bumperjim Geplaatst gisteren om 05:09 Rapport Geplaatst gisteren om 05:09 (bewerkt) Goeiemorgen allemaal Gisteravond heb ik me ingeschreven voor een activiteitenweekend met de hond. Omdat de Stier al maandenlang in de lappenmand ligt doen we weinig en kunnen we weinig plannen, en vooral de hond is daar een beetje de dupe van, althans dat vertelde ze mij. Ze vindt het altijd vreselijk leuk om te gaan kamperen en om nieuwe dingen te doen, en ik ken iemand die dat organiseert, dus dat is een projectje voor een weekend in mei in het diepe zuiden. gisteren om 05:15 bewerkt door bumperjim Yana, Spirit en Smaragdie reageerden hierop 3
Lonster1 Geplaatst gisteren om 05:30 Rapport Geplaatst gisteren om 05:30 Wat een leuk idee. Mogge. Zo de belasting invullen, als het goed is krijg ik geld, daardoor is het minder vervelend Gisteren kon ik het niet doen, was de website overbelast. Spirit reageerde hierop 1
Claudius Geplaatst gisteren om 05:34 Rapport Geplaatst gisteren om 05:34 Goeiemorgen iedereen Dagpact Claudius
Smaragdie Geplaatst gisteren om 06:29 Rapport Geplaatst gisteren om 06:29 Goedemorgen, @bumperjimwat leuk! Belasting al ingevuld, bijna 2000 euro terugbetalen. Had dat al gelukkig ingecalculeerd en opzij gezet. Volgend jaar zal dat minder zijn dan kan ik veel zorgkosten aftrekken. Toch weer iets positiefs😜 @ikkanhet hoe gaat het?? Denk nogmaals veel aan jou ❤️ @Claudius Zo meteen ga ik Griekse yoghurt eten met havermoutvlokken, chiazaad, ongezoete cacao en blauwe bessen. Voor de lunch een omelet met veel roerbakgroente erin. Diner broccoli met een gehaktsaus met tomaatjes, ui, knoflook, champignons en peterselie. Nu eerst nog lekker een kop zwarte koffie. Jaren geen koffie gedronken maar nu mag ik dat weer van mijzelf. Geniet ik dan echt van Fijne zondag allemaal. Vanmiddag gaat heerlijk de zon schijnen. Gisteren was het hier heel zonnig, leek wel lente. Heerlijk! Dagpact Claudius Smaragdie
Yana Geplaatst gisteren om 07:22 Rapport Geplaatst gisteren om 07:22 Klinkt als heerlijk eten @Smaragdie, wat ben jij goed bezig zeg met alles en zonder drank, leuk om je zo te lezen. Hier in Spanje is het koud en regenachtig, dat is vaak zo als het bij jullie mooi is. Maar ik heb alweer maanden in een tshirt rondgelopen dus ik ga niet klagen. Fijne zondag allen en extra veel liefs voor @ikkanhet Smaragdie reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst gisteren om 07:29 Rapport Geplaatst gisteren om 07:29 Goeiemooiemorgen frummers. Niet vooruit te branden hier. Gelukkig staan zwemmen en Emilie Pérez met een filmmaatje, op het programma vandaag dus het gaat goed komen. En de zon is onderweg.
Fonny Geplaatst gisteren om 08:04 Rapport Geplaatst gisteren om 08:04 1 uur geleden zei Smaragdie: Goedemorgen, @bumperjimwat leuk! Belasting al ingevuld, bijna 2000 euro terugbetalen. Had dat al gelukkig ingecalculeerd en opzij gezet. Volgend jaar zal dat minder zijn dan kan ik veel zorgkosten aftrekken. Toch weer iets positiefs😜 @ikkanhet hoe gaat het?? Denk nogmaals veel aan jou ❤️ @Claudius Zo meteen ga ik Griekse yoghurt eten met havermoutvlokken, chiazaad, ongezoete cacao en blauwe bessen. Voor de lunch een omelet met veel roerbakgroente erin. Diner broccoli met een gehaktsaus met tomaatjes, ui, knoflook, champignons en peterselie. Nu eerst nog lekker een kop zwarte koffie. Jaren geen koffie gedronken maar nu mag ik dat weer van mijzelf. Geniet ik dan echt van Fijne zondag allemaal. Vanmiddag gaat heerlijk de zon schijnen. Gisteren was het hier heel zonnig, leek wel lente. Heerlijk! Dagpact Claudius Smaragdie Fonny🌞
Yvonne Geplaatst gisteren om 08:50 Rapport Geplaatst gisteren om 08:50 Goedemorgen frummers. Buiten is het zonnig, maar héél koud, binnen is het heerlijk warm en staat een bakje klaar. Ik heb al heerlijk met de hond gelopen, nu verder een lekker luie zondag...
