Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik ben het helemaal eens met de frummers hierboven die het je afraden @Zbb, niet doen!!! 
Je geeft al aan dat je het niet lekker vindt. Waarom haal je het dan? 
Je wilt weten in hoeverre het je triggert..... tuurlijk triggert het je: er is wel degelijk een link met gewoon bier.
Waarom ga je het opzoeken, waarom zie je het als een speeltuin nu? 
Dat is het niet, je komt vanavond niet in een speeltuin zbb, je zit op jouw eigen boot, met een bierglas in je hand, gevuld met iets wat op bier lijkt, maar het niet is.... 
dat is de goden verzoeken. Je maakt het jezelf alleen maar vreselijk moeilijk. 
Vanavond waarschijnlijk alleen maar vreselijk moeilijk, maar er komt een moment dat je met zo'n glas met nepbier in je hand zit, de wereld weer zwart is en jij besluit dat je hem een stukje mooier kunt maken door wat echt bier te halen.... 
Niet doen zbb... niet je eigen graf al gaan graven. 

Geplaatst

Dagpact:
Claudius
Kunsie
Yvonne
Mormel

Dit sluit misschien aan bij wat Zbb post:
Misschien is dit een vreemde vraag maar zijn er hier veel ex-verslaafden die erin geslaagd zijn om nadien terug deel te nemen aan het normale maatschappelijke leven (vast werk, gezin, sociaal leven...)? Ik houd zelf al ruim anderhalf jaar dagelijks bij of ik gedronken heb en nog wat andere parameters, en zelf stel ik vast dat het bij mij dikwijls fout loopt als ik werk maak van reïntegratie. 

Geplaatst

@Mormel is de onderstaande zin niet onlosmakelijk verbonden met de zorgen/stress/druk en veel piekeren?

'en zelf stel ik vast dat het bij mij dikwijls fout loopt als ik werk maak van reïntegratie.' 

Geplaatst

@Zbbook ik sluit me aan bij de rest. Waarom zou je sowieso iets nemen terwijl je het niet eens lekker vindt. Alleen als een experiment? Goed dat je het hier deelt trouwens. Hopelijk kunnen we je ervan af praten.

@Yvonnelief dat je het vraagt. Het gaat wel, ik moet gewoon niet gaan nadenken, dan word ik depressief. Ik doe alles gewoon even op de automatische piloot en belangrijkste is dat ik vandaag niet drink.

Geplaatst
23 minuten geleden zei Mormel:

Dagpact:
Claudius
Kunsie
Yvonne
Mormel

Rosee

Dit sluit misschien aan bij wat Zbb post:
Misschien is dit een vreemde vraag maar zijn er hier veel ex-verslaafden die erin geslaagd zijn om nadien terug deel te nemen aan het normale maatschappelijke leven (vast werk, gezin, sociaal leven...)? Ik houd zelf al ruim anderhalf jaar dagelijks bij of ik gedronken heb en nog wat andere parameters, en zelf stel ik vast dat het bij mij dikwijls fout loopt als ik werk maak van reïntegratie. 

Geplaatst (bewerkt)
2 uur geleden zei Zbb:

Ik wil kijken in hoeverre het me triggert nu ik nog in een relatieve veilige omgeving zit. 

ik mag de kliniek gebruiken als speeltuin om te ontdekken. 

beter er nu achter komen met de kliniek als stok achter de deur dan straks als ik uit de kliniek ben. 

en zoiezo vanmiddag/vanavond pas

ik wil niet gelijk in de ochtend drinken en al helemaal niet elke dag. 

misschien heel af en toe een keer

maar dan moet ik wel eerst weten wat het me doet. 

Zbb dit is helemaal fout, dat is zo helder als glas. Het is $&@ geen speeltuin. Het is een zaak van leven en dood.

Denk eens terug aan die keren dat je met de ambulance bent afgevoerd.

Alles wat ook maar een heel klein beetje lijkt op alcohol ook al staat er 0,0 op, dat kan je beter zo ver mogelijk weg houden. Het is geen spul voor jou. Het gaat je doodmaken.

bewerkt door bumperjim
Geplaatst
15 minuten geleden zei Zbb:

Jullie hebben gelijk

ik zie er van af

dankjewel voor al jullie berichten 

Fijn, dat je het inziet jongen :heart:

Geniet lekker van je weekend!!

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...