 2 december moet ze eruit. Probeer haar aan te moedigen om alles aan te pakken wat ze kan met hulp. Maar volgens mij weet ze dat ze hier kan komen als ik ja zeg. Maar verstandig zal het niet zijn denk ik. Voor heel even wel maar dan? Mijn broertje zit ook af en toe hier en die zegt dat ze het zelf moet uitzoeken maar laat nooit iemand in nood zitten. Wat een rot gedoe en spookt maar door mijn hoofd. 9 uur geleden bewerkt door Smaragdie Toevoeging
renaldo61 Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Probeer zeker voor jezelf te zorgen.
karin123 Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Kort door de bocht! Maanden gestopt is niet lang. De zorg voor jouw broertje en de katten. Je weet niet of al die beesten met elkaar overweg kunnen, het is wel heel erg veel. Geen privacy meer. Kun je dan nog vrienden ontvangen? Heeft zij vaak vrienden over de vloer? Wat zijn dat voor mensen? Zitten die niet aan jouw spullen? Houdt zij haar huis goed schoon? Als dat even nu heel lang wordt? Woonruimte is schaars. Hoe zeg je haar dan dat "even" nu voorbij is? Ik zeg nee! Spirit reageerde hierop 1
Etty Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden Ik heb ooit een paar maanden meegedraaid in de pleegzorgondersteuning. Als het om een netwerkplaatsing ging, iemand uit je familie in huis nemen, dan viel me op hoe resoluut en eerlijk de medewerkers waren in het begeleiden van de beslissing: heb je het te geven? Want als je het niet trekt, wat dan? Dat vonden mensen dan heel cru, want dat heb je toch over voor je familie, een kind? Maar de medewerkers haden de ervaring van wat het met iemand doet als ie blijft geven terwijl ie het niet te geven heeft. Het kind werd dan alsog afgedankt en in de reguliere pleegzorg opgenomen. Wie doe je dan een plezier? Wie ben je als je nee zegt, hoe denk je dan over jezelf? Het llijkt erop dat je het eigenlijk niet wilt maar geen nee durft te zeggen. Ik herken het graag geven, helpen, maar eigenlijk heb ik het zelf vaak nodig, en dat is wel een valkuil. Toen ik klein was schoot ik al in de helpstand, het was mijn manier om aandacht te krijgen. En dat liet men zich graag aanleunen in mijn omgeving. Goed dat je dit topic start om het te onderzoeken. Smaragdie reageerde hierop 1
Smaragdie Geplaatst 7 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 7 uur geleden Kan er gewoonweg niet van slapen terwijl ik zo moe ben. En nog veel dingen wil doen na het slapen. Dank voor het reageren! Scheelt wel wat, dingen die ik wel zie of nog meer inzie. En ook duidelijk in moeten gaan zijn en zeggen. @renaldo61 een hele goede ja zelfzorg. @karin123 Het is misschien kort door de bocht maar hou ik wel van. Alles wat jij tikt heb ik mijzelf ook al bedacht. Zij is nogmaals wel een goede vriendin. Die mij ook altijd steunt en mij nooit in gevaar zou brengen. En zeker die types waar zij mee omging, komen mijn huis zeer zeker niet in! Dat weet zij ook, ook in haar huis komen die types niet in mijn buurt als ik er ben. Zij is een jonge veertiger, oogt mooi lang en blond, lijkt sterk en alle hulp zit er bovenop, zie je niet aan haar buitenkant. Zij zal ook alles voor mij doen(zegt ze dan en heeft dat ook wel gedaan) Zou zelf alleen gek worden van de situatie waarin ze al zit nu en ja zonder haar beestjes gaat ze niet zonder willen zijn. Leger des heils mag ze naar toe maar moeten al haar beestjes weg. Dat gaat ze niet trekken, dat weet ik nu al. Vanavond komt ze langs, zal nee moeten zeggen maar weet niet of ik dat kan want het is november en gaat koud worden, waar moet ze naar toe? En dit maakt mij dus gek die gedachte. Tijdelijk zou kunnen maar wat is tijdelijk ja en wat is beste voor haar beestjes??? En de mijne zeer zeker ook ja, een leuke roedel in balans heb ik nu ja. Ga wel meedenken maar niet verstandig allen in mijn huis. Kan niet denk ik, alhoewel alles kan als je maar wil zoiets. Om gek van te worden als je zo denkt maar goed. Dank voor jouw mening want heb daar zeker wat aan. @Etty reageer zo even kort op jou met een citaat want raakte mij en te herkenbaar.
