Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Goeiemorgen iedereen.
Ik kan geen alcohol drinken, want als ik een glas drink, drink ik er twee en dan een volgende en een volgende …
Daarom drink ik geen alcohol.
Nooit meer. Ik mag trouwens niet van mijn psychiater. 
Een nieuwe dag, nieuwe kansen.

Dagpact:
Claudius

Geplaatst

Goedemorgen frummers. 
Het wordt een warm dagje vandaag weer. 
Dat zal veel binnenzitten worden. 
Nu nog staan alle ramen en deuren wagenwijd open, om nog zoveel mogelijk koelte naar binnen te halen... 
Eerst maar even een bakje nu. 
image.png.fb151039ab3afd0c3974ec0b57fd1ac0.png

Geplaatst
3 uur geleden zei Claudius:

Goeiemorgen iedereen.
Ik kan geen alcohol drinken, want als ik een glas drink, drink ik er twee en dan een volgende en een volgende …
Daarom drink ik geen alcohol.
Nooit meer. Ik mag trouwens niet van mijn psychiater. 
Een nieuwe dag, nieuwe kansen.

Dagpact:
Claudius

Fonny🌞

Geplaatst

En.... heb je een plekje kunnen vinden @kunsie??? Succes en plezier vandaag met etappe 2

Op 11-8-2025 om 09:13 zei Claudius:

Ik ben wel niet zo open dat ik mijn jaar alchoholvrij op Facebook ga plaatsen.  

Daar doe je heel verstandig aan @Claudius, niet doen! 

Op 11-8-2025 om 10:42 zei Fonny:

Dank je wel yvonne!!! Ik ga meteen bestellen!! Dank je lieverd!!

Ennnnn, heb je besteld @Fonny? en áls je besteld hebt, welke variant heb je gekozen? 

Op 11-8-2025 om 14:38 zei Freekie:

Misschien dan toch die Renault4 @bumperjim?

Pfffff, weet wat je zegt. In onze beginjaren (meer dan 40 jaar geleden) liet één van onze 'viertjes' zo vaak onderweg afweten dat we de kosten van ons lidmaatschap van de ANWB er bijna levenslang uit hebben gehaald en dat kreng was nog maar 2 jaar oud... 
Ik hoop overigens dat jullie inmiddels weer vol goede zin een heel eind verder zijn gekomen.... 

Op 11-8-2025 om 19:41 zei Rosee:

.....Met hem over de appjes/gedrag gehad en wat dat met mij doet, hij schaamde zich kapot, ik was niet de enige die nachtelijke appjes had ontvangen. Hij worstelde nog steeds met de kater/paniekaanvallen van de slemppartij van 2 dagen geleden. Herken het natuurlijk helemaal, maar hij moet het toch zelf doen. Wel blij om het bespreekbaar te hebben gemaakt. 

Top @Rosee 

Geplaatst

Goedemorgen, heerlijke stranddag gehad met mijn moeder gisteren met fietstocht van 25 km, zij op haar ebike en ik op de gewone fiets. Toen we terugkwamen zei ze: 'ik heb een heerlijk wit wijntje koud staan.' Toen ik zei dat ik die aan me voorbij liet gaan: 'maar het is biologisch.' :lol: Toen ik zei dat ik al 8 maanden niet had gedronken: 'dan kun je er nu toch wel weer eentje nemen?'. Ze snapt niet hoe dat werkt, terwijl ze me vroeger het nummer van de Jellinek mailde omdat ze vond dat ik een alcoholprobleem had (waar ik toen woedend over was). Uiteindelijk zij aan een glas wijn en ik aan de vlierbessenlimonade. Zij drinkt gewoon 1 glas wijn en dat is het. Taalt ook niet naar meer, het is meer dat ze het gezellig vindt om met haar dochter een glas wijn te drinken, en ik voelde ook even een soort schuldgevoel om haar dat te ontzeggen, raar hoe dat werkt. Gelukkig duurde dat allemaal maar een kort moment, blij dat ik het bij vlierbessenlimonade heb gehouden. 

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Het is nu nog heerlijk buiten.

Goed van je @Rosee, dat je het bij de limonade hebt weten te houden.
Snap helemaal hoe dat ging met je moeder.
De meeste mensen begrijpen niet waarom je het niet bij 1 glas kan houden
Wel vervelend om dat dan steeds weer uit te leggen (vind ik dan he)

Baal een beetje, want zou vandaag met vriend lekker wandelen in het bos met de hond
Appt hij net dat hij met iemand een schilderij op moet hangen die van de muur is gevallen.
Komt hij pas vanmiddag.(dan is het weer zo warm)
Nou ja, shit happens 🙈

Geplaatst

In het bos is het inderdaad best goed uit te houden met de warmte. Ik heb mezelf helaas ingeroosterd in het buurthuis vanmiddag, om te koken. 

Ja gek he Rosee, dat gevoel van samen een glas drinken, dat toch anders voelt. Ik zou dan die vlierbessenlimonade in een wijnglas willen doen en net doen of het witte wijn was. Slaat natuurlijk nergens op. Maar ook weer wel, want het geeft een gezellig gevoel.

Geplaatst

Dat doet me denken aan het water met citroen en kruiden, dat ik eerder maakte als het warm weer was en dat ik in een soort whiskeyglas doe. Dat ga ik nu koud zetten, water met munt en citroen en een pepertje.

Geplaatst

Deze middag had ik Paella, die ik op de dinsdagmarkt gekocht had. Helaas krijg ik nooit genoeg van iets, als het mij smaakt kan ik blijven eten. Gelukkig was de dinsdagmarkt al een dag voorbij. 

Geplaatst (bewerkt)

Even een update, we hebben net het samen met mijn dochter het zelfgemaakte eten achter de kiezen. Gister eind van de middag zijn we uiteindelijk na 1 extra overnachting in een hotel, aangekomen bij ons vakantiehuus, de brandstof pomp bleek stuk te zijn, dus het lag niet aan mij en niet aan de koelbox. 

De 12v gaat gewoon uit, als de sleutel uit het contact is. Goede nieuws, het lag niet aan mij, het slechte nieuws, we konden niet verder... 

Goede nieuws, we stonden in de schaduw, maar werden uiteindelijk pas om 6 uur door de transporteur bij het hotel afgezet waar nog plek was. We hebben al met al 4 uur gestaan, met een kapotte auto.. 

Uiteindelijk met een taxi een uur rijden naar de anwb servicepunt waar de auto heen was gebracht voor reparatie. 

Taxi wordt voor de 1/2 vergoed en hotel helemaal... Door de reisverzekering dus dat scheelt ook wel.. 

Maar je weet gewoon zo lang niet, waar je aan toe bent en of de auto wel in 1 dag gerepareerd wordt en of het onderdeel wel geleverd wordt... Pff het was me wel een situatie zeg... Ook die 4 uur op de parkeerplaats... Jeeeetje

Ik ben zelfs me vergeten te melden bij me zus en ook hier maar dat blijkt gelukkig ook niet nodig te zijn, het is al zo normaal dat het lichaam en geest er niet meer om vragen bij stress en spanning. 

Vandaag naar de Grotten van Han geweest, dat was echt super indrukwekkend... Mega grotten

bewerkt door Freekie

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...