Spring naar bijdragen

Maandag 1 januari 2024


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 50
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Goedemorgen. Van mij natuurlijk ook de wens dat iedereen een mooi 2024 mag beleven. 
 

ik lag gisteravond gelijk na 12 in bed. Zo moe. Was ook bij mijn moeder gister en haar geest gaat heel snel achteruit opeens. Ze zegt zelf ook dat ze in de war is. Ze slaapt gelukkig ook veel. Moet me maar snel laten machtigen voor van alles. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De beste wensen allemaal.

Zaterdagnacht voelde ik mij kiplekker, hele nacht bezig geweest met van alles en nog wat.
Na een ochtendwandeling van een uur ben ik om 7 uur gaan slapen.
Om 12 uur weer opgestaan, veel te kort geslapen, daar kan ik niet goed tegen.

De rest van de dag heb ik mij alleen maar beroerd gevoeld.
Om middernacht wilde ik nog in mijn moestuintje gaan zitten met mooi uitzicht op het vuurwerk.
Mijn buurman zou nog gezellig langskomen, maar die voelde zich ook niet lekker.
Hij zat te rillen van de kou en ging op tijd naar bed.

Om tien uur ben ik ook maar in bed gekropen.
Gelukkig goed bijgeslapen, ben net weer  wakker.

Vanmiddag mijn buurman helpen met zijn huisinrichting.


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was fijn om tussen mijn dierbaren Nieuwjaar hebben kunnen vieren.

Schoondochter beetje te diep in het glaasje gekeken, maar dat blijft dan grappig he? 

Dan zitten ze op tik tok en proosten met elkaar.

Daarna waren ze nog even borrelen bij de buren.

Ben thuis gebleven bij de beesten.

Natuurlijk geen oog dicht gedaan vannacht, maar heb het er graag voor over gehad.

Heb ook het vertrouwen weer terug van m'n zoon.Dat is toch mooiste cadeautje van een nuchter leven?

Hij zal de fles best wel in de gaten gehouden hebben, want hij weet hoe het kan gaan.

Uiteraard kwam ik net thuis in een, in en in, verkleedt huis :face-icon-small-shocked:.De kaboutertjes hadden het niet opgeruimd.Erg flauw.Ach, paar keer de dweil eroverheen en klaar.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

Ik had al verteld dat ik gisterochtend chili con carne gemaakt had.
Die was gisteravond erg lekker, heb nog wat over voor straks.

Wat ik vergeten was te vertellen is het volgende:
Gisteren had ik een pak melk gekocht.
Om custardpudding met cranberries te maken.
Dat heb ik standaard in huis, behalve een pakje melk dus.

Omdat ik mij gisteren niet zo lekker voelde heb ik die pudding niet gemaakt.
Ga ik straks nog doen.

ps1 vanwege oud & nieuw raak ik altijd in de war in welk jaar het was dat er iets gebeurde.
Dit jaar of vorig jaar? Of het jaar daarvoor?
En door die discussie over tijdgevoel hier weet ik ook niet meer of het nu gisteren of eergisteren was.

ps2 meestal leef ik in het hier en nu.
In tegenstelling tot mijn buurman, die leeft in het straks.
Meestal  komt daar dan niets van terecht.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig nieuwjaaaaaaar iedereen :rose:

@Lika, veel sterkte :rose: :(. Ook al was de tijd waarschijnlijk daar en moest het zo zijn, het maakt het gemis en de pijn niet minder. Niet alleen voor jou maar voor iedereen rond hem. Dat is een serieuze kei en zorgt voor heel wat beweging. Ook de rest van de zorgen niet te vergeten. Weet hoe het voelen kan. Maar jij mooie dame...jij bent jij...krachtig, lief en supersterk. Ook wanneer je het niet bent. Het is je kern gewoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb honger.

Net een week geleden met mij AD gestopt. Tjeetjemina, heb al om alles lopen janken.

