Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
4 minuten geleden zei Smaragdie:

Waarom hou jij je altijd in? Dat begrijp ik dan weer niet maar goed.

Tja, ik was vroeger de jongste thuis, dat zal er wel mee te maken hebben.

Geplaatst

Spud, heb je gelezen. Goed dat je je uit. Maar ik ben voor nu meer met leven/overleven bezig. Heb wel een goede uitvaartverzekering. Zou nooit iemand willen opzadelen met mijn dood. Die is afgesloten door mijn ouders die er al niet meer zijn, ik zet die voort met graagte en hopelijk pas over 30 jaar ofzo.

Geplaatst
1 minuut geleden zei Bob:

Tja, ik was vroeger de jongste thuis, dat zal er wel mee te maken hebben.

En ik de oudste met mijn broertjes, dat zou best een reden kunnen zijn idd. 

Geplaatst

@bumperjim Volgens mij overdrijf jij niet een klein beetje. Maar goed ik voelde mij in het verleden al door sommige leden weinig geholpen. Maar de psychiater haar job is het om mij te helpen. Aan steeds dat wantrouwen van haar heb ik helemaal niets. Ze had ook beloofd een brief te schrijven voor het CGG daar ben ik door de omstandigheden vergeten haar achter te vragen. Dat ik geheugenproblemen heb weet zij ook want ze stuurde me terug naar de geheugenkliniek. Daar moet blijken dat ik dement aan 't worden ben of zo. 

Neem ik geen verantwoordelijkheid? Misschien best, het is in ieder geval moeilijk vertrouwen te kweken in iemand die me steeds ergens wil opsluiten en dan de sleutel wil weg smijten. 

Ik dacht dat ik van die boosheid af was maar dat is aardig mislukt en blijft blijkbaar mislukken. 

Geplaatst

Je bent niet mislukt @Claudius en je hoeft je ook niet te verantwoorden tegenover mensen die jou tenenkrommend vinden of er niks mee kunnen. Zegt zoveel over hen zelf maar dat zien ze nog niet zo. Komt nog wel ooit of nooit. Blijf maar lekker jezelf, er zijn er genoeg die zoveel op elkaar lijken, vind daar zelf niks aan. Grote eenheidsworst, dat is de maatschappij. Zo saai, eentonig en voorspelbaar. Ik zelf heb daar weinig aan. Die worstenbroodjes zoeken elkaar op en voelen zich hemels, ze zijn zo groots in hun beleving maar stellen weinig niks voor als het erop aankomt. Las ook racisme en meer van deze mensen, heb ik niks mee en hou ik niet van maar goed. Extreem links en extreem rechts, zit soms niks tussen. Maar 1 deler hebben wij allen. Niet gaan zuipen want dan  verlies je echt weer en dat doe ik niet meer en hoop jij ook niet. Ga afsluiten. Nog 1 sportfragment en dan lekker slapen. Hou U goed meneer!

Geplaatst

Dat is geen racisme, dat zijn feiten. Het is ook geen eenheidsworst. Ik heb de dingen altijd anders gedaan dan anderen. Wilde vroeger geen kinderpostzegels verkopen langs de deuren. Dat werd je als het ware opgedrongen. Ik heb het niet gedaan en was er trots op. Daarom kreeg ik ook geen pen.:D Wilde nooit kinderen en dat gevoel is altijd gebleven, heb liever haar-baby's. Wij zijn alleen getrouwd met de koffiejuffrouw en een meneer van kantoor. Ik weigerde een jurk, toefje op de kop en struikje in de hand. Niet aan mij besteedt. En nog veel meer dingen....

@Claudius Het drooghouden doe je voor jezelf, niet voor mevrouw de psychiater. Je hoeft aan haar niets te bewijzen. Laat het gaan.

Geplaatst
3 uur geleden zei bumperjim:

Ik ben geen schone jonge dame maar als ik psychiater was liet ik je ook dagelijks blazen, gewoon omdat je niet klinkt alsof het lek boven is.

Wat heeft die mooie jonge dame met de zaak te maken? 

Geplaatst (bewerkt)
8 uur geleden zei Claudius:

@bumperjim Volgens mij overdrijf jij niet een klein beetje. Maar goed ik voelde mij in het verleden al door sommige leden weinig geholpen. Maar de psychiater haar job is het om mij te helpen. Aan steeds dat wantrouwen van haar heb ik helemaal niets. Ze had ook beloofd een brief te schrijven voor het CGG daar ben ik door de omstandigheden vergeten haar achter te vragen. Dat ik geheugenproblemen heb weet zij ook want ze stuurde me terug naar de geheugenkliniek. Daar moet blijken dat ik dement aan 't worden ben of zo. 

Neem ik geen verantwoordelijkheid? Misschien best, het is in ieder geval moeilijk vertrouwen te kweken in iemand die me steeds ergens wil opsluiten en dan de sleutel wil weg smijten. 

Ik dacht dat ik van die boosheid af was maar dat is aardig mislukt en blijft blijkbaar mislukken. 

Ik zie je liever boos dan klagend. Boosheid is energie. Misschien overdrijf ik idd, des te beter in dat geval. Negeer gewoon wat ik zeg als het niet helpend is. Ik probeer ook maar wat. 

bewerkt door bumperjim
Geplaatst
9 uur geleden zei Smaragdie:

Nee klinkt niet onvriendelijk zo beleef jij dat, is ook zwaar. Maar ook lijk jij wel deels op haar......niet daar boos om worden! Maar herken wat. Sterkte dat wel, wilde zeggen/tikken laat ze het onderzoeken? Antwoord zal een grote nee zijn.

Mn moeder heeft een zwaar hersentrauma gehad ruim 10 jaar geleden. Nog steeds gebeurt er in hele delen niks. Voor de rest functioneert het, zoals een alcoholist kan functioneren, maar het is niet precies de oude meer. De relatie was sowieso al een mix van irritatie en schuldgevoelens, dat is nu nog veel erger.

Dusssss

Geplaatst
11 uur geleden zei bumperjim:

Ik reed daar net vanochtend weg, mentaal helemaal knockout, accu leger dan leeg...

"Als je denkt dat je verlicht bent moet je bij je moeder gaan logeren", ik weet niet meer wie dat zei maar ik vind hem supergrappig.

Ik had hetzelfde met mijn moeder, een paar uurtjes ging wel, dan zette ik mijn beste beentje voor. Maar ik heb nooit meer een nacht bij haar geslapen. Zij wel bij mij in Frankrijk, dan zei ze na drie dagen, terwijl ik helemaal murw en uitgewrongen was en haar terug naar NL wilde brengen: "Ik kan toch best langer blijven, je hebt toch geen last van me"? Niks ten nadele van m'n moeder hoor, dat was een goed mens en een lieve moeder die haar uiterste best heeft gedaan, maar ze drukte bij mij op alle knoppen waar ik van over de rooie ging.

Kun je niet beter bij een broer of zus logeren als je in NL bent, of een b&b huren? Dan haal je je moeder op voor een leuk museumbezoek ofzo en daarna ben je weer lekker met jezelf, dan heb je een paar uur later misschien wel weer moed voor een kopje koffie met haar.

Geplaatst

Hierboven zie ik weer eens bevestigd dat veel "ik vertrek"-emigranten dat doen vanwege gedoe met hun ouders,  net name moeders. Een vriendin van me woonde ook jaren in het buitenland totdat haar moeder met wie zij altijd heibel had was overleden. Toen kwam ze binnen de kortste keren weer gezellig op het warme Nederlandse nest terug. Mooie uitspraak over dat al dan niet verlicht zijn @Yana

Geplaatst
4 minuten geleden zei Amalia:

Hierboven zie ik weer eens bevestigd dat veel "ik vertrek"-emigranten dat doen vanwege gedoe met hun ouders,  net name moeders.

Dat is wel een heel kort-door-de-bochte conclusie, voor zover ik weet geldt dat niet voor mij, ik had heel andere redenen.

Geplaatst

Wat een ellende @Spirit, wat moet je dat allemaal pijn doen. 
Ja, het zou zo leuk kunnen zijn allemaal nu je een stuk dichterbij ze woont. 
Maar jammergenoeg mag het niet zo zijn. 
Probeer het maar een beetje los te laten, hoe moeilijk ook. 
En lekker aan de slag met ruimen in jullie eigen huis, maak daar een veilige gezellige thuishaven van. 
Je gaat zo goed nu, hou je daaraan vast. Geniet van al het goede wat wél op jouw weg is gekomen de afgelopen tijd... ❤️

Geplaatst

Volgens mij kan jouw vriend zich beter niet bemoeien met het leven van je zoon, @Spirit. Ik zou er ook geen zin in hebben als de nieuwe partner van mijn moeder me komt vertellen wat ik verkeerd doe. Dat zijn dingen tussen moeder en kind, daar moet je vriend niet tussen gaan zitten, daar krijg je geheid ruzie van.

Geplaatst

@Spirit ik zou wat je schrijft toch maar weghalen, kan me voorstellen dat je graag even wilt spuien, maar zijn er geen andere plekken waar dit kan zonder dat de mensen waar het over gaat mee kunnen lezen? 

Sterkte:)

Geplaatst
5 uur geleden zei Amalia:

Hierboven zie ik weer eens bevestigd dat veel "ik vertrek"-emigranten dat doen vanwege gedoe met hun ouders,  net name moeders. Een vriendin van me woonde ook jaren in het buitenland totdat haar moeder met wie zij altijd heibel had was overleden. Toen kwam ze binnen de kortste keren weer gezellig op het warme Nederlandse nest terug. Mooie uitspraak over dat al dan niet verlicht zijn @Yana

Oh ik geef zonder problemen toe dat dat zeker een factor is geweest 😁 maar ik kom nooit meer terug. 

Geplaatst
6 uur geleden zei Yana:

"Als je denkt dat je verlicht bent moet je bij je moeder gaan logeren", ik weet niet meer wie dat zei maar ik vind hem supergrappig.

Kun je niet beter bij een broer of zus logeren als je in NL bent, of een b&b huren? Dan haal je je moeder op voor een leuk museumbezoek ofzo en daarna ben je weer lekker met jezelf, dan heb je een paar uur later misschien wel weer moed voor een kopje koffie met haar.

🤣🤣🤣

Ja dat ga ik doen de volgende keer. Ik kom er altijd alleen. De 3 dames hier hebben het contact al lang geleden verbroken. Ook de hond vindt het daar saai 😁

Geplaatst
1 uur geleden zei Etty:

@Spirit ik zou wat je schrijft toch maar weghalen, kan me voorstellen dat je graag even wilt spuien, maar zijn er geen andere plekken waar dit kan zonder dat de mensen waar het over gaat mee kunnen lezen? 

Sterkte:)

Je hebt gelijk.Heb het weggehaald.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...