Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Goeiemorgen iedereen.
Ik kan geen alcohol drinken, want als ik een glas drink, drink ik er twee en dan een volgende en een volgende …
Daarom drink ik geen alcohol.
Nooit meer. Ik heb dit kunnen bereiken dankzij de hulp van mijn psychiater en mijn Femke.
Een nieuwe dag, nieuwe kansen.

Dagpact:
renaldo61

Geplaatst

Dagpact:
renaldo61
MaryArt
Mormel
Yvonne

Prana

Goedemorgen allemaal. Het gaat hier nog goed, dag 25. Gisteren was ik bezig buiten en ik voelde me ineens erg gelukkig, zonder een specifieke reden. Dat tevreden gevoel dat weer terug komt na een tijdje droog te staan. Heel fijn! En meteen dacht ik oh ik heb zin in een glaasje prosecco, de zon schijnt en ik ben blij 🫣🙄

Geplaatst

ach Prana, tussen de miljoenen gedachtes die komen en weer GAAN ook, zit er vast wel eentje bij
van jammie een lekker stukje chocolade nu? Of wat bof ik met mezelf dat ik besloot te stoppen.
Ons brein produceert niets dan gedachtes. Stel je voor dat we die allemaal serieus zouden nemen? pffffft.............

Geplaatst

Ja die automatische gedachten naar drank bij een emotie, die gaat denk ik maar moeilijk weg. Maar je hoeft er inderdaad niet naar te handelen, het is maar een gedachte.

Net als de vrijdagmiddagborrel, het duurde bij mij vrij lang voordat die weggesleten was en ik die behoefte aan beloning van de werkweek niet meer had. 

Geplaatst

Dat klopt helemaal. Soms is het echt zo dubbel. Ik wist dat ik blij was, juist omdat ik al een tijdje niet drink. En toch was de eerste gedachte om dat blije gevoel te "vieren" met een glas... Gelukkig niets mee gedaan. 

Geplaatst

Per trein op weg naar Amsterdam. Ik vroeg mijn jongste zoon wat hij leuk vond om te gaan doen. Ik dacht dat wordt dierentuin of pretpark. Maar nee. ‘Eigenlijk wil ik de Nachtwacht wel weer eens zien.’ Zeven jaar. En ik heb hem niet eens gehersenspoeld. Denk ik.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...