Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Goedemorgen, iedereen die al wakker is en nog wakker gaat worden! De koffiepot reutelt... 

Straks om 9 uur bootcampen en vanmiddag ga ik samen met een paar mensen van bootcamp de, sight seeing run van Veendam doen oftewel:

Broezn deur andermans hoezen. 

Ik denk dat ik morgen de motor rit met de club afzeg en met de metaaldetector van mijn zoon (voor zijn verjaardag gekregen) in Duitsland ga zoeken op een plek vlakbij Osnabrück, waar een veldslag met 20.000 Romeinen heeft plaats gevonden. 

Dat zou de Varusslag moeten zijn.. Oftewel de slag bij Teutoburger woud, die wss dus niet bij het Teutoburgerwoud heeft plaats gevonden. Ik heb daar laatst een hele avond onderzoek naar gedaan op internet, schijnt bij de Kalkrieserberg te hebben plaats gevonden. 

Dagpact:

Freekie 

bewerkt door Freekie
Varus slag bij Kalkrieserberg
Geplaatst

Goedemorgen @Freekie en goedemorgen alle frummers.
Je hebt een sportieve dag voor de boeg Freekie, pittig hoor. 
Ik ga er een rustige dag van maken, hoewel... rustig... 
Maar in ieder geval geen sociale verplichtingen. 
Eerst een bakje maar. 
image.png.efd7238c8593032ed48e09aedd8e76c4.png

Geplaatst

Goedemorgen.

Wat een prachtige nazomer hebben we toch!. Straks verder in de tuin wat knippen en opruimen. De cosmea's bloeien nog volop. dus die mogen nog even blijven.

Lastig zo'n omgeving @Roberto, de verleiding ligt voor je voeten! Ik hoop dat je dit keer stand houdt. Je buurman lijkt me onverbeterlijk. 

Fijne dag iedereen.

Geplaatst

Morning! Net terug uit Nederland waar ik de slagroomsoesjes én de Bossche bol van AH ontdekt heb. Nu neem ik een voorbeeld aan de sportievelingen hier en ga een paar heuvels befietsen om die anderhalve kilo slagroom die aan mijn lijf zijn blijven plakken er weer af te krijgen. Daarna ligt er een berg werk te wachten... één ding tegelijk maar.

Fijne dag allemaal.

Geplaatst

Waarom zou je deze keer niet terugvallen binnen een paar weken @Roberto? Is er in je motivatie iets veranderd t.o.v. de vorige keren? Als ik jou was zou ik buurman en -vrouw van harte welkom heten aan de voordeur maar maar wel zónder drank. Idioot toch dat je in je eigen huis naast zuipende mensen gaat zitten, waarom zou je?

Maar hoe dan ook, sterkte gewenst! Ik zou het geweldig voor je vinden als je de vrijheid van alcoholvrij zou omarmen.

Geplaatst

Goedemorgen,

Hier zo ook de loopschoenen maar eens opzoeken. Kijk er nog niet echt naar uit, maar altijd weer blij als ik gegaan ben. Wat een verandering met een jaar geleden. Dan had ik nu vast nog in bed gelegen. Geen zin om wat dan ook maar te doen….

Vanmiddag mezelf maar trakteren op een mooie bos bloemen. Heb ik wel verdiend vind ik :D

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Ziet er weer fraai uit buiten
Straks, boodschappen, kanarie schone kooi geven en eigenlijk het buitenraam zemen, maar weet niet of ik die moed kan opbrengen.

@Roberto,
Hoe gaat het met jou vandaag ?
man, je zit eigenlijk toch wel in een heel verkeerde omgeving zeg !
ik zou proberen om me zoveel mogelijk van drinkende mensen af te sluiten
Je wilt toch niet worden zoals je buurman ?

Geplaatst

Goede middag. Ben ik ook maar weer eens eventjes.
Het forum loslaten is één ding, maar hier nooit meer kijken is, na 17 jaar deelname, een totaal ander ding. Daarvoor is, en vooral wás, dit forum me te dierbaar.
En tijdens dat zo af en toe meelezen word ik een heel enkele keer nog weer getriggerd om een beetje te reageren. Zoals vandaag bij een berichtje onder afgelopen donderdag.
Ach, misschien slijt dat er op een gegeven moment ook nog wel uit... :mellow:

Geplaatst

Ik heb hier volle vertrouwen in bij Roberto. Dit lijkt me geen trigger.

