Spring naar bijdragen

Vrijdag 14 juni 2024🌞


Aanbevolen berichten

Goedemorgen! 

Heerlijk om zo een paar dagen lekker te lopen! Mijn plan is de Camino del Norte vanuit Bordeaux, in etappes ook natuurlijk. In principe volgend jaar voor de eerste etappe. 

 

Dagpact:

Fonny

Moeps

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Nou @Yvonne, hier valt weinig de tuin in te duiken
Het is alweer harstikke donker buiten, dus zal zo wel weer gaan regenen.
Bovendien is mijn tuin ook nog eens 5 km. fietsen

Straks maar wat strijken, markt voor nootjes, vogelvoer halen, vriend op de koffie, dus de ochtend komt wel weer om

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen.  Vrienden van ons zijn op vakantie.  Zij roken alleen wanneer we uitgaan met een wijntje of biertje erbij en nu dus ook op vakantie.  Had er zelf naar gevraagd.  Was daar nieuwsgierig naar .  Zelf ben ik dus 6 jaar geleden gestopt met roken , 6 weken na het stoppen net alcohol.   Ik vind het zo knap dat hun dat zo kunnen managen .  Blijkbaar heeft het hele verhaal toch wat met me gedaan,  want vannacht droomde ik , dat ik tijdens uitgaan mijn pakje sigaretten ergens neer had gelegd en dat dat weg was .  Ben de hele tijd op zoek geweest naar sigaretten.  Vond een pakje van een ander merk en nam dat toen mee .  Dit terwijl ik dus al 6 jaar niet meer rook .  Werd wakker en moest dit echt weer gaan beseffen.  Bizar toch, hoe dat verslaafde brein blijkbaar toch naar wegen zoekt om weer te gaan gebruiken of zo 

bewerkt door Francoise
Typfout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bizar hè @Francoise. Ik ben bijna twintig jaar gestopt en droom er nog van. Eerst dat ik ‘gewoon’ nog rookte. Inmiddels wel dat ik schrik dat ik een sigaret opsteek in mijn droom. Blijkbaar duurt het lang voor dat besef gestopt te zijn doordringt. 
Maar we zijn er van af. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.  Ik ben ook 6 jaar geleden gestopt met roken,  spijt dat ik het niet eerder heb gedaan.  @Francoise ik geloof daar nooit zo in, dat roken tijdens het uitgaan. Denk dat je vrienden wel degelijk verslaafd zijn, dat zouden ze merken als ze tijdens het uitgaan een keer niet roken. En nu weer tijdens vakantie? Wie houden ze voor de gek? Ik ben enorm fel geworden op roken, omdat ik longarts Wanda de Kanter volg en besef hoe crimineel de tabaksindustrie is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de volgtip! Ik ben in een soort proces van stoppen met roken. (Vallen en opstaan - elke dag opnieuw) Dus kan wel alle tips en tricks gebruiken!
Wat drinken betreft zit ik deze week op 2 wel/ 3 niet. Nog twee dagen te gaan. Het plan is 0 wel/ 2 niet maar vanaf zaterdag (morgen) kan ik omwille van een zware week vol verplichtingen een hele week eigenlijk niet. Daarom gaat er nu een stemmetje van vandaag wel omdat het anders te moeilijk wordt voor de rest van de week.  Die breinkronkels toch hè, waar blijven die het eigenlijk halen altijd, die stomme rotexcuses en als ik niet goed oplet geloof ik het zelf ook nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik blijf leuke uitdagingen zoeken voor mezelf waar ik naar kan uitkijken en waarvoor ik nuchter wil blijven. Zo ben ik nu bezig met een software programma te ontdekken om e-books te maken. Ik wil een soort roadbook maken voor onze vakantie. Maar dan maak ik het soms ook weer te druk in en ga ik weer veel te ver en te diep zodat een ‘welverdiende pauze’ er ook altijd weer insluipt. Ik heb het er precies heel moeilijk mee om mezelf ‘af’ te zetten en ‘gewone’ rust te gunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja daar ben ik al een paar keer in begonnen. Maar ergens in de eerste bladzijden staat toch al dat je het in één ruk moet uitlezen en dan stoppen voor het boek uit is? Ja dan krijg ik het dus al te benauwd en houdt het weer direct op. En dan kan ik weer verder met mezelf verwensen. 🤯😤

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemooiemorgen frummers

nog niet bijgelezen, maar wel een zinderende volleywedstrijd gezien in die tijd.
En Ned. won die, en heeft nu 98/99% kans op het tick naar de Ol. Spelen.
zondag kunnen ze die definitief maken, tegen een veel slechter team dan Canada vandaag.
De bal is rond dus ze moeten het nog wel waar maken. Maar mijn dag kan al niet meer stuk.
zwemmen nu want eigen lijf moet ook hoognodig in beweging.

mooie dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Francoise:

Bizar toch, hoe dat verslaafde brein blijkbaar toch naar wegen zoekt om weer te gaan gebruiken of zo 

Ik denk dat het andersom is. Je droomt over dingen die je de afgelopen dag of dagen bezig hebben gehouden. In dit geval wel of niet roken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...