renaldo61 Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden Goeiemorgen iedereen. Ik kan geen alcohol drinken, want als ik een glas drink, drink ik er twee en dan een volgende en een volgende … Daarom drink ik geen alcohol. Nooit meer. Ik heb dit kunnen bereiken dankzij de hulp van mijn psychiater. Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Dagpact: renaldo61
Yvonne Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden Goedemorgen frummers, Wow, wat gaat het hard nu met de bomen en struiken die van groen naar goud, rood en bruin veranderen.. Heerlijk, herfst... Een bakje om even stil te staan bij de dag die al begonnen is....
Yvonne Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden Voor de haakfanaten onder ons: vandaag komt deel 1 van het nieuwe project van Scheepjes online, heerlijk we kunnen los. Énnnnnn vanavond gaat de allerlaatste serie afleveringen van Oogappels weer van start, ronduit schitterende serie... lady jane reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden goeiemooiemorgen frummers ja heerlijk Oogappels weer, dat wordt wel terugkijken, want ik heb dienst in het inloophuis. En er liggen lijstjes met terugkijkwensen, maar dit gaat voor.
IJsvogel Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden Dagpact: renaldo61 MaryArt Yvonne IJsvogel
alesto Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Dagpact: renaldo61 MaryArt Yvonne IJsvogel Alesto Dag 3 voor mij, ik heb me maandag en gisteren wel erg onrustig gevoeld bepaalde momenten, beetje trillen en hartkloppingen. Dat zakt nu af. Het speelt de hele dag wel door mijn hoofd, maar voel nog niet heel erg de behoefte om te drinken. Ik heb zelfs mijn 3 liter tap nog in de koelkast staan. Het idee dat ik in de avond en ik denk vooral dat het donderdagavond wel begint, niet kan drinken maakt me verdrietig, zo dom, want het levert me niets op, ik zet alle nadelen dan maar weer op een rijtje in mijn hoofd.
renaldo61 Geplaatst 5 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 5 uur geleden @alesto Goed van je. Wat wil je bereiken? Volledig stoppen of een gelegenheidsdrinker worden?
alesto Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden @renaldo61 nou gelegenheidsdrinken probeer ik al 15 jaar volgens mij. Stoppen is beter, maar eerst dit maar weer ondergaan 🍀 Spirit reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Waarom laat je de tap in de koelkast staan @alesto, daarmee maak je het jezelf toch alleen maar moeilijker? Zet dat ding toch ergens waar je hem niet tegenkomt...
Spirit Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Een paar hectische dagen achter de rug. Veel teveel gelopen en gestaan. Mijn voet overbelast. Vandaag mijn rust maar nemen. Ga op mijn gemakje straks wel een rondje kinderboerderij maken met de hond. Ze trekt behoorlijk en dat is best vermoeiend. Hopelijk haal ik het bospad, daar kan ze even los. Hetzelfde bospad, waar ik mijn voet heb verstuikt. @alesto, je zit nu op dag 3 maar je hebt voor morgen het bier al klaarstaan . Waarom gooi je het niet door de plee of gootsteen? Ik zou dat eerst maar eens gaan doen. alesto reageerde hierop 1
Spirit Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden 12 minuten geleden zei Yvonne: Waarom laat je de tap in de koelkast staan @alesto, daarmee maak je het jezelf toch alleen maar moeilijker? Zet dat ding toch ergens waar je hem niet tegenkomt... 2 zielen, 1 gedachte. alesto reageerde hierop 1
knakker Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Mijn eerste serieuze stoppoging leverde mij ooit ook een zeer treurig gevoel op @alesto. Dezelfde weemoed als bij het eind van een lange relatie. Maar dat gevoel helpt je vooral verder van huis. Niet teveel achterom kijken raadde @Bobmij destijds aan. Het leven moet voorwaarts geleefd worden tenslotte. Die biertap zou ik gewoon in de gracht werpen trouwens. Daar komt alleen maar narigheid van. Spirit en alesto reageerden hierop 2
knakker Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden 3 zielen, 1 gedachte alesto en Spirit reageerden hierop 2
knakker Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Best rustig hier trouwens. Ik begreep dat er ook weer een vacature is omdat degene die vroeger nog wel eens aan de ‘boom der gezapigheid’ schudde tijdelijk vertrokken is.
knakker Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden (bewerkt) Overigens merk ik dat ik me intussen wat begin te ergeren als iemand hier over ‘zachte heelmeesters’ begint. Pas was er ook weer eentje. Ik heb de indruk dat die uitdrukking niet zozeer meer wordt gebruikt om tot een efficiënte behandeling te komen, maar eerder om eigen lompheid te rechtvaardigen. Maar dit geheel terzijde. 3 uur geleden bewerkt door knakker
Kohtje Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden @alesto, niet in de gracht werpen natuurlijk, daar ligt al genoeg troep. Beter inleveren bij verzamelpunt chemisch afval.