Yvonne Geplaatst gisteren om 08:51 Rapport Geplaatst gisteren om 08:51 (bewerkt) Dagpact: Claudius Smaragdie Fonny 🌞 Yvonne gisteren om 08:52 bewerkt door Yvonne
Lika Geplaatst gisteren om 09:06 Rapport Geplaatst gisteren om 09:06 Goedemorgen vanaf buiten. Heerlijk op een bankje aan het water in de zon met honden en man. Straks weer naar mijn moeder. Ik doe het graag, maar kan het bijna niet aan. Ik was er gisteren en toen had ze geen onderlaken op bed. Dat is het enige laken dat ze fijn vindt. Dus gewassen kan of 20 minuten of 2 uur en gedroogd en opnieuw opgemaakt. Dan ben ik er alweer veel te lang. Etwn gemaakt, afgewassen, koffie etc. Maar toen kreeg ze nog een ongelukje en daar kan ik echt niet tegen. Vind ik erg van mezelf, maar zo is het. Alle nieuw gekochte onderbroeken kwijt een vuile onder haar bed. Nou ja. Mocht ik ooit nog denken dat het nog wel ging…. Nee. Vooral ook omdat ze iedereen wegstuurt. Nieuwe onderbroeken gekocht en toen ik thuis kwam was ik zelf weg. Zo voelde het. Leeg. Ik heb brood gegeten en ben ik bed gaan liggen om half zes. Spirit reageerde hierop 1
Claudius Geplaatst gisteren om 09:12 Rapport Geplaatst gisteren om 09:12 @Lika Voor ouders zorgen kan inderdaad vermoeiend zijn, dat weet ik nog van mijn tijd samen met mijn moeder. Gelukkig wilde zij naar dagopvang en zo. Zodat ik verder kon gaan werken.
Claudius Geplaatst gisteren om 09:43 Rapport Geplaatst gisteren om 09:43 (bewerkt) @Smaragdie en @andere geïnteresseerde. Ik ben verslaafd, misschien geef ik dat niet graag tegen iedereen toe, maar mijn ergste verslaving is alchohol, maar dat is zeker niet mijn enigste verslaving. Er is een spreekwoord "Waar de brouwer is, hoeft de bakker niet te zijn", voor mij betekende dit dat ik niet meer at in mijn ergste periode. Ik had voldoende aan mijn alchohol? Het plaatsen van wat ik eet is een bewijs dat ik niet steeds aan alchohol denk. Het forum is ook een tijdverdrijf, en dat is iets wat door alle hulpverleners aangeraden wordt. Dus ik heb graag een forum, een forum waar niet alleen staat hoeveel liters bier ik reeds gedronken heb. gisteren om 09:44 bewerkt door Claudius letter vergeten Smaragdie reageerde hierop 1
rapilos Geplaatst gisteren om 10:03 Rapport Geplaatst gisteren om 10:03 Een hele goede morgen allemaal, @Smaragdie, je dieet klinkt super gezond. Lijkt een beetje op wat ik soms op een dag eet. Je zult zien, zo ben je zo van je diabetes af (hopen we dan he ☺️) Gisteren gezellig gourmet gehad met 'schoonzusjes" Straks maar eens naar de volkstuin denk ik, want wat een heerlijk zonnetje mensen . @Lika, tja zwaar af en toe he, de verzorging van je moeder. Herken de situatie zeer, omdat ik natuurlijk jaren in de thuiszorg hebt gewerkt Maar ze krijgt binnenkort een nieuw onderkomen toch ? Smaragdie reageerde hierop 1
Spirit Geplaatst gisteren om 10:17 Rapport Geplaatst gisteren om 10:17 Dat kan echt niet meer met je moeder @Lika. Hier moet snel een oplossing voor gevonden worden.Heb echt met je te doen. Wat een goed idee @bumperjim, lekker lekker erop uit met je hond! Wat ben jij lekker gezond bezig @Smaragdie en je kookt ook wel graag he? Gezond eten is zo belangrijk. Ik kan niet wachten, tot het buitenbad hier open gaat, denk dat ik een zomer abonnement neem, dat stimuleert altijd extra. Gisteren een leuke dag gehad met de broer van mijn vriend en zijn vriendin. Naar de carnavalsoptocht wezen kijken en schoonzus en ik deden net of we dronken waren. We vielen niet op Lekker gek gedaan en gelachen. Dus ook zonder drank, kan het heus wel gezellig zijn. Kwam net tijdens rondje hond de buuf tegen. Buuf is anti drank, maar haar man had hem flink geraakt gisteren. De kots zat aan zijn trui Hij stug vol houden dat het een gewone vlek was, maar buuf is niet achterlijk natuurlijk. Voor de rest drinkt hij nooit, maar met carnaval moet hij dan los, zoals velen zuiderlingen. Wat ben ik dan blij, dat ik niet meer drink!! Smaragdie reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst gisteren om 10:37 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 10:37 1 uur geleden zei Lika: Goedemorgen vanaf buiten. Heerlijk op een bankje aan het water in de zon met honden en man. Straks weer naar mijn moeder. Ik doe het graag, maar kan het bijna niet aan. Ik was er gisteren en toen had ze geen onderlaken op bed. Dat is het enige laken dat ze fijn vindt. Dus gewassen kan of 20 minuten of 2 uur en gedroogd en opnieuw opgemaakt. Dan ben ik er alweer veel te lang. Etwn gemaakt, afgewassen, koffie etc. Maar toen kreeg ze nog een ongelukje en daar kan ik echt niet tegen. Vind ik erg van mezelf, maar zo is het. Alle nieuw gekochte onderbroeken kwijt een vuile onder haar bed. Nou ja. Mocht ik ooit nog denken dat het nog wel ging…. Nee. Vooral ook omdat ze iedereen wegstuurt. Nieuwe onderbroeken gekocht en toen ik thuis kwam was ik zelf weg. Zo voelde het. Leeg. Ik heb brood gegeten en ben ik bed gaan liggen om half zes. Pfffff 😫 nog ff volhouden 💪🏻
Lika Geplaatst gisteren om 10:40 Rapport Geplaatst gisteren om 10:40 Ze verhuist dinsdag!! Ik houd vol! lady jane, bumperjim, rapilos en 2 anderen reageerden hierop 5
Lika Geplaatst gisteren om 12:20 Rapport Geplaatst gisteren om 12:20 Het is wonderlijk hoe snel het nu gaat. Ze is voor de tweede keer deze week haar sleutel kwijt. En tussendoor ben ik dit wel aan het doen terwijl ik al een stuk antidepressiva heb afgebouwd en zonder verdoving. lady jane reageerde hierop 1
Yana Geplaatst gisteren om 12:46 Rapport Geplaatst gisteren om 12:46 Sterkte @Lika, met al dat gedoe. Dit is nou echt zoiets wat je moet doen en verdragen, het is je moeder dus je hebt eigenlijk geen keus. Hadden jullie voorheen een goede verstandhouding of was het altijd al moeizaam? Wat lijkt het me toch vreselijk om dement te worden. Dat alles tussen je vingers wegglipt en je totaal het begrip en de controle verliest. En dan mensen om je heen die soms tegen heug en meug voor je moeten zorgen, brrrr. Mocht het mij overkomen dan hoop ik dat ik de moed heb om ervoor te zorgen dat ik er niet meer ben voordat ik zelf niets meer kan beslissen. karin123 reageerde hierop 1
Roberto Geplaatst gisteren om 13:34 Rapport Geplaatst gisteren om 13:34 Goedemiddag allemaal. Ik heb zonet gereageerd op een reactie van LJ op mij gisteren. Zij heeft mij het juiste zetje over de drempel gegeven. Ik heb bij een alternatief voor standaard verslavingszorg een kostenplaatje opgevraagd. Zij vragen 35 euro per dag, 225 euro per week. Ik weet nog niet of dit inclusief maaltijden is. Maar sowieso wel betaalbaar voor mij. In 2014 na aanmelding op dit forum ben ik ook naar een soortgelijk centrum geweest. Kleinschalig, geen regels, geen groepsgedoe. Helaas bestaan die niet meer. @karin123, volgens mij heb ji al meerdere keren bij mij aangeven dat ik moet stopen met die hulpverleners die mij niets opleveren. Ik wacht nu eerst even af, wil geen schepen achter mij verbranden, totdat ik iets nieuws heb. karin123 en Smaragdie reageerden hierop 2
Lika Geplaatst 22 uur geleden Rapport Geplaatst 22 uur geleden (bewerkt) Doen en verdragen. Dat is het ja. Ik had een prima band met haar. Nu nog. Inmiddels ben ik zachter en zij verzet zich niet meer. Vandaag haar haar gewassen. Ze vindt haar douche te koud en niet fijn en gebruikt dus al jaren alleen de wastafel. Haar hele hoofd onder de kraan. Maar inmiddels vergeet ze haar haar te wassen. Ik ken mijn moeder alleen met elke dag gewassen haar en niet met vet haar. Dat vond ze altijd verschrikkelijk. Dus ik ben blij dat ik dit mocht doen. Dat heeft ook iets heel erg ontroerends. Koffie gezet, eten gemaakt, toetje etc. Morgenochtend ben ik er weer. Nu weer bekaf, maar heel tevreden. 21 uur geleden bewerkt door Lika Typo’s Smaragdie, rapilos en Yana reageerden hierop 3
Francoise Geplaatst 16 uur geleden Rapport Geplaatst 16 uur geleden Sterkte @Lika Kom zomaar binnen vallen. Tis hier carnaval en mijn man en zoon met Down zijn net na de middag vertrokken en nog niet terug. Kreeg net na 4x bellen mijn man aan de lijn en het wassssnoggggsuperrrrgezellig , ze kwamen zo wel een keer . Nu maak ik me vreselijk ongerust al zal het wel meevallen ....hoop ik Pffff klote drank lady jane en Lonster1 reageerden hierop 2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden