Spring naar bijdragen

Woensdag 16 Oktober 2024


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Dune:

@Claudius ben je sterk genoeg om uit het zicht van de kliniek droog te blijven? Die vraag moet je denk ik wel aan jezelf stellen. Het gaat nu qua drank wel heel goed met je….

Wie weet daar een antwoord op? Ik heb geen kristallen bol om in de toekomst te kijken. Natuurlijk dat ik daar angst voor heb. Ik zie of spreek geen andere of het zijn mensen die herhaaldelijk hervallen. Ik hoorde vandaag nog een medepatient herhaaldelijk zeggen dat het terugval percentage van patienten die in een kliniek geweest zijn tachtig procent is. Tachtig procent @lady jane zijn die allemaal jaren  aan elkaar opgenomen in een kliniek? Ik dacht van niet. Gewoonlijk maximum drie maanden. En dan keren er vele na een tijdje weer terug. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Claudius:

Tachtig procent @lady jane zijn die allemaal jaren  aan elkaar opgenomen in een kliniek? Ik dacht van niet. Gewoonlijk maximum drie maanden. En dan keren er vele na een tijdje weer terug. 

ik denk dat je je vergist @Claudius? Ik heb vast nooit een terugval van 80% genoemd. Of ik moet echt een geheugetest gaan doen bij de dokter. Ik heb helemaal geen weet van cijfers. Ik heb wel ergens geschreven dat ik bij jou bang ben voor terugval als je eenmaal thuis bent. Maar dat is een gevoel en geen feit/wetenschap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei Remi1:

Mijn zegen heb je, en mocht ik je kunnen helpen dan zeg je het maar @Claudius Ik volg jou hier al langere tijd op het forum, want wat jou nu overkomt hebben ze ook bij mij gedaan! Onder het noemer; Vrijwillige opname. Vrijwillig me $%^#,,  dikke vinger, want ik was wel degelijk gedwongen opgenomen en het maakte me doodongelukkig en levensmoe ook.
Je bent misschien alcie, ik ook, maar een alcie maakt jou en mij nog geen crimineel of een slecht mens die gestraft moet worden.
Sterker; Ik regel zelf wel of ik in gebruik ben al dan niet.

Dank U wel @Remi1. Ik ben wel van plan om nu nuchter te blijven, die dreiging van de psychiater om me desnoods in een bejaardentehuis weg te stoppen deed wel iets bij mij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn zegen heb je ook, hoewel ik vanaf hier helemaal niet kan bepalen of dat terecht is. Wij lezen enkel jouw kant van het verhaal. Mocht je dat vrijwilligerswerk krijgen, dan hoop ik dat dit helpt om een structuur op te bouwen en genoegdoening te krijgen.

Dat is in elk geval wel iets waar ik zelf goed bij vaar. Iets nuttigs doen, verbintenis met anderen en structuur. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag ik ook even klagen? Ben er nu toch. We zijn erg aan het kwakkelen, niets ernstigs hoor, maar leuk is anders.Vriend snipverkouden en als je veel bij elkaar bent, neem je dat lekker over van elkaar.Werd zwetend wakker.Een douche genomen, maar niet van opgeknapt.Vanmiddag maar een stukje wandelen met het pupje.Ze doet het zo goed en is af en toe lekker ondeugend, maar ze hoort al precies aan je stem, wat wel, en wat niet mag.

Word er altijd zo depressief van, als je niet lekker bent, daarom maar de zinnen verzetten en wat gaan doen.Af en toe gaan we naar mijn huisje, maar de meeste tijd ben ik bij mijn vriend.Mis wel de winkels op loopafstand.De herrie en drukte mis ik niet.Het is hier best rustig.

