renaldo61 Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Goeiemorgen iedereen. Ik kan geen alcohol drinken, want als ik een glas drink, drink ik er twee en dan een volgende en een volgende … Daarom drink ik geen alcohol. Nooit meer. Ik heb dit kunnen bereiken dankzij de hulp van mijn psychiater en mijn Femke. Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Dagpact: renaldo61
bumperjim Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden (bewerkt) Goeiemorgen! We hadden gisteren de buren over de vloer. Erg leuke lui maar ze zijn wel vegetarisch en dus moesten we iets vegetarisch serveren. Meerdere recepten opgedoken waarvan ik er eentje deed en de Stier de andere twee. De mijne was niet te vreten 🤣🤣🤣 Nou heb ik sowieso geen ervaring met vegetarisch koken, ik vind het lastig. Kijk een gegrild kippetje dat kan je zo eten, hoeft verder niks bij of doorheen of overheen, mag wel hoeft niet. Maar vegetarisch koken dat begint alvast verkeerd met een groente, een aubergine of zo, als je die aan een kind zou geven eet ie m niet op want kinderen liegen niet, en daar doe je dan 3, 4, 5, 6, 7, 8 ingredienten bij totdat het op magische wijze eindelijk lekker is en je niet meer aan de groente denkt. Meestal wanneer er geraspte kaas overheen is gegaan. Ik overdrijf gigantisch dat weet ik, maar iig dat "lekker" moment kwam dus niet gisteren 😂 Het recept was gewoon kilo utrecht tango. Het kwam wel uit een krant naar het is niet zo dat de redactie dan een middagje gaat kokkerellen om zo'n recept te testen of zo. Dat dacht ik vroeger 🤣 De gerechten van de Stier waren zoals gewoonlijk wel lekker want die kan koken 😒 7 uur geleden bewerkt door bumperjim Prana, alesto, Yana en 1 andere reageerden hierop 4
bumperjim Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden (bewerkt) Overigens drinken de buren weinig, heel fijn (en uitzonderlijk hier!) Het is zeldzaam dat we gasten over de vloer hebben en ik trek een fles wijn open (hadden zij meegenomen) waarbij ik dan NIET in een wijneuforie raak. Dwz dat je alvast een tweede of een derde fles klaarzet en die al opengerukt wordt wannneer iedereen nog achter volle glazen zit behalve de alcoholist(en). Nope, netjes elk 2 glazen en toen hoefde niemand meer wat. Wow 😜 Zo had ik het ook afgesproken met mezelf maar dat soort afspraken vallen makkelijk in het water. (In de syrah). "Sociaal drinken" heb ik nog steeds veel moeite mee, maar je moet dus gewoon de juiste gasten uitzoeken 😁 6 uur geleden bewerkt door bumperjim MaryArt en Fonny reageerden hierop 2
Fonny Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden 1 uur geleden zei renaldo61: Goeiemorgen iedereen. Ik kan geen alcohol drinken, want als ik een glas drink, drink ik er twee en dan een volgende en een volgende … Daarom drink ik geen alcohol. Nooit meer. Ik heb dit kunnen bereiken dankzij de hulp van mijn psychiater en mijn Femke. Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Dagpact: renaldo61 Fonny🌞
Mormel Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Dagpact: renaldo61 Fonny🌞 Mormel @bumperjim: fijn dat je toch de moeite hebt genomen om vegetarisch te koken. bumperjim reageerde hierop 1
Moeps Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Goedemorgen, wij hadden gister ook vrienden over de vloer. Ook vegetarisch gegeten (kaasfondue het kan zo simpel zijn eigenlijk 🤪), ook 2 flessen wijn. Mijn man heeft nu wel hoofdpijn van de witte wijn en ik niet natuurlijk. Ik merk dat ik gelukkig geen moeite meer heb met dit soort avondjes dat ik de enige ben die niet drinkt. Maar bij het opruimen ruik ik dan toch even aan de lege fles en dan merk ik ook dat ik niet moet gaan denken dat ik erover heen gegroeid ben ofzo. Dus ik hou het vooralsnog bij mijn keuze volledig alcoholvrij, want ik geloof niet dat ik het lang bij 2 glaasjes zou kunnen houden. Ik wilde overigens ook niet dat we de kaasfondue met een bodempje wijn aanlegde wat wel gebruikelijk is (en natuurlijk al helemaal geen kirsch ofzo), dat kan prima zonder, heeft niemand iets van gemerkt! Yana, MaryArt, Spirit en 1 andere reageerden hierop 4
knakker Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Mogge. Oeh, vegetarisch eten 🙂 Ik ben daar wel steeds positiever over gaan denken. Maar het lukt mij zelf alleen met pasta om dat smakelijk te krijgen. Dus dat amusante geworstel van @bumperjim herken ik wel. Net als trouwens de wijneuforie voor het uitzoeken van een mooie fles bij de maaltijd. Mijn enige gemis. Maar ja, welke wijn moet je nu schenken bij een vegetarische schotel die niet te vreten is? Ik moet vandaag nog een maaltijd verzinnen rondom bieten. Misschien probeer ik daar wel iets vegetarisch van te maken. Hoewel ik daar normaal gesproken graag een oldskool balletje gehakt bij serveer. MaryArt en Prana reageerden hierop 2
MaryArt Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Dagpact: renaldo61 Fonny🌞 Mormel MaryArt
Prana Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Dagpact: renaldo61 Fonny🌞 Mormel MaryArt Prana Ik kan me voorstellen dat het niet makkelijk is om voor anderen vegetarisch te koken, als je dat zelf normaal gesproken niet eet. Wij zijn veganisten (😅), dus nog erger! Bij sommige vrienden nemen wij wat vegan gerechten mee en daar eten ze vaak zelf ook van mee. Anderen koken zelf en het maakt ons echt helemaal niet uit of het lekker is of niet. Het gaat om het samen zijn en ik vind het heel erg lief als iemand zo zijn best doet voor ons. Zelfs al is het resultaat een halfgare smakeloze aubergine 😉 MaryArt reageerde hierop 1
Prana Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Na het blije moment van de andere dag, had ik het gisteren en eergisteren heel moeilijk en ben bijna overslag gegaan. Je drinkt omdat de kat jarig is en je drinkt omdat de kat dood is, las ik ooit hier. Zo waar. En in dit geval helemaal. Gisteren een van onze katten moeten laten inslapen, wat een verdriet. De derde in iets meer dan een jaar 💔 Dag 27. MaryArt en bumperjim reageerden hierop 2
alesto Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden 2 uur geleden zei bumperjim: Goeiemorgen! We hadden gisteren de buren over de vloer. Erg leuke lui maar ze zijn wel vegetarisch en dus moesten we iets vegetarisch serveren. Meerdere recepten opgedoken waarvan ik er eentje deed en de Stier de andere twee. De mijne was niet te vreten 🤣🤣🤣 Nou heb ik sowieso geen ervaring met vegetarisch koken, ik vind het lastig. Kijk een gegrild kippetje dat kan je zo eten, hoeft verder niks bij of doorheen of overheen, mag wel hoeft niet. Maar vegetarisch koken dat begint alvast verkeerd met een groente, een aubergine of zo, als je die aan een kind zou geven eet ie m niet op want kinderen liegen niet, en daar doe je dan 3, 4, 5, 6, 7, 8 ingredienten bij totdat het op magische wijze eindelijk lekker is en je niet meer aan de groente denkt. Meestal wanneer er geraspte kaas overheen is gegaan. Ik overdrijf gigantisch dat weet ik, maar iig dat "lekker" moment kwam dus niet gisteren 😂 Het recept was gewoon kilo utrecht tango. Het kwam wel uit een krant naar het is niet zo dat de redactie dan een middagje gaat kokkerellen om zo'n recept te testen of zo. Dat dacht ik vroeger 🤣 De gerechten van de Stier waren zoals gewoonlijk wel lekker want die kan koken 😒 Mijn schoon zus is vegetarisch en moet ook nog glutenvrij eten ivm haar Coeliakie, ik begrijp je helemaal 😄
Mormel Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden @Prana: spijtig om te horen van je kat. Sinds mijn vrouw apart woont eet ik doorgaans vier maal per week vegetarisch. Eigenlijk gaat me dat makkelijk af al moet ik wel toegeven dat ik daarbij vaak terugval op pasta's en risotto, met vleesvervangers hou ik mij niet bezig. Enkele maanden geleden opgemerkt dat ik nog ongeveer een kilo vlees/vis per maand eet en toch even nagevraagd bij de huisarts of ik daardoor ergens op moest letten, maar deze gaf aan dat ik daarmee nog ruim genoeg binnen krijg.