Maar zolang het passeert is het goed. Ik vind het wel spannend se. Het is niet niks. Nam het bijna 5j. En in die bijna 5j ook nooit iets gedronken. Niet dat ik er nu weer wil invliegen maar mensen zijn zo gefixeerd op andermans al dan niet drinkgedrag. Er waren mensen die bij hoog en laag bleven doorduwen dat ik best wel iets kon drinken op mijn medicatie ook al had ik al meermaals aangegeven dat ik niet van plan was te drinken op AD. 

Nu ik dat niet meer neem verwacht ik toch weer meer gezeur. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen zijn zo goed in zeuren.

Je hebt er ook die het enorm knap van je vinden dat je al zo lang niet meer drinkt. Is dat in wezen niet gek? Dat mensen dat uberhaupt een prestatie vinden? Ik bedoel dan mensen die geen alcoholprobleem hebben maar gewoon graag ne keer iets drinken

Alhoewel..ik zou t ook wel knap vinden moesten mensen 5j geen snoepje eten dus wat loop ik te filosoferen? 

 

bewerkt door fleurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei fleurtje:

Er waren mensen die bij hoog en laag bleven doorduwen dat ik best wel iets kon drinken op mijn medicatie ook al had ik al meermaals aangegeven dat ik niet van plan was te drinken op AD.

Meewarig het hoofd schudden als mensen zulke opmerkingen maken, Fleur, en er verder niet op in gaan. Heb je dat al geprobeerd?

Maar welkom terug. Fijn je weer eens te lezen hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Fleurtje, ben je in een keer gestopt met de AD of onder begeleiding afgebouwd? Hoop dat je snel je draai vindt. Ik wil ook stoppen, maar durf niks te overhaasten. 

Zit nu in n hotel met minibar vol met drank, maar boeit me gelukkig niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Bob:

Meewarig het hoofd schudden als mensen zulke opmerkingen maken, Fleur, en er verder niet op in gaan. Heb je dat al geprobeerd?

Maar welkom terug. Fijn je weer eens te lezen hier.

Veel woorden maak ik er niet aan vuil hoor. Ik zeg gewoon dat het mag zijn wat het wil maar dat ik me er niet aan waag.

Het is gewoon zo vreemd soms maar ook weer niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Rosee:

Ha Fleurtje, ben je in een keer gestopt met de AD of onder begeleiding afgebouwd? Hoop dat je snel je draai vindt. Ik wil ook stoppen, maar durf niks te overhaasten. 

Zit nu in n hotel met minibar vol met drank, maar boeit me gelukkig niet. 

Ik nam het laatste 1,5j/2j een tabletje van 37,5mg venlafaxine om de dag. De eerste 3j nam ik 37,5 dagelijks. 

Mijn huisarts heeft liever dat ik het blijf nemen omdat ik nogal gevoelig ben voor angstaanvallen en stress. Maar ik vergat het regelmatig de laatste tijd en dacht...laten we wild doen en stoppen.

Eerlijk gezegd weet de huisarts dit niet maar lijkt me niet dat nog meer afbouwen zoveel verschil zou maken. In mijn hoofd dan. Ze gaat t ni super vinden maar goed..mijn lijf, mijn beslissing. Niets dat ik niet kan omkeren. 

Je moet wel oppassen met venlafaxine omdat het stoppen met deze soort over het algemeen meer ongemakken met zich kan meebrengen dan een  traagwerkende AD ofzoiets maar tot nu toe nog niets dat ik niet bolwerken kan.

Maar dus best uiteraard in overleg met de arts. Er is nog wat taboe rond t nemen van AD vind ik. Ik heb er geen problemen mee. Nam het graag om me niet meer zo ellendig te voelen. En voor nu..we zien wel! 

Niet drinken op AD zeg ik johm..niet goed voor het hoofd :lips:

bewerkt door fleurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...