Gek, heb ik alles wat mijn hartje begeert en dan nog zo'n depri gevoel.Al een tijd van de drank af en toch wringt er iets.Geen idee wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nu heel de namiddag vrijaf. Normaal mag dat pas vanaf 14 uur. Ik krijg wel veel vrijheden. De verpleging had het zeer druk bij mijn buitengaan, dus heb ik maar vanuit het stadscentrum gebeld om te vragen of de psychiater me vandaag wou zien. Morgen rond de middag wil ze me zien. Ik was wel weer even vergeten dat ik voor morgen al een drukke agenda heb. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha daar mag je best om lachen @Rosee :D doe ik namelijk zelf ook! Maar om je nog meer te laten lachen, ik heb ook al een instantie moeten bellen die geld van mij wilde, omdat de slakken het bedrag blijkbaar niet lekker vonden maar het betalingskenmerk wel heel erg belangrijk vonden om op te vreten. Het begint een beetje het nieuwe normaal te worden hier geloof ik. Meer mensen hebben de ervaring hiermee, dus kijken er niet zo van op. Er zijn dit jaar gewoon veel slakken! 

Wel denk ik soms, als ik ooit kinderen had gehad gekregen en ze hadden een beetje op mij geleken hadden dan had ik dit uitgebuit en zij waarschijnlijk ook. De slakken hebben mijn huiswerk opgevreten en zoiets. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Claudius:

Heb ik iets gemist? Ben je uit de kliniek? 

Nee hoor gisteren nog drie weken kliniek te gaan. 
 

ik heb op woensdagmiddag verlof van 12:45 tot 19:30

Dus ik ga met een goede vriendin van 17:00 tot 19:00 eten ergens en daar heb ik zin in want het eten is meestal niet te hachelen in de kliniek. 
 

en de zaterdag en zondag hebben we verlof van 08:00 tot 19:30

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De rest van de dagen zijn gevuld met modules,zwemmen en sport. En tussendoor kan je nog kort verlof opnemen maar dan kan je eigenlijk alleen een beetje rond het terrein verblijven. 
 

ik ga dan meestal even naar een vriend die toevallig op een andere afdeling verderop een gedwongen opname heeft. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Zbb Weekend verlof gaat voor mij in vanaf 16 uur op vrijdag. Tot zondagavond 20 uur. Vandaag ben ik vanaf 12 uur in verlof gegaan tot 20 uur. Speciaal verlof mag ook, maar dan moet je wel een reden hebben. Zoals mijn bezoek op Maandagavond aan de AA, dan is er zelfs een speciale nachtingang voorzien. Maar ze willen zoveel als mogelijk ligdagen hebben. Dus nachten dat je blijft slapen. Dat brengt hun geld op. 

Gaat er bij niemand een belletje rinkelen? Bij mij wel hoor. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Claudius, grappig dat je hier ben nu. Ik las net even, hier op de draad dat je opgenomen bent en besloten hebt dat je er niet zo heel lang meer van plan bent om te blijven. Op dit forum ga ik er vanzelfsprekend vanuit dat iemand dan voor een alcoholprobleem opgenomen is maar ik vind zelf die vanzelfsprekendheid of aannames erg vervelend om te ontvangen. Dus ik check even door te vragen waar je eigenlijk voor opgenomen bent? Helemaal uitleggen hoeft niet maar een hint waar ik daar terug zou kunnen lezen zou ik wel leuk vinden maar moet nog steeds niet.

Ik heb zelf een ervaring met opname gehad, dat was niet vanwege een verslaving (werd daarmee wel aangewakkerd) maar voor uit te kunnen zoeken om weer te leren leven. 

Het was ook aan het begin van mijn 20ste levensjaar. Ik hoorde over laatst een discussie op de radio dat studenten een jaar moeten reizen om te wennen aan zonder Hotel mama. Die 15 maanden opname was mijn wereldreis. Hoewel het gericht was op je zelfredzaamheid, was het ook een beschermde speeltuin om fouten in te maken. En dat heb ik vooral benut. Omdat het veilig was. 

Verder vond ik het ook wel prettig dat er elke dag eten was, mijn dekbed van daar elke week gewassen was en vooral als ik een fout maakte, de ruimte had om fouten te maken, er van te leren maar geen consequenties ervan te hebben. Dus mijn eerste reactie is altijd, blijf op dat hotel wat door de ziektekosten verzekering of staat betaald wordt, houdt je trots in en laat ze zelf beslissen dat je het kan. En vertrek dan ook met opgeheven hoofd. Maar wel met nog steeds back up. Zelf vertrekken is niet handig. Handiger is dan gewoon het beleid bespreekbaar maken. Maak je het ook beter voor degene die jou nog gaan volgen in de kliniek. 

Het is geen hulp vragende versus hulpverleners die tools hebben om je te helpen. Elk mens is weer anders, maar ze hebben die tools gebaseerd op 1 script en dat script is voor iedereen anders. Dus eigenlijk als je hulp vragende bent mag en kun je een soort van sollicitatiegesprek houden met je hulpverlener of hoe noemt dat ook alweer? Een beoordelingsgesprek.

Ik zou daar eerder voor kiezen dan dan jezelf te ontslaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jazeker,bij ons moet je elke nacht op de kliniek zijn. 
 

een ongeslapen  bed kost geld. 
 

dat is wat het is 

het is een blijft natuurlijk gewoon één commerciële organisatie die uit is op winst. 
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei lady jane:

ja @rapilos, het duurt tussen de paar weken en 2 jaar, kan ook weer terugkomen
en kan familair zijn. Mijn oudste zus heeft het al een paar keer gehad. Ik heb er goede
hoop op dat ik er wisselend last van zal houden, en als het niet erger wordt dan dit, kan
ik er prima mee leven. Het is altijd beter dan dat mijn hart op speelt, en ik hoef geen
medicatie, dat is ook heel belangrijk voor me. 

een hondje? er zijn er vreselijk veel na de corona in het asiel beland he. En een uit het buitenland
is vaak ziekelijk of getraumatiseerd, ik weet dat het veel voldoening kan geven, maar het zijn toch
ook vaak handenbindertjes. Jullie leven, oppassen op andere dieren, weekendjes weg, alles zal anders worden.
Ik neem aan dat je er heel goed over nadenkt en samen bespreekt ook. Ben er zelf ook wel mee bezig geweest, zeker
ook in corona tijd. Maar het past niet meer echt in mijn leven nu, een huisdier. Zo blij met weinig verantwoordelijkheden nu.
Waarschijnlijk zit ik nu in een inhaalfase. En wie weet ben jij daar al doorheen en past het weer wel?
In elk geval is iets nieuws aan je leven toevoegen, weer een leuke uitdaging ook he. Ik gun je zo'n extraatje zeker:heart:

Nou zeker fijn dat het niets ernstigs is met je hart Jane

Beter dit en snap heel goed dat je blij bent dat je geen medicijnen hoeft.

Ja, een hondje zal ons leven zeker drastisch veranderen 

Ik /we hebben er heel goed over nagedacht.

Vriend vind het ook fantastisch en kan hem soms overnemen als ik alleen weg zou moeten.

Ook de kinderen hebben al aangegeven te willen oppassen indien nodig. Weet dat het asiel ook vol zit maar dat zijn juist dieren met een rugzakje zie ik vaak.

Enfin, we hebben nog niets, maar er komt vast wat moois op mijn pad 😊

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Spud Nee ik blijf niet. Ik zit er trouwens niet gratis. Ik moet hotelkosten voor mijn hondje betalen. Ik moet huur en meer betalen voor mijn appartement. Mijn kamergenoot slaapt zeer graag en ik loop s'nachts rond. Vijftien maanden vind ik zeer lang hoor. Ik heb er trouwens geen idee meer van hoelang ik totaal in opname ben. Met de dagopname erbij. Meer als een jaar is het zeker. 