lady jane Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden goeiemooiemorgen frummers wat triest @Prana dat je de kat in moest slapen, en wat mooi dat je dat verdriet nuchter ondergaat beter eerbetoon is er niet Spirit reageerde hierop 1
alesto Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Dagpact: renaldo61 Fonny🌞 Mormel MaryArt Prana Alesto
alesto Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Wat ontzettend verdrietig @Prana, sterkte 💫. Hoe lang drink jij al geen alcohol @Moeps? Gisteren dus de bruiloft, na 3 rivella, kreeg ik een glas witte wijn van een vrouw die ik niet ken, maar tegenover me zat. Ze hoorde dat ik “wel eens” een wijntje drink. Ik had natuurlijk kunnen weigeren, maar het was 22:45 uur en heel erg aangeschoten zou ik niet worden. Flesje water erbij…. Een uur later nog een glas en het was prima zo. Normaal zo ik de volgende dag weer een 3 liter tap halen en het weekend doordrinken, maar dat gevoel heb ik nu helemaal niet. Spirit reageerde hierop 1
Lika Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Bij mij lukt koken alleen als ik er zin in heb. Wat ik ook maak….
renaldo61 Geplaatst 4 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 4 uur geleden Tijdens weekdagen ga ik nog steeds eten in de kliniek, daar staat dikwijls een vegetariche schotel op het menu, tot nu toe vind ik er dan steeds maar niets aan.
Yana Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Van goede (vooral niet te grote) rauwe geraspte biet kun je een heerlijke salade maken @knakker. Met peer, munt, geroosterde walnoten en fêta. Ik roer er eenvoudig 2 eetlepels yoghurt en 1 eetlepel mayo door. Super smakelijk en sappig! Wel rauw raspen, anders is het smerig. lady jane reageerde hierop 1
Yana Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Ik heb in m'n leven nooit vlees bereidt dus ik zou totaal niet weten wat ik met een kip moest beginnen maar als ik uit eten ga neem ik soms wel iets met vlees. Ik heb er op dit moment ook echt trek in om wat krachten op te doen, een vriendin staat nu aan de andere kant van de stad kippensoep voor me te maken 😁 Spirit en lady jane reageerden hierop 2
Yana Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden @Prana wat naar voor je en wat mooi om dan tóch niet te drinken. ❤️
Emmy Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Goedemorgen, @Prana wat naar, maar goed dat je niet drinkt! Wij eten regelmatig vegetarisch en heb er niet zo’n probleem mee. Vleesvervangers eten we zelden. Die vind ik ontzettend smaakloos. En met een beetje pech zit er ook nog eens veel vet of suiker in. Verder heb ik beroerd geslapen. Hele nacht een migraine achtige hoofdpijn. Helaas een lange dag voor de boeg, want ik ga vanavond op stap met onze jongste. Hoop dus dat het in de loop van de dag nog wat opknapt, want heb er wel zin in.
Mariposa Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Wij eten thuis bijna geen groente, geen brood, geen pasta. Bijna enkel rundvlees. Eigenlijk dus nooit gehannis om iets aparts op tafel te zetten. Gewoon heerlijk voedzaam eten. Zielig voor de dieren? Nee, ik ben de grootste dierenvriend. Voor mij gaat er maar 1 dier per jaar dood. Echt waar, van 1 rund kun je jezelf een jaar voeden. Vegetariërs zorgen onbewust voor de dood van veel meer dieren. Wat denk je van alle konijnen, muizen etc. die gedood worden door de landbouwmachines of door gif. (Ik zal mezelf direct maar even verantwoorden voordat ik te horen krijg dat het zielig voor de dieren is als je vlees eet..).
Mariposa Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Sterkte @Prana Ik heb pas geleden ook mijn lieve kat verloren, gelukkig was zij gestorven door ouderdom, maar het valt nooit mee.
Spirit Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Ach @Pranawat spijtig van je kat . Dat zijn trieste dingen. Maak het puur mee, zonder verdoving van alcohol!!. Veel beter ook voor de verwerking. @Yana, nog steeds in de lappenmand of kan je al wat op? Kippensoep is goed om aan te sterken! Ik vind het een beetje jammer @alesto. Waarom heb je die wijn aangepakt? Je had tegen die vrouw kunnen zeggen, dat je al aan de rivella zat. Van wie hoorde ze dat jij wel eens een wijntje drinkt? Van jou?. Dat zijn de instinkers. Gisteren gelukkig goed gegaan, Een volgende keer kan het fout gaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden