Spring naar bijdragen

Vrijdag 15 december 2023


Dune

Aanbevolen berichten

Goedemorgen ,

na een onrustig nachtje overweeg ik het forum te verlaten…

gisteren heb ik de ongeschreven regels overtreden met een opmerking die recht uit mijn hart kwam, ok kan gebeuren zou je zeggen.

maar ik merk dat ik toch kwetsbaarder ben dan ik dacht. Heb er serieus last van gehad, tranen springen me nu weer in de ogen. 
Heel de nacht liggen evalueren waarom het me zo raakt, wat ik overigens niet wil maar wel zo is.

Dit is de plek waar ik mezelf kan en mag zijn (alcoholist, oké daar zijn we het allemaal over eens) maar ook enthousiast, en het hart op de tong wat dan (misschien een minder goede eigenschap is) maar vooral spontaan…. En gevoelig, dat ook.

Mijn diepste gevoelens en emoties, hersenspinsels delen zonder schroom of oordeel was fijn.

Wat me nu ( echt bijna!) onderuit haalde was het gevoel krijgen om in de klas naar voren geroepen te worden en ten aanzien van de goegemeente een standje te krijgen, als een klein kind…. Die dat met een trillend lipje incasseert en met de staart tussen de benen afdruipt,

(dergelijke situaties heb ik in real live te vaak moeten verstouwen ) 

 openbaar

publiekelijk….

Dat wil ik niet meer…. Ben daar geen 55 jaar voor geworden 

Waarom me niet even een privé berichtje, zodat ik in de gelegenheid was geweest om subtiel een wijziging aan te brengen??? 

dat is iets wat ik echt niet kan begrijpen, maar dan ook echt niet!
 

 

 

 

bewerkt door Dune
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dune Wat schrijf je dat beeldend en herkenbaar over 'op het matje geroepen worden'. Goed dat je ziet dat het jouw gevoeligheid is.

Probeer het niet groter te maken dan het is, ik vond je bericht aan Ikkanhet heel warm en uitnodigend en volgens mij schreef je ook nog: "ik denk dat ik namens iedereen spreek" en ik denk inderdaad dat iedereen het met je eens was. Je probeerde gewoon je warme uitnodiging naar Ikkanhet nog kracht bij te zetten.

Een oefening voor je in loslaten denk ik. Jij mag altijd schrijven wat je wilt en iemand anders mag daar wat van vinden, niks aan de hand.

Ik hoop dat je blijft ... en ook vrij blijft schrijven want ik vind je leuk en lees je graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

@Dune Ik wist niets van deze regel.  Ik ben op mijn 58ste aan het ontdekken dat ik mijn hele leven aan het voorkomen ben dat ik ongeschreven regels overtreed.  En dat dit niet de bedoeling is van leven.  Mensen zullen altijd zeggen dat iets raar is wat ik doe, omdat het voor hen raar is.  Dat zegt alles over hen. Niets over mij. 

Iedereen weet hoe je het bedoelde, maar je woordkeus viel verkeerd bij iemand. Die jou dan vervolgens gaat vertellen dat het hier niet zo werkt, niet namens zichzelf, wat wellicht ook wel een beetje gestoken had, maar namens iedereen. Wat ik wel geinig vind, want wat hij jou verwijt lijkt hij zelf ook te doen.  

Het is wachten op iemand die valt over 'goedemorgen', omdat dit kwetsend is voor de mensen die een ochtenhumeur hebben of een rotleven. 

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 
Ik heb voor mij doen heerlijk geslapen vannacht, en dat is maar goed ook, want er wacht een drukke dag. 

Ik zit al even te prakkemikken over een reactie op Dune, maar toch maar eerst even het bakje. 

image.png.efd7238c8593032ed48e09aedd8e76c4.png


 

bewerkt door Yvonne
Afbeelding was wel érg groot uitgevallen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve @Dune, niet weggaan hier omdat een medefrummer jou corrigeerde, dat is nergens voor nodig. 
Het is hier net als in het gewone leven: we zitten met zijn allen in een virtuele huiskamer, we praten met elkaar en we mogen het ook tegen elkaar zeggen als we het niet met de ander eens zijn. 
Dan hoeven we die ander echt niet even te vragen mee te komen naar de keuken om het daar te zeggen, dat moet ook gewoon ín de groep kunnen worden gezegd. 
Je zou ook hebben kunnen denken: oh, ja, misschien niet zo handig om uit naam van alle frummers te spreken als ik niet zeker weet hoe iedereen erover denkt en zeg dat vervolgens. Dan is de kous af. 
We zitten hier niet in een ouderwetse klas met een boze meester ervoor die een standje uitdeelt, we zijn hier met allemaal volwassen mensen. 
En we mogen allemaal onze mening en ons gevoel uiten, ook als we het niet met elkaar eens zijn, daar is niets mis mee, dat is oké
Jij kreeg feedback om er maar een moderne uitdrukking tegenaan te gooien.
Ja, je bent spontaan en wat je schrijft komt recht uit jouw hart en je bent gevoelig. 
Op het moment dat mensen om jou heen jou vertellen dat je té spontaan reageert klap je inelkaar, dat is deze week dus al twee keer gebeurd.
Waarom niet die feedback positief proberen te ontvangen: mensen steken energie in jou, geven aan wat zij niet zo prettig vinden. 
Accepteer dat zij jou iets vertellen, denk erover na, misschien zit er wel een kleine of grote kern van waarheid in, en reageer daar dan uiteindelijk op.
Vergeet het standje voor de klas, die fase zijn we voorbij Dune, we zijn volwassenen. 
Doe je voordeel met (opbouwende) kritiek en stop met het 'af te doen' met 'ja maar ik ben nou eenmaal spontaan en het komt recht uit mijn hart'... 
Lieve Dune, niet weggaan hoor :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemooiemorgen frummers.

@Dune op een forum waar soms tientallen, soms weinig mensen schrijven
zijn er altijd mensen bij die iets triggeren. Positief of negatief. Ik heb er velen zien
komen en gaan. Gaan vaak uit overgevoeligheid om iets wat een ander schreef.
We hebben tere zieltjes soms en iedereen heeft wel een achilleshiel. Om weg te lopen
zoals we eerder in drank deden, hoeft hier juist niet. Hier is een leerproces, om volwassener
te leren zijn, rond dingen/mensen/omstandigheden die ons ooit onderuit haalden. Zie het
maar als een leerschool. Vroeger was het too much, maar nu, nuchter lesmateriaal.
Voor mezelf (met ook kwetsbare raakbare plekjes die ik graag verborgen houd) heb ik ooit
hier besloten, dat ik nooit om één frummer hier weg zal gaan. Ik ga als ik hier klaar ben voor
mezelf. Als ik voel dat ik hier niets meer te halen of te brengen heb. Maar volwassen worden betekent
ook dat je dingen aangaat waar je wat uit te leren hebt. En hier heb jij dat dus. Grijp je kans.
Je gaat toch niet alle pluspunten die hier voor je zijn, weggooien om 1 minpunt(je).
Bovendien ben je de menner op de bok van de arrenslee, dus je kunt pas weg in januari.;)mocht je dan nog willen.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei Yvonne:

Vergeet het standje voor de klas, die fase zijn we voorbij Dune, we zijn volwassenen

Haha ja, als het eens zo simpel was. We leven volgens mij allemáál vanuit de overtuigingen die we als kind hebben opgedaan.

Waarschijnlijk werd bij A3 ook een gevoeligheid geraakt? Misschien is hij wel de jongste uit een groot gezin en telde zijn mening amper mee en wil hij nu zó graag niet bij een groep horen en een autonoom denker gevonden worden dat het onmogelijk is om zo'n opmerking over zijn kant te laten gaan. Of zoiets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Yana, maar we mogen daar niet in blijven hangen. 
We mogen het niet gebruiken als een soort excuus om af te haken als we tips/kritiek/feedback van een ander krijgen. 
En heel eerlijk: ook ik vind het niet echt prettig als een ander uit mijn naam iets zegt of stelt zonder dat ik mijn mening daar over heb gegeven. 
En waar dat gevoel zijn oorsprong in het verleden zou vinden???? Geen idee, ik was de oudste van drie.... 
En ja, dat 'verleden' hebben we allemaal, de één ellendiger dan de ander. 
Daar moeten we 'iets' mee. 
Maar ik heb geen tijd en ook geen zin om daar een boom over op te zetten. 
Lieve mensen, ik ga aan de slag hier, hoop te doen, maak er een mooie dag van luitjes, hij komt niet meer terug. 






 

bewerkt door Yvonne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen

wow wat een waardevolle woorden aan mij gericht  :heart:

en neen! Ik laat mij niet wegjagen ook (zal daar gek zijn, zoiets moois op te geven voor… ja voor wat eigenlijk?)

evalueren en leren, daar zijn we gelukkig dan weer nooit te oud voor :D.

stof mijn lijfspreuk maar weer een even af!

komtie:

‘What doen’t kill you makes you stronger’

in het leven van een actieve gebruiker verdoof je de prik, dat is dat

nu kijken we het beest recht in de bek. Komen daardoor waardevolle inzichten boven water.

en ach waar gaat het om, ik denk dat als ik(zou bijna zeggen we(verkeerde woordkeuze :ph34r:)) even aan @ikkanhet denk is dit gezever zo niet de moeite.

rest mij alleen nog even uit te spreken, wat een paar al hebben opgemerkt, @Adri03 op het moment dat jij mij terechtwijst dat ik niet voor anderen kan en mag spreken, bega jij exact dezelfde ‘fout’ om voor iedereen te spreken dat dát not done is,..dusssss

case closed

jullie zijn in iedere geval nog niet van me af. Denk ik zomaar.

bewerkt door Dune
Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Dune:

rest mij alleen nog even uit te spreken, wat een paar al hebben opgemerkt, @Adri03 op het moment dat jij mij terechtwijst dat ik niet voor andere kan en mag spreken, bega jij exact dezelfde ‘fout’ om voor iedereen te spreken dat dát not done is,..dusssss

Haha, wat een mooi voorbeeld van tu quoque, oftewel een jij-bak. Mocht je hierin al gelijk hebben (wat niet het geval is. want ik verwijs naar een algemeen goed gebruik, gestoeld op ijzeren logica, dat je niet zonder consent namens een ander kunt spreken), dan ontslaat zelfs het simpele feit dat als ik al 'fout' zou zitten, jou nog steeds niet van de 'plicht' om voor het goede te kiezen, oftewel af te zien van het woord te voeren (mede) namens anderen. Als je het nog volgen kunt :D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed plan @Zbb.

Gewoon blijven @Dune.Dit soort dingen gebeuren wel vaker hier op het forum.Omdat alles hier virtueel is, kan iets wel eens rauw op je dak vallen.

Gisteren de schrik van mijn leven.De kat had zijn staart verbrand.Het stonk enorm in huis.Een schroeilucht.Ging mijn neus achterna en toen kwam het bij de kat vandaan.Mijn tranen zaten al hoog gisteren, dus ik heb echt gehuild.Zag me alweer bij de DA zitten, maar het bleek achteraf enorm mee te vallen.Gewoon te dicht met zijn staart bij het gaspitje.Op dit soort momenten mis ik dan wel eens een schouder om bij uit te huilen.

Moet met deze dagen goed op mezelf passen een misser is zo gemaakt.Kerstmarkten, gluwein.Het lijkt er allemaal zo bij te horen.Warme choco met een scheut drank erin.

Het heeft voor mij geen meerwaarde meer.Bezint eer ge begint.Voor ogen hou ik dan de enorme binges, waar ik in heb gezeten.Totaal de weg kwijt zijn, want bij mijn drankmisbruik, kwam ook de misbruik van verdovende middelen erbij kijken.Het opgefokte gevoel van de kater dempen.Eigenlijk alles willen dempen.Nu heb ik mijn gevoel weer terug.

Volschieten bij een muziekstuk, wat je aan het spelen bent.Zo mooi.Zal vanavond vast ook weer gebeuren.Uitkijken of mijn eyeliner wel waterproof is, anders staat het zo raar.

 

bewerkt door Spirit
Twijfel over bezint of bezind.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...