Spring naar bijdragen

Woensdag 15 november 2023


Fonny

Aanbevolen berichten

Ik wil er wel voor waarschuwen om een gemoedstoestand en zeker het weer niet als excuus te gaan zien voor wat dan ook. Zo van zie je wel, het ligt niet aan mij en ik eis dat ik me altijd gelukkig kan voelen. Wat een crap manier om de schuld buiten jezelf te zoeken zeg.

Dit geschreven hebbende, goedemorgen allemaal. Lekker bezig. En voor degenen voor wie "nooit meer" angstig voelt: doe mee en zet je naam bij het dagpact. "Vandaag drink ik geen drup alcohol" is daarmee je belofte. Da's nog wel te doen, toch?

Kom op, ik doe zelf ook weer eens mee.

 

DAGPACT

Fonny

Beatrix
Maaike

Bob

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DAGPACT

Fonny

Beatrix
Maaike

BoB

lady jane

dune

 

goedemorgen, misschien raar maar ik ben dol op dit weer, geurkaarsjes aan appel kaneel ,winterthee. Warm dekentje op de bank. Series kijken… Straks weer kersliedjes… het harde waaien als je warm in veilig in bedje ligt…  nat en koud thuiskomen van een wandeling, warm worden bij mijn houtkachel…

heerlijk en nuchter is alles nog veel beter, ja en mooier

bewerkt door Dune
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wind en regen, wat frisser, nog prachtige herfstkleuren en dan af en toe die laagstaande zon. Ik ben ook fan.

Dagenlang wat miezerig en donker weer vind ik dan weer wat minder, vooral als ik er op uit moet. Als je binnen zit op de bank met een dekentje is het wel heerlijk. Stampotten en verse soepweer.

Maar hee, vandaag schijnt de zon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lieve frummers , ben weer even hier .  Voorheen was ik hier iedere dag te vinden .  Nu ff terug dus , al is de reden wat minder.  Vanwege een reorganisatie op het werk , lig ik weer op mijn gat.  Na 2 weken thuis,  maandag toch naar de huisarts . Heb nu medicatie om mijn malende gedachten stop te zetten , werd er bijna psychotisch van.  Wat me wel goed doet , is dat er op geen enkel moment de behoefte naar boven komt om weer naar de fles te grijpen. Juist nu , weet ik dondersgoed dat me dat juist NIET gaat helpen. 

bewerkt door Francoise
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Dune:

DAGPACT

Fonny

Beatrix
Maaike

BoB

lady jane

dune

 

goedemorgen, misschien raar maar ik ben dol op dit weer, geurkaarsjes aan appel kaneel ,winterthee. Warm dekentje op de bank. Series kijken… Straks weer kersliedjes… het harde waaien als je warm in veilig in bedje ligt…  nat en koud thuiskomen van een wandeling, warm worden bij mijn houtkachel…

heerlijk en nuchter is alles nog veel beter, ja en mooier

@Dune dat zijn inderdaad wel weer hele mooie en fijne dingen aan dit seizoen! Die positiviteit neem ik mee :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei Lonster1:

Hoe bedoel je, lig ik weer op mijn gat @Francoise? Heb je overspannen gevoelens ervan? Werken in de zorg is pittig, en als de organisatie dan ook nog bagger is en je geen steun ervaart, is dat zwaar vermoeiend. Dat zie ik ook bij vriendinnen. 

Hoop dat je ook rust en steun kunt ervaren. :heart:

We worden afgestoten en overgenomen door 3 organisaties en zijn random geplaatst bij 1 van die organisaties.  Niets gevraagd,  gewoon neergekwakt.  Bij die organisatie is geen coördinator of team of vergaderingen.  Cliënten hebben brief ontvangen dat er niets veranderd.  Het poppetje (ik) blijft "gewoon " bij hun komen met ern ander schortje aan. De organisatie staat erg slecht aangeschreven.  Samen met privé omstandigheden,  die normaliter al zwaarder zijn bij ons als in een doorsnee gezin , ben ik onderuit gegaan .   Intussen word ik bestookt met brieven en gesprekken omdat ik natuurlijk niet over kan wanneer ik ziek ben . Ik voel me enorm opgejaagd 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi.
De vijftiende vandaag, en ineens bedacht ik, dan zijn we de dertiende weer voorbij. Dertien doet me steeds nog denken aan m'n eerste clean/droog-dag. Maar was dat nou november of december?.. en ineens wist ik ook het jaar niet meer precies, ging steeds meer twijfelen. Uiteindelijk het jaarpact er maar bijgehaald en moest even terugzoeken. Dacht toch echt dat ik me nog maar net van het jaarpact had "uitgeschreven", maar met zo'n dagelijkse update/bobdate tikt dat toch behoorlijk snel weg.. moest verdikkie 18 pagina's terugbladeren om mezelf terug te vinden. :wacko: Ik ga @Bob zo dus maar eens vriendelijk aanschrijven op het jaarpactdraadje of ie me weer terug wil plaatsen. Dat jaarpact op dit forum is in elk geval de plek die ik altijd wel weet terug te vinden als ik mezelf er weer eens even aan wil herinneren hoe lang ik al weer de enorme alcoholshitzooi achter me heb gelaten.
Want nog steeds denk ik met huiver wel eens terug aan de omstandigheden toen en realiseer ik me dat als ik toen niet gestopt was, ik er nu hoogstwaarschijnlijk niet meer was geweest. Zo'n onverwoestbare bunker ben ik niet, nooit geweest ook..

PS. het nagezocht hebbende kan ik mededelen dat m'n "verjaardag" nog niet ongemerkt aan me voorbijgegaan is..;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Francoise:

Goedemorgen lieve frummers , ben weer even hier .  Voorheen was ik hier iedere dag te vinden .  Nu ff terug dus , al is de reden wat minder.  Vanwege een reorganisatie op het werk , lig ik weer op mijn gat.  Na 2 weken thuis,  maandag toch naar de huisarts . Heb nu medicatie om mijn malende gedachten stop te zetten , werd er bijna psychotisch van.  Wat me wel goed doet , is dat er op geen enkel moment de behoefte naar boven komt om weer naar de fles te grijpen. Juist nu , weet ik dondersgoed dat me dat juist NIET gaat helpen. 

Ha @Francoise, klinkt niet fijn jouw situatie. Probeer niet al te zeer het probleem van jouw werkgever het jouwe te maken! Ik ken het gevoel om vanuit betrokkenheid en verantwoordelijkheidsgevoel je eigen grenzen te overschrijden. Jouw lijf geeft je nu aan dat je daar geen keuze in hebt. Je bent ziek. Je hebt rust nodig om weer te genezen. Post, mails, telefoontjes waarin anderen hun problematiek aan jou opdringen is nu niet gepast. Je bent niet beschikbaar, je bent ziek. Gun jezelf de ruimte om weer op te knappen!

Toi-toi-toi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...