Mormel Geplaatst 14 uur geleden Rapport Geplaatst 14 uur geleden Dagpact: Mormel Het is nog heel vroeg maar alvast vrijdag. Ga de derde dag in zonder tabak en merk dat dat bij mij altijd moeilijker verloopt dan de drank te laten. Slaap zit momenteel verspreidt over de dag in blokjes van maximum twee uur.
Mormel Geplaatst 12 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 12 uur geleden Hier is alles nog rustig, hoop dat iedereen een fijne nacht gehad heeft en zin heeft in koffie. Deze nacht mijn laatste courgettes verwerkt in soep en daarnaast nog een groenten ovenschotel gemaakt waar ik weer drie dagen van kan eten. Mocht ik gist in huis hebben, ik was nog begonnen aan brood, maar spijtig genoeg geen gist. Gisteren de pompoenen en patisson geoogst dus hoop dat het vandaag een beetje droger is zodat ik de moestuin wat kan opruimen. MaryArt en Spirit reageerden hierop 2
renaldo61 Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden Goeiemorgen iedereen. Ik kan geen alcohol drinken, want als ik een glas drink, drink ik er twee en dan een volgende en een volgende … Daarom drink ik geen alcohol. Nooit meer. Ik mag trouwens niet van mijn psychiater. Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Goeiemorgen @Mormel. Ik herken dat, slecht slapen. Goed bezig
Yvonne Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden Goedemorgen frummers. Tsja, slecht slapen... ik word elke nacht een paar keer wakker, moet minimaal drie keer even naar de wc, maar toch kan ik niet zeggen dat ik altijd slecht slaap, ach, tis niet anders... En stoppen met roken, pfff, dat is al 13,5 jaar geleden inmiddels, de 1001e poging indertijd. Ben nog altijd blij dat ik er vanaf ben, maar mis het zo héél af en toe ook nog wel eens. Net even opgezocht wat een pakje sigaretten nu kost, ik meen iets van 11,50. Hm, ik rookte 1 à 1,5 pakje per dag.... Een bakje om de dag te beginnen dan maar even. Fonny reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden Dagpact: Mormel renaldo61 MaryArt Yvonne
Luz Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Dagpact: Mormel renaldo61 MaryArt Yvonne Luz
Lika Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Goedemorgen. Leuk die moestuin @Mormel! Ja, @Yvonneik rookte ook zoveel ongeveer. Zo meteen naar de paradontoloog. Slecht tandvlees en tandproblemem zijn mede ontstaan door het roken….
bolletje Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden Moghu kanjers Spirit en Fonny reageerden hierop 2
knakker Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden (bewerkt) Mogge mensen Alweer met pis en bloed in de weer geweest naar de huisarts om te kijken of ik ook een leuke hartkwaal heb zoals alle andere mannen in mijn familie. Ja, dat roken vind ik ook veel ingewikkelder om vanaf te komen dan het drinken. Het is niet direct desastreus zoals veel teveel drinken, dat is het volgens mij. Ja, je krijgt er longkanker van, maar dat duurt altijd nog zo lang dat het weinig invloed heeft op je gedrag, dat meestal is afgestemd op de korte termijn. Wij mensen zijn korte-termijn-sukkels. Ik althans. Dagpact: Mormel renaldo61 MaryArt Yvonne Luz knakker 6 uur geleden bewerkt door knakker
bumperjim Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden In de tgv naar Parijs, met anderhalf uur vertraging vanwege kabeldiefstal en dus een enorme omweg. Wel suf, terwijl de guillotines sinds de jaren 70 staan te roesten ergens achterin een loods van de gemeentewerken van Parijs, Marseille en noem maar op, rijden de daders dezes vrij en blij rond in een zwaar overladen wit bestelbusje ongetwijfeld. Ik zou t wel weten, maar dan moet je t wel heel zeker weten en daar gaat t vaak mis. Enfin lekker begonnen aan de laatste Tommy Wieringa, uit Rotterdam meegenomen. Oneindig veel interessanter dan lamlendig scrollen op de socials 🤣 Fonny reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden 47 minuten geleden zei knakker: Mogge mensen Alweer met pis en bloed in de weer geweest naar de huisarts om te kijken of ik ook een leuke hartkwaal heb zoals alle andere mannen in mijn familie. Ja, dat roken vind ik ook veel ingewikkelder om vanaf te komen dan het drinken. Het is niet direct desastreus zoals veel teveel drinken, dat is het volgens mij. Ja, je krijgt er longkanker van, maar dat duurt altijd nog zo lang dat het weinig invloed heeft op je gedrag, dat meestal is afgestemd op de korte termijn. Wij mensen zijn korte-termijn-sukkels. Ik althans. Dagpact: Mormel renaldo61 MaryArt Yvonne Luz knakker Ja, das pas vaak als je 80 bent of zo. Alcoholisten gaan vaak wat sneller voor de bijl.
renaldo61 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden 11 minuten geleden zei bumperjim: Ja, das pas vaak als je 80 bent of zo. Alcoholisten gaan vaak wat sneller voor de bijl. O dan heb ik ook nog van die leuke vooruitzichten? Waarschijnlijk bij mij dan een keel of darmkwaal.
Mormel Geplaatst 5 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 5 uur geleden @Lika: zo'n moestuin hoort er voor mij een beetje bij als je de plaats hebt. Voor het geld moet je het niet doen want je steekt er eigenlijk vrij veel tijd in, maar het houdt je wat in contact met de natuur en het tuinwerk zelf zorgt ervoor dat je in beweging blijft. Heb gezien dat het hier nog droog blijft tot de vroege namiddag, dus zo meteen wat buiten werken, maar eerst nog een kop koffie. @bumperjim: veel plezier in Parijs.
Fonny Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden 1 uur geleden zei knakker: Mogge mensen Alweer met pis en bloed in de weer geweest naar de huisarts om te kijken of ik ook een leuke hartkwaal heb zoals alle andere mannen in mijn familie. Ja, dat roken vind ik ook veel ingewikkelder om vanaf te komen dan het drinken. Het is niet direct desastreus zoals veel teveel drinken, dat is het volgens mij. Ja, je krijgt er longkanker van, maar dat duurt altijd nog zo lang dat het weinig invloed heeft op je gedrag, dat meestal is afgestemd op de korte termijn. Wij mensen zijn korte-termijn-sukkels. Ik althans. Dagpact: Mormel renaldo61 MaryArt Yvonne Luz knakker Fonny🌞
Bob Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden 1 uur geleden zei knakker: Ja, dat roken vind ik ook veel ingewikkelder om vanaf te komen dan het drinken. Het is niet direct desastreus zoals veel teveel drinken, dat is het volgens mij. Ja, je krijgt er longkanker van, maar dat duurt altijd nog zo lang dat het weinig invloed heeft op je gedrag, dat meestal is afgestemd op de korte termijn. Wij mensen zijn korte-termijn-sukkels. Ik althans. Korte termijn nadelen: Hoesten, nare geur, donkere aanslag op muren en plafonds. Kost een hoop geld.
bumperjim Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Ja ik zie ook niet wat er aardig aan is. Ik leef ermee samen al bijna 30 jaar, maar nog geen seconde zin gehad om er ook eens 1 op te steken.
Spirit Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Ik kan nog steeds moeilijk uit de voeten. Gelukkig heb ik crocks gekocht. Zo loop ik een beetje in en rond het huis. De hond uitlaten is er voorlopig even niet bij. Omdat ik nu mijn andere been meer belast en ik even scheef loop, gaat ook dat been protesteren. Het is even niet anders. Ik voel, dat ik niets moet forceren, maar de crocks zijn een enorme uitkomst nu. @knakker, sterkte met de uitslag. Hoop dat het niet de gevreesde familiekwaal is..
renaldo61 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Vanmiddag had ik vogelnestje, tomatenroomsaus met groentjes en puree.
bumperjim Geplaatst 10 minuten geleden Rapport Geplaatst 10 minuten geleden (bewerkt) Een broodje tonijn gehad op het gare de Lyon. Beetje weinig, ik ga straks wat snaaien. Heerlijk een middag niksen met een boek. Morgen bruiloft (niet de mijne). Holenbeer is er ook, gezellig. Volledig in het zwart op kistjes om nog wat extra contrast te creëren voor de rode jurk morgen. Holenbeer zonder enige accessoire of makeup zoals gebruikelijk want ze is minimalistisch net als ik. Haar zus is het andere uiterste. Die loopt nooit met 1 enkele armband maar meteen een stuk of 14. En minstens 6 oorbellen aan elke kant. 8 minuten geleden bewerkt door bumperjim
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden