Spring naar bijdragen

Zaterdag 8 juli 2023


Aanbevolen berichten

Goedemorgen Ikkanhet en Yana. 
Het is nu nog lekker koel buiten én binnen, had alles om vijf uur tegen elkaar opengezet en was daarna nog lekker even in bed gekropen. 
Nu snel binnen even aan de slag en dan wat hoognodig rommelen in de tuin en daarna lekker NIKS.... 
Maar eerst natuurlijk even een bakje
image.png.fb151039ab3afd0c3974ec0b57fd1ac0.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lieve frummers,

gisteren heerlijke dag gehad bij mijn dochter en de kleintjes. Mooie foto’s gemaakt en voelde me voldaan en trots. 
vandaag bloedheet, zo niet mijn ding, maakt het wel makkelijker om niet aan drank te denken, want hitte en alcohol is mij nooit goed bevallen… dorst lessen met wijn maakt dat je uitdroogt en daar word je dan weer zo ziek van… nee bedankt

dagpact

Fonny

Dune

doe het rustig aan en laten we vooral veel drinken vandaag…. Maar dan wel het goede uiteraard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Alweer laat wakker. Zal wel nodig zijn. Vandaag een beetje rondom huis rommelen en lekker lezen in de tuin. Zo eerst een grote kan met water en limoen, munt, etc. klaarmaken en vast de kip laten trekken voor de soep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bah gatverdegatver...... ik had een kliko vol met.....eeh die hele gore beestjes zeg maar.

En die ranzige groene vliegen in huis! En nu heb ik al een paar keer gehad door de jaren heen dat ik in een mum van tijd dan een plaag in huis kreeg. Echt te ranzig voor woorden. Dus toen ik er gisteren één in huis zag vliegen, kwamen direct mijn trauma's omhoog en dacht ik: 'neeeeeeee, niet weeeeeeeeer'. Eentje buiten gezet (ja, ik ben zo'n halve boeddhist die ten alle tijd diertjes liever niet doden wilt), was er later weer een, en weer een, en weer een...... ik dacht: ohh nee, de eitjes zijn weer gelegd, en nu komen ze één voor één uit, here we go again...'. Maar ik had tóch blijkbaar op den duur daadwerkelijk de laatste, en daarna heb ik er geen één meer gehoord. En ook vanochtend vloog er niets nieuws. Het kan dus toch!!!!! 
Ik was helemaal gaan denken dat als je ze eenmaal had, je 9 van de 10 keer gewoon de klos bent.

Hebben jullie ervaring met die vieze vliegen en plagen? Echt zo smerig is dat.

Ik dacht ik gooi er eens een smakelijk onderwerp in hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Meeste boodschappen zijn binnen
Straks nog even naar de slager voor gehakt voor lasanga morgen.

Warmpjes al buiten.
Wordt er nu al slaperig van :(

Nee, niet echt ervaring met larven in de compostbak @Strijkbout
Google even, misschien wordt je dan wat wijzer.
blij voor je dat je er nu geen een meer ziet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei Strijkbout:

Hebben jullie ervaring met die vieze vliegen en plagen? Echt zo smerig is dat.

Wij eten al jaren geen vlees meer, dus ook geen maden in de vuilcontainer gelukkig. 
Maar het schijnt dat een takje klimop in de container die narigheid kan voorkomen, ook de klep bij zonnig weer open laten staan schijnt te helpen. 
Vieze vliegen houd ik buiten door overal van dat horrengaas voor de deuren en ramen te hebben als ze open staan en zorgen dat er geen vleesresten e.d. open en bloot liggen in huis. 

Sterkte, want het zijn ergerlijke dingen.... 

Leuk je weer even te lezen @niks, als ik het zo lees gaat het goed met jou, jouw lief en de kinderen.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Strijkbout:

(ja, ik ben zo'n halve boeddhist die ten alle tijd diertjes liever niet doden wilt), 

@Strijkbout, volgens mij bedoel je Jains.
Die lopen met een bezem om niet per ongeluk op een miertje te trappen.
En dragen mondkapjes om geen vliegjes in te ademen.

Jains.jpg

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei Yvonne:

Wij eten al jaren geen vlees meer, dus ook geen maden in de vuilcontainer gelukkig. 
Maar het schijnt dat een takje klimop in de container die narigheid kan voorkomen, ook de klep bij zonnig weer open laten staan schijnt te helpen. 
Vieze vliegen houd ik buiten door overal van dat horrengaas voor de deuren en ramen te hebben als ze open staan en zorgen dat er geen vleesresten e.d. open en bloot liggen in huis. 

Sterkte, want het zijn ergerlijke dingen.... 

Leuk je weer even te lezen @niks, als ik het zo lees gaat het goed met jou, jouw lief en de kinderen.... 

Ik ook niet. Mara ja, m'n katten wel helaas. Een takje klimop? Oh echt? Enorme klimop achter de kliko. Nooit geweten. Ik ga het eens googlen.
Horren heb ik ook wel. Maar m'n katten gaan er aan de onderkant onderdoor, en dan ontstaat er wel eens een openingetje. 
Hopelijk blijft het hierbij en blijven ze weg iig. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hou me maar weer rustig vandaag.

Even nog wat opladen voor morgen.Dan gaan we met ons Smartlappenkoor een dagje uit.Daarbij hebben we ook 2 optredens op een soort evenemententerrein.Geen idee wat ik me daar bij voor moet stellen, maar je mag geen eten of drinken bij je hebben.Nou, ik smokkel wel wat mee in mijn accordeon trolley.

Zeker als het gaat om water, wil ik dat graag bij de hand hebben.

Zie er wel tegenop, maar probeer dat gevoel maar te verdringen en er positief in te staan.Het wordt vast een leuke dag!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sta er ook nog niet bij, maar wel nuchter feestje overleefd. Wijn was ook geen optie in die hitte, hoewel de meesten daar anders over dachten. Maar die hebben nu een duffe kop en ikke lekker nie.B)

Dagpact ;

Fonny
Dune
Roberto
Rapilos
Prana
Spirit
Beatrix
Toos

bewerkt door Toos
Naam
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...