Spring naar bijdragen

zaterdag 16 maart 2024


Aanbevolen berichten

La Primavera

Met het verrijden van de eerste wielerklassieker Milaan-San Remo begint vandaag officieus de lente. En dat is maar goed ook, want als ik het aantal geboortes en huwelijken van het afgelopen half jaar in mijn leven afzet tegen het aantal sterfgevallen resulteert dat in een ontluisterende nederlaag van het Leven. (Ons leven is een sterven, langs de kant van de weg.) 

Hoog tijd voor wat nieuwe levensvreugde dus. De vogels hebben er alvast zin in. Er begint er hier eentje nu ik dit schrijf om vijf uur in de ochtend al te fluiten. En de bloesems in de bomen breiden zich steeds meer uit. Een mooi seizoen. Omdat er altijd weer hoop is.

Hup Matthieu!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, al even op. Tas al klaar gemaakt en zo op naar Roden voor de turnwedstrijd. Vanmiddag/vanavond de reünie van mijn oude basisschool. Als laatste de sociale controle ingebouwd dat ik vanavond op visite ga bij me ouders, dat ik me geen andere dingen in me hoofd haal ;)

dagpact:

Fonny

Prana 

Freekie 

bewerkt door Freekie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers, 
Wat een zonnig begin van de dagdraad. Nu het zonnetje nog deze kant op zien te krijgen. 
En ach, als hij wegblijft dan ..... nou ja zeg hahahaha, er zitten hier twee musjes op een tak in de boom vlak voor mijn raam te wippen hahahah.....
.... ai, de rest van het gezelschap vond dat een minder goed idee, dus hebben we hier nu een groepsruzie.... 
Een bakje dan maar. image.png.efd7238c8593032ed48e09aedd8e76c4.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal! Te laat wakker om de verder gelegen wandellocatie te halen. Dan maar langer in bed en daarna zelf naar buiten. Nog geen zon. Jammer.

Afspraak gemaakt met huisarts om toch antabus te bespreken. Psychotherapeut/psycholoog vindt het een goed idee. Het gemis in alle opzichten (moeder, zus) vraagt veel energie en brengt mij fors aan het wankelen. Vind het zingeven aan de dagen lastig. Nu erg hol, in mijn optiek. Enkel werken, administratie, huis en tuin bijhouden en sociale dingen. Ben je daarvoor op aarde? Ik ben daar nog niet uit.
 

Dagpact:

Fonny

Prana 

Freekie

Okkie

Maja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal. Gisteren een hele drukke dag gehad. Boodschappen vergeten te bestellen, dus ik moest zelf op pad. Ik was benieuwd hoe het zou gaan bij die schappen met wijn. Ik was weeïg, dus had nergens trek in, misschien hielp dat mee, maar totaal geen moeite. Zoals ik zei, schoonvader jarig en uit eten met familie. Ik heb nog een wijntje voor schoonzus gehaald, glazen bier om me heen, het deed me weinig. 2 Tonic en 2 Ginger Ale genomen, heerlijk bij pittig eten. Mijn vriend heeft voor mij ook niet gedronken, van mij had het niet gehoeven, maar wel super lief natuurlijk.

Gisteravond nog wel alles terug gelezen, maar geen energie meer om te typen. Toch fijn, een digitale club verschillende mensen, verschillende verhalen, ieder met een ander verleden, maar toch maar 1 doel. 

Ik rij straks mee met een uit wedstrijd voetbal van zoon. Als ik mijn patroon niet had doorbroken, had ik gisteren over de dag verdeeld gedronken, dan bij schoonouders 3, uiteten 4, thuis nog 4 voor naar bed gaan, vanmorgen weer door en had ik een smoes verzonnen om niet mee te gaan met voetbal.

Dag 6 voor mij vandaag. Fijne zaterdag.

Dagpact:
Fonny
Prana 
Freekie
Okkie
Alesto
Maja

bewerkt door alesto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@alesto super goed van jou Topper :rose:

@Maja wat een super goed idee, ik ben er zoooo blij mee, voor mij hét verschil gemaakt om nu zonder gehannes getob enz enz.. in het leven te staan. Dit is echt vrijheid dus de pil is voor mij de rede dat het me nu wel lukt. Laat je het even weten. Ben benieuwd naar jou pad :rose:

@Jac wat heerlijk je te lezen, kan ik van genieten :heart:

@Okkie goed bezig meis :rose:

@ikkanhet het is zo weer woensdag :D

@Yvonne dank voor de koffie, je bent mijn morgenheld :rose:

bewerkt door Dune
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Beweging is goed voor alles.
Gisteren had ik een avond afspraak voor massage met een vriend van mij, doet mij altijd goed.
Ik wilde eerst een wandeling maken, die begint bij onze moestuintjes om de hoek.
Daar heb ik ook een zitje om tot rust te komen.

Toen ik daar aankwam lag er een stoeltje in de bosjes, de ander was verdwenen.
Vervolgens had ik geen zin meer om te wandelen.
Ben naar huis gegaan en zat te malen.
Wie heeft dit gedaan?

Ik masseer op muziek, heb rustige pianomuziek van Chopin opgezet, paste niet bij mijn stemming, teveel gepingel.
Vervolgens Angel Music, paste ook niet bij mijn stemming, te zweverig.
Vervolgens African meditation music tijdens de massage.
Maar daar kwam voortdurend reclame doorheen, heb ik uitgezet.
Uiteindelijk de stilte.
Was mooi.
 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...