@Zbb Ik dacht wel zoiets. O ik vind het eten in de kliniek zeker niet iedere dag lekker. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Dune:

@rapilos honden zijn echt geweldig gezelschap, de hondjes uit het buitenland hebben wel een rugzakje, vergeet dat niet (dit is mijn professionele kijk op deze adopties), ik weet wat ik zeg… geloof me

Je kan zelf aangeven wat voor soort hond je wilt Dune

Graag tussen de 1 a 2 jaar, dan zijn ze nog lekker jong, moet goed samen kunnen met honden en katten ( mochten ze die ergens tegen komen)

Ze schrijven er naar mijn idee altijd een eerlijk verhaal bij.

Vanochtend was er een schattig wit hondje in " de aanbieding", maar had een hart ruisje, waar hij welliswaar geen last van had, maar voor mij toch een reden om dan niet te reageren, want er zouden misschien in de toekomst zomaar hoge dierenarts kosten aan kunnen komen

Het zekere voor het onzekere maar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei rapilos:

Omdat dat vaak honden zijn die op straat gedropt of geboren zijn

Het is toch fantastisch als je zo,n beestje een veilig huis kan geven

Ja lieve Rapilos, maar dat is ons (mensen) idee van een veilig huis. Straathonden zijn niet anders gewend dan op straat te leven, daar hun kostje bij elkaar te scharrelen. Ze zijn totaal niet gewend aan in een huis leven en op (onze) gezette tijden uit te gaan en/of te moeten slapen. Dat ze op straat leven wil niet per se zeggen dat ze ongelukkig zijn. Daar is uiteraard wel sprake van als ze opgesloten, geketend, mishandeld en verwaarloosd worden.
Door te denken dat je een 'vrije' hond uit het buitenland redt door hem hier in huis te halen, is de kans groot dat je zo'n dier juist een rugzakje bezorgd. Ze zijn vaak totaal niet gewend aan onze omstandigheden, aan in een huis wonen, aan 'luisteren' en bijvoorbeeld stadsleven of autorijden en ga zo maar door...
Ik weet dat er in onze asiels ook veel probleemhonden zitten, maar er zijn er ook die vanwege familieomstandigheden (gezinsuitbreiding, allergie, sterfgevallen of 'gewoon' niet meer gewenst, etc.) in een asiel terecht komen. Het is ook fantastisch als je zó'n beestje (weer) een veilig huis kan geven.

En pas op met die sites met buitenlandse 'zielige honden'. Daar is het moeilijk het kaf van het koren te scheiden. Het risico van een (emotionele) miskoop wordt een stuk kleiner als je via Nederlandse asiels zoekt. Daar kun je de honden ook zelf eerst in levende lijve ontmoeten voordat je zo'n vriendje/vriendinnetje voor vele jaren mee naar huis neemt en kun je altijd terecht voor raad en daad als er problemen met je nieuwe huisgenoot zijn.

PS. ik word niet gesponsord door Nederlandse asiels of zo. Maar het gevaar van sites met zielige buitenlandse hondjes is dat foto's met een zielig verhaal op heel veel mensen een onweerstaanbaar reddingseffect hebben. Dat siert die mensen, maar er wordt door anderen met grote regelmaat misbruik van gemaakt...


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He bah Koh, nu ga ik toch een beetje twijfelen.
maar het lijkt een betrouwbare site .
ik haal een hond ook niet zelf rechtsstreeks uit het buitenland, maar de hond verblijft dan al een tijdje bij een gast gezin om te settelen.
Ze zijn ook altijd ontwormt, gechipt, ingeent , gestiriliseerd en helemaal na gekeken
Enfin, ik zie wel hoe het verder verloopt

@Claudius,

Ja dat is bekend dat vuinisbakken rassen ouder worden en gezonder blijven dan rashonden.
Maar 15 jaar voor een Maltezer is volgens mij best wel heel oud hoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...