Smaragdie Geplaatst 6 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 6 uur geleden 33 minuten geleden zei Etty: Toen ik klein was schoot ik al in de helpstand, het was mijn manier om aandacht te krijgen. En dat liet men zich graag aanleunen in mijn omgeving. Dit is voor mij compleet zoals het altijd was en niet eerder hier heb gelezen. Ik deed dat ook altijd al zelfs toen ik nog een tiener was. Was oudste kind van jongere broertjes. Verwijt mijn ouders niks maar was wel zo. Ik kon mocht en moest alles. Kreeg al heel jong alle verantwoordelijkheid en bewijsdrang omdat ik het toch wel altijd kon of moest?? doen. Daar zit een oorsprong in mijn handelen van nu en natuurlijk al langer in. Djw hier kan en moet ik wel wat mee. Laat het nu even rusten. Vanavond nee zeggen of oplossing aandragen om die nee gemakkelijker te brengen. Nee is ook een antwoord zeggen bepaalde mensen ook om mij heen, is waar maar zo niet gemakkelijk voor mij.
Mormel Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden @Smaragdie: ik heb ruimte om je vriendin onderdak te leveren, alleen niet voor haar katten. Contacteer mij gerust als ze eens een slaapplaats zoekt.
Smaragdie Geplaatst 6 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 6 uur geleden @Mormel Dank voor jouw aanbod maar is geen hoer. Daar is zij te mooi en lief voor en gaat niet zonder haar beestjes als je echt goed had gelezen! Nu laat ik het even los, ga slapen jij. Denk eens aan je vrouw en stiefzoon, eigenwijs mens dat je er bent.😉 Spirit reageerde hierop 1
Mormel Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden @Smaragdie: jij denkt dadelijk dat ik haar wil neuken? Misschien zelf even gaan slapen want ik bood gewoon onderdak aan. Spirit en Smaragdie reageerden hierop 2
Smaragdie Geplaatst 6 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 6 uur geleden Dat denk/dacht ik zeker ja! Solve your own shit first. Niet dit bij mij doen alsjeblieft onder invloed. Hou ik niet van.
Yvonne Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Smaragdie, ik herken jou twijfel, jouw gevoel van willen helpen heel goed. Maar heel eerlijk: het kán niét, echt niet. Jouw hart is groot genoeg, maar de ruimte die jouw vriendin zou gaan innemen is zoveel te groot.... Niet doen Smaragd. Heel duidelijk 'nee' zeggen, hoe graag je ook zou willen helpen, hoe moeilijk je dat 'nee' ook vindt en hoe schuldig je je erover kunt voelen. Echt. 💖
lady jane Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden (bewerkt) soms is liefde loslaten @Smaragdie en help je jezelf en haar uiteindelijk meer door nee te zeggen. Nu moet er een definitieve oplossing komen en tijdelijk bij jou, betekent ook: ze woont toch ergens? en dan zijn er weer anderen nog urgenter. En gaat het fout dan kan het je jullie vriendschap kosten. Hoe moeilijk ook, ik zou nee zeggen. Ook juist nadat ik Etty en jouw reactie op haar las. Heel veel sterkte hiermee, wat een dilemma soms he. 4 uur geleden bewerkt door lady jane
Spirit Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) O, lieve @Smaragdie, doe het niet. Ik heb hier een heel naar gevoel over. 8 katten, verslaving. NIET DOEN!.Ik geloof zomaar dat het een aardige lieve vrouw is, anders zou ze jou vriendin niet zijn, dat ze jou geholpen heeft, in jou slechte tijd, lief van haar maar laat ze echt professionele hulp zoeken. 1 uur geleden bewerkt door Spirit
Marij Geplaatst 18 minuten geleden Rapport Geplaatst 18 minuten geleden Is de vraag door haar al gesteld? Zou je wellicht nog vóór de vraag kunnen aangeven dat bij jou geen optie gaat zijn?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden