Spring naar bijdragen

Zaterdag 25 mei 2024


Aanbevolen berichten

Goedemorgen frummers, 
Zo, het heeft eindelijk geregend hier: wel 5 mm geeft de regenmeter aan. 
De boel is heerlijk opgefrist, de slakken waren in grote getalen aanwezig, ik heb er inmiddels  zo'n dikke 200 'geraapt' en op de groenstrook achter ons huis gezet. 
En ja, ik weet dat ze de weg terugkomen, maar dan doen ze tenminste ook nog wat voor de kost. 
Nu eerst even een bakje. 
image.png.efd7238c8593032ed48e09aedd8e76c4.png


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hebben jullie ook zo'n verregend voorjaar gehad? Het is hier geloof ik niet meer dan 3 dagen achter elkaar lekker weer geweest, meest in het begin. Gisteravond ook weer zwaar onweer en een plensbui. Geen problemen met droogte voorlopig...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Yvonne:

Goedemorgen frummers, 
Zo, het heeft eindelijk geregend hier: wel 5 mm geeft de regenmeter aan. 
De boel is heerlijk opgefrist, de slakken waren in grote getalen aanwezig, ik heb er inmiddels  zo'n dikke 200 'geraapt' en op de groenstrook achter ons huis gezet. 
En ja, ik weet dat ze de weg terugkomen, maar dan doen ze tenminste ook nog wat voor de kost. 
Nu eerst even een bakje. 
image.png.efd7238c8593032ed48e09aedd8e76c4.png


 

200! Vanochtend even of gisteren al?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha, vanmorgen even @bumperjim. En wat betreft die regen... blijkbaar wonen wij in het droogste gedeelte van Nederland, de regen van vannacht was heel erg welkom om het maar zo te zeggen. Grote delen van Nederland hebben het de laatste tijd een stuk minder getroffen hoor. 

Heeee, leuk je weer even te zien @niks, dat was een hele tijd geleden. Alles goed met jou, met jouw kinderen en met jouw lief? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen, 

Toeme toch, ik ben alleen thuis en keek er zooo naar uit om een kot in de dag te slapen maar ik ben al wakker. Beih…

Vanavond een eerste uit-huis-feest met vrienden sinds heeeeel lang. Ik kijk er wel naar uit maar ook niet, ben er ook wat bang voor. Ik wil standvastig zijn en niet gortig of belachelijk. Ik hoop dat dat gaat lukken. Geen 0 wel een afgesproken maximum. Eigenlijk ook geen zin om me helemaal te laten gaan dus dat moet wel lukken. *sprak ze zichzelf moed in*

En ja @bumperjim het lijkt of het niet gestopt is met regenen sinds oktober. De grond is hier zompig en verzadigd en alles wordt opgefret door slakken , echt van die vettige vieze dikke naaktslakken, overal, bah!

Nou dat is me hier toch weer een vrolijke ochtend precies. We zullen de extra tijd maar wat nuttig besteden dan zeker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morning. Met neven en nichten koffie drinken bij mijn moeder. Gek is dat toch. Sinds deze week ( de dementie screening) lijkt ze drie keer zo hard achteruit te gaan. Taart mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Musashi:

Het mos is waarschijnlijk gewoon de rode loper van dat vettige viezerikenfestival!

Als er bij mijn buurvrouw 200 op een vierkante meter zitten roep zij: ze hebben weer een vergadering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, 

@Lika misschien is het voor haar ook een soort bevestiging van wat ze eigenlijk allang weet?

Soms als mensen zich er bij neerleggen en de situatie accepteren zoals hij klaarblijkelijk is, dan geeft de geest zich gewonnen/over..

Tenminste dat is wat ik denk.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Over slakken gesproken ;
Op de moestuinside lees ik berichten van mensen, die er in de ochtend 400 rapen en in de avond weer 400 !!
Ik liep steeds op te scheppen dat ik bijna geen slakken had in de tuin, maar gisteren helaas toch 10 geraapt ( 1 naaktslak en 9 huisjesslakken)
Ze hadden zich verstopt onder een stuk zeil.
Enfin, ze hebben zwemles gekregen, dus die zie ik hopelijk niet meer terug.

Vandaag 10 maanden alcoholvrij , het begint al een beetje te wennen 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met mijn andere buurvrouw deel ik onze moestuin.
Zij is van de dierenpartij en vindt het niet erg dat die slakken haar sla opeten.
Dat vind ik ook niet erg.
Van haar kreeg ik de link naar dat artikel in De Speld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei rapilos:

Over slakken gesproken ; ( 1 naaktslak en 9 huisjesslakken)

In onze moestuin heb ik een dead snail memorial gemaakt.
Met een bordje: houses for rent.

Kreatief met Kurk noem ik dit soms.
Of Bio Recycling Art.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, @Freekiedat denk ik ook. Daarbij had ze deze week dus allerlei zorgafspraken en die neven en nichten. Terwijl ze nooit iets heeft. Drukte en verwarring alom. Maar het leidt tot ingewikkelde gesprekken. Ik merk echter óók dat ik het beter kan hebben. Blijkbaar geef ik mijn verzet ook op. Goed nieuws. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...