Kohtje Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Knakker nog recht zo die gaat? Ik voelde trouwens bij mijn laatste alcoholstop helemaal niet (meer) iets van weemoed. Eerder het gevoel van met een acute wortelontsteking naar de tandarts gaan en geholpen worden. Eerst dus een gevoel van wanhoop, met vooral de nadruk op het 'hoop'-gedeelte van dat woordje en daarna de enorme opluchting van 'er vanaf zijn'..
alesto Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Ik vraag mijn partner de (rosé is het trouwens 😉, die 3 liter trapjes, waarvan de zak bij het plastic kan en karton bij het oud papier, hoef ik niet naar de glasbak) weg te gooien. Ik ben bang als ik het ruik…… Lonster1 reageerde hierop 1
alesto Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Bij mij voelde stoppen met roken ook al, alsof er iemand overleden was. Daar ben ik wel doorheen gegaan, maar jeetje wat heb ik moeite met de drank.
Bob Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden (bewerkt) @alesto, zet vooral ook de voordelen van nuchter leven op een rij in je hoofd. Dan word je misschien wat blijer. 40 minuten geleden bewerkt door Bob Spirit en alesto reageerden hierop 2
knakker Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden 1 uur geleden zei Kohtje: Knakker nog recht zo die gaat? Ik voelde trouwens bij mijn laatste alcoholstop helemaal niet (meer) iets van weemoed. Eerder het gevoel van met een acute wortelontsteking naar de tandarts gaan en geholpen worden. Eerst dus een gevoel van wanhoop, met vooral de nadruk op het 'hoop'-gedeelte van dat woordje en daarna de enorme opluchting van 'er vanaf zijn'.. Ja, immer geradeaus nog steeds. Dat weemoedig gevoel van liefdesverdriet was bij mij ook alleen de eerste keer. Intussen is het meer dat ontluisterende gevoel dat je met je stomme kop toch weer bij die ex in bed bent beland terwijl je allang weet dat ze je bedriegt en besteelt. Spirit reageerde hierop 1
Mormel Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden 1 uur geleden zei knakker: Overigens merk ik dat ik me intussen wat begin te ergeren als iemand hier over ‘zachte heelmeesters’ begint. Pas was er ook weer eentje. Ik heb de indruk dat die uitdrukking niet zozeer meer wordt gebruikt om tot een efficiënte behandeling te komen, maar eerder om eigen lompheid te rechtvaardigen. Maar dit geheel terzijde. Ik heb het gevoel dat die uitdrukking vooral gebezigd wordt door mensen die door hun verslaving heen zijn, en vraag me af wat hun doel is. Net zoals ik op de meetings van de AA veel mensen zie die een enorme woede ontwikkelen tegenover alcohol, gaande van het verbieden dat alcohol nog in hun huis komt tot het effectief wegduwen van mensen die aan het drinken zijn. In hoeverre ben je dan eigenlijk verslaafde af, als zelfs het zien van andere mensen die drinken je emoties zo raken? Zelf schommel ik nog enorm tussen nuchterheid en dronkenschap, maar wanneer ik nuchter ben en de intentie heb om zo te blijven, kan ik zonder zorgen ergens een terras doen en koffie drinken (geniet enorm van goede koffie), net zoals ik dan zonder probleem de supermarkt binnenstap om boodschappen te doen. Het zien van alcohol is voor mij geheel geen trigger, het zit echt in mijn verwarde hoofd. Spirit en alesto reageerden hierop 2
Spirit Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Bij de wok, de laatste keer met mijn familie, mijn schoondochter aan de procecco. Drank scheen dus ook onbeperkt te zijn. Tsja, Brabant hé . Na een paar glaasjes werd ze vrolijk en wat ongeremder en heel hard Rotterdams praten, ik heb krom gelegen van de lach. Had ook totaal niet de intentie om ook wat te drinken, terwijl mijn zoon later zei, dat hij het vervelend vond voor mij en dat hij bang was, dat het mij zou triggeren. De lieverd . Wat moet hij een zorgen gehad hebben om mij, toen ik nog in gebruik was. Hoe fijn is het, dat ik nu niet meer drink en hoe fijn is onze relatie moeder/zoon nu. Ik geniet van mijn familie alesto en Bob reageerden hierop 2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden