Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Deze middag zie ik mijn psychiater weer, we zullen het ongetwijfeld ook over mijn Femke hebben en dat ik daarop toch nog niet terug ben beginnen te drinken. rapilos, karin123, bolletje en 1 andere reageerden hierop 3 1
Yvonne Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goedemorgen frummers, goedemorgen Claudius. Wat fijn dat je de drank hebt kunnen laten staan Claudius, mooi. Er piept een heel klein zonnetje tussendoor hier. Straks snel Richting Stad, druk dagje voor de boeg. Maar eerst een nog heel even lekker rustig een bakje
bolletje Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) Moghu mensen. %s om %s bewerkt door bolletje Spirit reageerde hierop 1
rapilos Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goedemorgen allemaal, Beetje mistig hier, en alweer maandag vandaag Zit aan de koffie en een zelfgemaakt appel cakeje. Nog even bedenken wat ik allemaal ga doen vandaag (wat een luxe leventje he 😊)
Freekie Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goedemorgen, ook even langs wippen, kinderen naar school gebracht, net even de laatste films aangepast voor de nieuwe website voor mijn vader die ik voor hem gemaakt heb. Zal hem straks even bellen, wanneer het hem uitkomt dat ik langs kom. Nu in bad en weer eens vreselijk slecht geslapen vannacht, vanaf half 3 wakker tot half 5 meerdere keren wakker.. Dat is nu mijn nieuwe realiteit, een nacht doorslapen is een wonder maar geeft geen garantie op energie. Vaak zijn mijn dagen met gebroken slaap meer actief dan de normale nachten.. Ik hoef iig geen kater uit te slapen dus 3, 4 of 5 uur slaap? Ik kan er tegenaan! Hetzij wat gematigd
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) Als je wat terug leest dan lees je dat ik vanmiddag de psychiater terug ging zien @Spirit %s om %s bewerkt door Claudius
Spirit Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 1 uur geleden zei Claudius: Als je wat terug leest dan lees je dat ik vanmiddag de psychiater terug ging zien @Spirit Dat heb ik gelezen Claudius. Viel het gesprek tegen?
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 43 minuten geleden zei Spirit: Dat heb ik gelezen Claudius. Viel het gesprek tegen? Ze wil dat ik minstens een jaar lang die vernederende en nutteloze controles blijf doen. Een mens zou voor veel minder naar de fles grijpen. Over Femke hadden we wel een goed gesprek.
Spirit Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Dat kan je toch gewoon aangeven, hoe jij daar in stast @Claudius?
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) 1 uur geleden zei Claudius: Ze wil dat ik minstens een jaar lang die vernederende en nutteloze controles blijf doen. Een mens zou voor veel minder naar de fles grijpen. Over Femke hadden we wel een goed gesprek. Nutteloos is nog maar de vraag. Je praat vrijwel elke dag over alcohol en cravings, je manier van praten wekt absoluut geen vertrouwen, ik heb vaak het idee dat je op het randje van de afgrond staat en dat je slechts een excuus zoekt (hondje, psychiater, wat dan ook) om terug te vallen. Realiseer je je niet dat die controles ook deel uitmaken van de hulpverlening? %s om %s bewerkt door bumperjim nancy reageerde hierop 1
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) 6 minuten geleden zei bumperjim: Nutteloos is nog maar de vraag. Je praat vrijwel elke dag over alcohol en cravings, je manier van praten wekt absoluut geen vertrouwen, ik heb vaak het idee dat je op het randje van de afgrond staat en dat je slechts een excuus zoekt (hondje, psychiater, wat dan ook) om terug te vallen. Realiseer je je niet dat die controles ook deel uitmaken van de hulpverlening? Voor mij komt het nu eerder over als een vorm van pesterij, ze gaan er niet voor zorgen dat ik terug alchohol gebruik. Als ik positief blaas is het te laat. Het wederzijds wantrouwen vind ik helemaal niet helpend. En dat ik praat over alchohol? We zijn hier op een alchohol gedeelte van een forum. Craving heb ik zeker niet iedere dag. Maar verslaafd ben ik wel. %s om %s bewerkt door Claudius Spirit reageerde hierop 1
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Met er niet meer over te praten gaat het probleem niet verdwijnen.
Spirit Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Daarom zitten wij hier met z'n allen op dit forum @Claudius. We zitten hier niet om over zweetvoeten te discussiëren, maar over onze alcoholverslaving en hoe we daarmee omgaan. Vind al met al, dat je het goed doet!! Smaragdie reageerde hierop 1
Bob Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Als ik zo iets lees krijg ik subiet de neiging een verhandeling over zweetvoeten te beginnen. Maar ik houd me in.
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Claudius ik geloof niet dat je je realiseert dat je de enige bent die vrijwel dagelijks hier schrijft dat je cravings hebt en hoe oneerlijk het allemaal is en dat een mens voor minder aan de drank zou gaan. Ik ben geen schone jonge dame maar als ik psychiater was liet ik je ook dagelijks blazen, gewoon omdat je niet klinkt alsof het lek boven is. @Spirit ja natuurlijk doet ie het goed, alleen zelf verantwoordelijkheid nemen is er nog niet bij. Bewijs maar dat het blazen overbodig is, dan stoppen ze er vanzelf mee. Moeps en Spirit reageerden hierop 1 1
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) Mn moeder is ook overal tegen nu en ligt met steeds meer mensen in de clinch. Gewoon de bokkepruik, als een kind. Ze zegt dat ze ze gelukkig nog allemaal bij elkaar heeft, ik krijg langzaam twijfels daarover. Ik reed daar net vanochtend weg, mentaal helemaal knockout, accu leger dan leeg na urenlange monologen aan te horen sinds gistermiddag en vragen als van een 4-jarige te beantwoorden. Ik moest echt wachten op een puntkomma in het verhaal om te zeggen "ik moet nu echt weg" en binnen dezelfde seconde in de auto te springen 😁 Nu 600 km lager in Frankrijk gaat het alweer beter. Klinkt onvriendelijk weet ik, ik kan het best een uur of 2 aan, maar geen etmaal. En dat kan ik aan haar niet uitleggen. Want als je van ver komt kan je niet binnen 2 uur alweer eruit piepen. %s om %s bewerkt door bumperjim
Smaragdie Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 8 uur geleden zei Claudius: Ik ben boos Dat mag toch! Ben ik ook soms, heel gezond. Ik had een leuke middag en een beschonken rare pummel wilde iets bij mij uitlokken en probeerde mij te duwen. Ik duwde terug en hij lag om. Nog een voordeel van het niet drinken/nuchter zijn en zijn nadeel natuurlijk. Ik duw gerichter terug. Had nog medelijden ook met hem en hielp hem weer overeind met de belofte dat nooit meer tegen mij te doen. Met mij gaat het redelijk. Suikers wisselen en schieten soms omhoog maar over het geheel wel lager dan het was, de hypo's zijn soms nu meer het probleem. Ook eng want daar kun je van in slaap vallen en lang ook een soort coma en daar zit ik niet op te wachten. Dan wat fruit en schiet het weer omhoog. Wikken en wegen dan en op andere momenten medicatie innemen zeker als ik nachten draai. Wel leuk nieuw kapsel en lekker gebruind door de zon. Dus kan er weer tegenaan. 5 nachten vanaf morgen. Niet geheel goed bijgelezen maar dat boos van Claudius snapte ik even heel goed. Zo de rest even beter bijlezen. Lika las ik, mams heeft het naar haar zin, lekker zo laten, heerlijk voor haar en jullie. Daar doen wij het voor. Pommetje Horlepiep is overleden, tot bijna het laatst verzorgd, Zondag overleden. Lieve trotse ingenomen man. Mijn beroep is mooi. Spirit en rapilos reageerden hierop 2
Smaragdie Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 1 uur geleden zei bumperjim: Mn moeder is ook overal tegen nu en ligt met steeds meer mensen in de clinch. Gewoon de bokkepruik, als een kind. Ze zegt dat ze ze gelukkig nog allemaal bij elkaar heeft, ik krijg langzaam twijfels daarover. Ik reed daar net vanochtend weg, mentaal helemaal knockout, accu leger dan leeg na urenlange monologen aan te horen sinds gistermiddag en vragen als van een 4-jarige te beantwoorden. Ik moest echt wachten op een puntkomma in het verhaal om te zeggen "ik moet nu echt weg" en binnen dezelfde seconde in de auto te springen 😁 Nu 600 km lager in Frankrijk gaat het alweer beter. Klinkt onvriendelijk weet ik, ik kan het best een uur of 2 aan, maar geen etmaal. En dat kan ik aan haar niet uitleggen. Want als je van ver komt kan je niet binnen 2 uur alweer eruit piepen. Nee klinkt niet onvriendelijk zo beleef jij dat, is ook zwaar. Maar ook lijk jij wel deels op haar......niet daar boos om worden! Maar herken wat. Sterkte dat wel, wilde zeggen/tikken laat ze het onderzoeken? Antwoord zal een grote nee zijn.
Smaragdie Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 2 uur geleden zei Bob: Als ik zo iets lees krijg ik subiet de neiging een verhandeling over zweetvoeten te beginnen. Maar ik houd me in. Waarom hou jij je altijd in? Dat begrijp ik dan weer niet maar goed.
Spud Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Niet schrikken van wat ik nu ga schrijven, ik ga gewoon een moeilijk punt aanhalen, namelijk over de dood spreken. En alvast je uitvaart goed geregeld te hebben voordat je doodgaat. En verder geniet ik gewoon van het leven, maar wil wel wat zaken alvast geregeld hebben, omdat ik me aangesproken voel op mijn verantwoordelijkheden omdat ik er vanuit ging dat ik met of zonder uitvaartverzekering toch wel opgeruimd zou worden. Omdat ik anders zou gaan stinken. Maar jammer maar helaas zo werkt dat niet. Dus ik als meisje eigenwijsje, moest een oplossing zoeken om zonder een uitvaart verzekering mijn eigen uitvaart te kunnen regelen. Dat is bijna niet te doen. Je krijgt de prijzen niet te horen, maar ook mijn wensen waren blijkbaar nogal uitzonderlijk. Als het dan toch mijn laatste feestje gaat zijn, wil ik niet dat mijn nabestaande voor een ceremonie naar een bepaalde locatie moeten komen waarbij mijn uitvaart gearrangeerd wordt, door noem wel de uitvaart organisatie. Ik vind het heel belangrijk dat mijn nabestaanden weten waarom ik niks meer zeg maar ze hoeven niet naar een ceremonie te komen. Het lijkt me zo mooi dat als ze er behoefte aan hebben, zelf een ceremonie kunnen houden in hun veilige thuis. Want ik hoor en zie toch niks meer. Maar dat kan of mag niet, dus ik mocht iets anders verzinnen. Dus ik heb me ter beschikking gesteld voor de medische wetenschap. Ik had nooit gedacht dat ik daarvoor zou kiezen maar het past wel bij mijn laaste wens, namelijk dat mijn nabestaanden geen afscheid van mijn stoffelijke overschot kunnen nemen maar ook geen ruzie erover meer kunnen maken. Iedereen mag zijn rouw zelf doen op zijn of haar eigen manier. Ik heb me vandaag aangemeld en het was raar. Want toen kreeg ik nog meer vragen over wat er met mijn lichaam dan mocht gebeuren. Ik hoopte eigenlijk dat het met het afvragen gewoon klaar was. En dat punt schrijf ik hier gewoon even van me af. Omdat ik heel veel geloven gehoord heb, maar nu gewoon netjes opgeruimd wil worden en het zo goed mogelijk wil doen voor mijn nabestaanden en voor mezelf. Dat er geen uitvaart komt, vind ik duidelijk. Dat ik een hologram maak met meer uitleg ook maar dan vind ik het eigenlijk wel voldoende als ik als medisch afval vernietigd wordt omdat ik er toch niet meer in zit. Maar zo luchtig erover denken, wekt opnieuw achterdocht op dus het is vrij lastig om je eigen uitvaart nu al geregeld te willen hebben. Jammer! karin123 reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden