Spring naar bijdragen

Donderdag 21 december 2023


Beatrix

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal :rose:

Vandaag rustig aan, mijn to-do-lijstje valt mee dus geen stress :D Als ik dit vergelijk met toen ik nog een drukke baan had en ook het huishouden op mijn schouders rustte, plus langdurige  mantelzorg.......Pfff. Even rustig aan was er niet bij ! En nu zit ik met koffie en mooie harpmuziek op de achtergrond te genieten en overdenk ik de nieuwe dag ! Ik ga er een mooie dag van maken :present:

DAGPACT

Beatrix

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Beatrix en Yvonne, en natuurlijk de rest van ons gezelschap,

Dank voor de koffie Yvonne, lekker weer!

gisteren mijn eerste echt serieuze trek moment ervaren en bevochten, gelukkig. Het ging idd voorbij. (Rond 17.00)

later op de avond, met heerlijk muziek, doe ik te weinig echt muziek aanzetten, en mijn hobby uitvoerend (fotografie en nabewerking) had ik het weer. Daar hoort gewoon een wijntje bij :excl: niet gedaan natuurlijk maar het voelde zo ‘kaal’ daar moet ik nog wat op verzinnen.

DAGPACT

Beatrix

Dune

mooie dag mensen, ik ga opruimen hier

bewerkt door Dune
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.  @Dune je hoofd koppelt dat moment nog aan wijn, herkenbaar. Maar gelukkig kan dat ook weer ontkoppeld worden als je een tijd iets anders drinkt op zo 'n moment. Ik had nooit gedacht dat ik rond borreltijd echt zin kon hebben in een kop thee ipv een glas wijn, moet niet gekker worden maar ik verlang nu meer maar een kop thee, heerlijke warme chocolademelk of cappuccino. Soms kan trek in wijn nog weleens de kop opsteken, maar merk dat t echt n kwestie is van tijd om je brein andere gewoontes aan te leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen mensen.

Vandaag blijf ik binnen. Heerlijk.

Mensen zorg dat je maag vol zit met lekkere dingen, dit vermindert de trek. Veel eten, want als je gauw resutaat wilt voelen van de alcohol, doe je dat vaak op een lege maag, dus schranzen maar.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voel me niet oke.

Een raar opgefokt gevoel.

Mijn zus heeft zich toch aardig misdragen dinsdagavond bij de club. Voor mij was het zeer confronterend, dat ze flink aangeschoten was en alle mannen om de hals vloog.We kregen ze ook niet meer mee.Omdat ik altijd met de voorzitter meerijdt waren wij de laatsten.Bij 1 man, scheurde ze zijn overhemd open.Echt, ik schaamde me dood.Vind het ook zeer ongepast, dat ze zich qua alcohol niet in kon houden.Juist bij mij, ze weet dat ik het daar moeilijk mee heb.

Denk dat ik een blaasontsteking krijg.Straks dokter maar bellen en om antibiotica vragen.Ben bekend ermee, dus hoop dat ik ze meekrijg telefonisch.Ik heb ook pijn in m'n onderrug.Ook bang dat ik weer een delier ga krijgen, dus in de war raak.Altijd als m'n zus er is, word ik niet lekker.Ook heeft ze al m'n chocolade opgegeten, expres de lege papiertjes laten slingeren.Die cholade eet ik uit compensatie.Beter cholade dan wijn.Nu ligt ze gewoon nog te snurken.Doe juist zo m'n best om droog te blijven.

Maar ze heeft geen drankprobleem hoor.Als je dagelijks drinkt, heb je dat wel degelijk.Probeer m'n rust nog een uurtje te pakken en ga er dan maar uit.Totaal geen zin in deze dag.Kan wel janken.

Sorry, moest dit even kwijt.Wat ik wel weet is, dat mijn zus m'n grootste trigger is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Spirit:

Voel me niet oke. Een raar opgefokt gevoel. Wat ik wel weet is, dat mijn zus m'n grootste trigger is.

Ja @Spirit, dat heb ik inmiddels ook door.
De vorige keer ging je aan de wijn, halve fles.
Gelukkig heb je dat nu zelf ook door.
Hoe ga je hier nu verder mee om?

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Spirit wat ongelofelijk knap van je! Niet gedronken! TOP 

om onszelf te beschermen moeten we soms drastische maatregelen nemen… ik denk dat je best afstand van je zus mag nemen (tijdelijk totdat jij er mee kan dealen) 

Ik heb zelf een 0,0 regel in mijn huis. Iedereen weet dat. Kan jij ook instellen, en dan ook als je met MIJ mee op stap gaat.

drink gedrag is idd niet fraai, mooi, sexy of gezellig. Het is walgelijk. Zeker als je er zelf nuchter naar kijkt. Maar je moet (nou ja niks moet natuurlijk) toch een goed gesprek aangaan met zuslief. En vertel daarbij wel dat je van haar houdt want dat staat los van elkaar 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Dune:

Zeker als je er zelf nuchter naar kijkt. Maar je moet (nou ja niks moet natuurlijk) toch een goed gesprek aangaan met zuslief. En vertel daarbij wel dat je van haar houdt want dat staat los van elkaar 

Ja @Dune en @Spirit, en als je nuchter tot de conclusie komt dat een goed gesprek geen zin heeft en je eigenlijk niet van je zus houd is dat ook okay.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Zbb:

Pas je op spirrit ?

dit lijken me wel een hoop alarmbellen die afgaan. 

 

Nou, nee hoor.Juist niet.Ik stond keurig op een foto met een flesje ijsthee in mijn hand.De fles wijn gaat morgen met haar mee naar huis en al ze ze hem straks open maken, heb ik er nog niets van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...