Ik zat in een praatgroep waar iemand alsnog een wijnproeverij leidde als invaller. Slok nemen en uitspugen, kon ie allemaal.....Tja ik weet niet, dat leek me dan weer wél een trigger....

Geplaatst

Zaterdagavond,wat blijft dat toch een hardnekkige conditionering dat een enorm verlangen naar 'lekker zuipen' kan scheppen. Straks rond 'zuiptijd' de hardloopschoenen maar aan. Maar dat soort dingen blijven qua 'leukheidsfactor' het vaak toch afleggen tegen het o zo aantrekkelijke idee van lekker gezellig zuipen. Echt rot dat dat zo sterk kan zijn en dat dan niet 'mag'. 

Geplaatst
  Op 30-9-2023 om 18:02 zei Spirit:

Straks zal je trots zijn op jezelf @Strijkbout.Je doet het al goed, om er iets voor in de plaats te gaan doen, wat voldoening geeft en gezond voor je is. Zo'n zaterdagavond kan taai zijn, maar je kan het!!

Expand  

Denk ik ook wel. Maar het zit er diep ingeramd. Zateravond was vroeger altijd leven, feestje bouwen, remmen los, ff lekker dat stomme burgerlijke dagelijkse verplichte bestaan achter je laten en gaan. Ik heb sws de laatste ook erg dat ik veel naar vroeger verlang. Het gevoel dat het leven nooit meer zo leuk wordt als toen. Midlifecrisis here I come!

Geplaatst

Nou dat kunnen we elkaar de hand schudden @Roberto mijn grootste trigger van HALT is ook Tired. Alles prima, niks aan het handje en dan na een lange werkdag moe in de trein stappen op Utrecht Centraal. Ons mooie station waar gelukkig altijd 'gezellig veel mensen zijn' en dan een combinatie van moe en onrustig bij het idee die drukke trein in te stappen. Soms een trein voorbij laten rijden omdat die echt té druk was en dan mezelf met m'n laatste energie naar de AH to go slepen voor 2 halve liters 8,6. Wachten op de medewerker voor de leeftijdcontrole (waarom duurde dat zo lang, geen oogcontact maken met de medewerker die me ongetwijfeld herkende) en dan op bankje in de station de eerste wegklokken of soms de eerste in de trein. En dan na het 'pshht' geluid van het blikje niet meteen een slok nemen, maar eerst doen alsof ik wat ergernis had dat er een druppeltje op m'n broek kwam en dat wegvegen. De medepassagiers mochten natuurlijk niet denken dat ik dit nodig had, maar dat ik mezelf gewoon beloonde met een enkel blikje casual na een lange werkdag. En dan het tweede blikje openmaken tijdens of na een stop bij het volgende station Amsterdam Amstel zodat minder mensen die het eerste blikje hadden gezien ook het tweede zagen. En voor de mensen die net binnen kwamen leek het dan m'n eerste blikje....

Als ik dit typ en teruglees weet ik niet of ik moet lachen of huilen. Al die truukjes waarmee ik (en ongetwijfeld herkenbaar voor sommigen hier) de mensen 'te slim' af was....:-)

Excuus @Roberto voor de 'how can I make this about me'. Ik probeer daar op te letten, maar soms glipt er eentje tussendoor. Ik geef het je te doen, je eigen struggels en je omgeving die het er voor jou niet makkelijker op maakt.

Hee hou vol he! :heart:

Geplaatst

Gisteren in de trein zag ik ook twee mensen met een blikje bier in de hand heel casual doen.

Iedereen die het ziet weet dat het niet bij een blikje blijft. Degene die je voor de gek houdt, ben je natuurlijk zelf. Je wilt niet het idee hebben dat het allemaal zo erg is, dat je het in de hand hebt. Als de mensen om je heen dat lijken te geloven, kun je het zelf ook geloven.

Geplaatst

Waarschijnlijk heb je gelijk @Lonster1 al hebben wij natuurlijk ook een bijzondere radar ontwikkeld, waardoor we dit gedrag meteen bij anderen detecteren.

Ik denk serieus wel dat ik sommige mensen voor de gek kon houden. En ehmmmm @Roberto ik kocht er dan vaak een Volkskrant bij. Wat was ik slim.....

Geplaatst

Haha ja dat is ook zo Billy. Ik kijk door die smoesjes heen, omdat ik ze zelf ook heb gebruikt. 

Ik houd per maand best wat geld over nu, omdat ik niet steeds naar de supermarkt hoef voor alcohol en onzindingen koop.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...