Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Goeiemorgen iedereen.
Ik kan geen alcohol drinken, want als ik een glas drink, drink ik er twee en dan een volgende en een volgende …
Daarom drink ik geen alcohol.
Nooit meer. Ik mag trouwens niet van mijn psychiater. 
Een nieuwe dag, nieuwe kansen.

Dagpact:
renaldo61

Geplaatst
2 uur geleden zei renaldo61:

Goeiemorgen iedereen.
Ik kan geen alcohol drinken, want als ik een glas drink, drink ik er twee en dan een volgende en een volgende …
Daarom drink ik geen alcohol.
Nooit meer. Ik mag trouwens niet van mijn psychiater. 
Een nieuwe dag, nieuwe kansen.

Dagpact:
renaldo61

Fonny🌞 goedemorgen!

Geplaatst

Mogge. Op naar dag elf. Meen ik. Ik raak de tel alweer een beetje kwijt. Ik ga vanaf hier niet meer elke dag op het pact. Niet omdat ik overweeg om weer iets te gaan drinken. Maar de eerste basis is goed. En ik sta al op het jaarpact. Werken, alweer. Fijne dag allen. En sterkte voor hen die worstelen. Altijd moed houden.

Geplaatst

Goedemorgen frummers. 
Regen en wind, toch wel weer lekker nu even. 
Ben al lekker aan het werk geweest, nu even een bakje. 
Mooi dat je het dagpact niet meer nodig hebt @knakker
En hartstikke fijn jou weer te zien hier @Fonny... 
image.png.efd7238c8593032ed48e09aedd8e76c4.png

Geplaatst
Op 14-9-2025 om 08:57 zei Yana:

Ik heb nog even geslapen en droomde dat ik @Yvonne voor het eerst ontmoette, we waren er  ontroerd van en gaven elkaar een lange knuffel ❤️

.... en dat ontroerde mij dan weer ❤️.... 

Op 14-9-2025 om 12:44 zei Lika:

@Yananu je het zegt: overgang. Ja, ik heb het ook meermaals ervaren. Heel vervelend inderdaad. Maar nu word ik alleen nog maar ‘s nachts wakker om te plassen. Ik ga steeds meer op @Yvonnelijken. Eerst dat haken al….

Hahaha, dat haken.... ja dat is leuk, maar dat nachtelijk gespook, stop daar maar snel weer mee hoor Lika ❤️ 

Geplaatst

Goeiemorgen allemaal,

@Yvonne sorry voor je mooie rijtje van het dagpact. Ik krijg het niet voor elkaar om aan te sluiten en die grotere letters te maken. Ik ben wat later dan normaal maar ik zat om 4 uur alweer te schilderen en daar ga ik helemaal in op!

Geplaatst (bewerkt)

Hahaha, dat maakt niks uit toch @MaryArt, maar als rechtgeaard kunstenaar die jij bent kan ik me indenken dat je van 'mooi' houdt... dus bij dezen:
Dagpact:
renaldo61
Fonny 🌞
Yvonne 

MaryArt

Overigens hou ik ook van mooie nette rijtjes en zo, maar heb totaal geen kunstzinnige aanleg als het op schilderen of tekenen aankomt Lachende Emoji 3d Afbeeldingen PNG | Vector En PSD Bestanden ...

bewerkt door Yvonne
Geplaatst (bewerkt)

Goedemorgen,

Dagpact:
renaldo61
Fonny 🌞
Yvonne 

MaryArt
Mormel

Noelle

Gisteren en eergisteren niet geschreven. Zaterdag heerlijk uit eten geweest en zondag het huis opgeruimd. Gisteren op mijn werk alles eindelijk bij kunnen werken. De gecreëerde chaos van de binge ligt daarmee gelukkig weer achter me. Nu weer vooruit, dag 11 vandaag. 😀

bewerkt door Noelle
Geplaatst

Geslapen als Doornroosje en wakker gekust door mijn prins, heerlijk. De logees zijn weer vertrokken, ook heeeeerlijk. Ik vind dat een lastig aspect van ver weg wonen, áls mensen langskomen dan blijven ze meteen een aantal dagen. Hoe leuk ze ook zijn, eigenlijk hou ik er niet van en al helemaal niet als ze stilzwijgend verwachten dat ik zorg voor ontbijt, lunch, diner, koffie, thee... en dan de volgende dag weer ontbijt, lunch enz. enz. Het ging om de zoon van m'n lief met zijn vrouw, echt lieve en leuke mensen maar ik moest ze op een gegeven moment zelfs vragen of ze ook eens wilden afwassen.  
Maar nu lonkt weer de ruimte en de stilte! M'n lief heeft keelpijn, dat komt ongetwijfeld van al dat lullen, dat zijn we totaal niet meer gewend 😁.

Geplaatst

goeiemooiemorgen frummers
een hele todolijst af te werken
maar het giet buiten, zo geen zin
om steeds nat te regenen. 
Gelukkig heb ik in mijn onmatigheid 4 poncho's aangeschaft.
Die gaan waarschijnlijk allemaal nut hebben vandaag.

Geplaatst

Goedemorgen,

Ja heerlijk om het huis weer voor jezelf te hebben na bezoek van logees.  

Dag 10 zonder wijn maar belangrijker: zonder de vraag of ik het wel of niet zal doen en wanneer en hoeveel. Ik kan er van op aan dat mijn energielevel morgen ongeveer gelijk is aan dat van vandaag en krijg direct meer zin in het aanpakken van dingen die wat langer duren dan vandaag.  De dopamineaanmaak is zo te merken ook weer op orde bij de gewone dagelijkse dingen, waardoor mijn leven meer kleur krijgt zonder dat er bijzondere dingen hoeven te gebeuren.   

Ik vond het mooi wat @Kohtje gisteren tegen @knakker zei: 'Feitelijk heb ik mezelf bevrijd door te zijn wie en wat ik ben.'  Dat is het eigenlijk, meer niet. Het klinkt simpel, maar is voor mij altijd heel ingewikkeld geweest omdat ik mijn focus altijd heb gehad op wat ik denk te moeten zijn om me veilig te voelen.   En dat geeft het leven een beknellende, soms loodzware ondertoon.  Ik kan niet zeggen dat ik mezelf heb bevrijd, maar wel dat ik op de goede weg ben. 

Geplaatst
23 minuten geleden zei lady jane:

Laat lief ter afleiding van die keel, jou maar eens in de watten leggen.

Wat dat betreft heb ik echt totaal geen klachten. Ik krijg al 25 jaar iedere ochtend een kop thee en een fruitontbijtje op bed 🥰. En voor de rest is hij ook een zorgzame lieverd.

Geplaatst (bewerkt)
47 minuten geleden zei Yana:

Ik vind dat een lastig aspect van ver weg wonen, áls mensen langskomen dan blijven ze meteen een aantal dagen. Hoe leuk ze ook zijn, eigenlijk hou ik er niet van en al helemaal niet als ze stilzwijgend verwachten dat ik zorg voor ontbijt, lunch, diner, koffie, thee... en dan de volgende dag weer ontbijt, lunch enz. enz. 

Ja dan zie je idd grote verschillen tussen logees 🫤 de aktieven en de lamzakken.

Als wij bij de Parijzenaars zijn dan slepen we ze meestal mee naar een restaurant, dan heb je meteen genoeg karma voor 3x niet afwassen 🤪

bewerkt door bumperjim

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...