Spring naar bijdragen

Here we go


garfield076

Aanbevolen berichten

Goedemorgen! Dag 38 alweer. De tijd lijkt opeens heel snel te gaan.

Gisteren nog met een pesthumeur aan de dag begonnen, vandaag lijkt de zon alleen maar feller te stralen..

Gisterenavond heel onrustig geweest, dus de hardloopschoenen aangetrokken en een stuk gaan rennen. Was lekker. Bij thuiskomst een paar liter water op. En totaal geen zucht. 

Komend weekend een verjaardag en eigenlijk heel veel zin in. Want dat wordt ook met 0.0 leuk. En heel benieuwd om te ervaren hoe ik de gesprekken met aangeschoten/dronken vrienden ga ervaren ;)

Fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeg Garfield, heb je er wel eens aan gedacht dat die Wall, waar je het al enkele keren over had, ook wel eens helemaal NIET zou kunnen komen? Het is voor ieder mens dat "geheel onthoudt" weer anders. Sommigen hebben helemaal geen "wittebroodsweken" vlak na het stoppen (die ik overigens wel had), anderen merken helemaal niets van een Wall, weer andere zitten er maanden door in de put, enzovoort.

Je hebt een frisse, enthousiaste schrijfstijl en ik denk dat je in het eggie ook een positief mens bent die goed lijkt te weten hoe een kleine depressie weg te wuiven. Dan zou het nog wel eens heel erg mee kunnen vallen met die muur.

Complimenten! Je gaat goed zo!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Garfield. Welkom. Herkenbaar verhaal wat je schrijft. Ikzelf ben feestjes nooit meer echt leuk gaan vinden. Denk eigenlijk dat ik drank nodig had om ze wel leuk te vinden. Maar soms kom ik wel in hele leuke gesprekken terecht. Leuker dan toen ik feestjes nog leuk vond, als je begrijpt wat ik bedoel;-) Dus weet je, het leven verandert wat. En dat is stiekem best spannend (en vaak ook leuk) en interessant. 

En je houdt tijd en energie over om andere dingen te doen. In de 6 jaar dat ik nu ben gestopt heb ik 2 opleidingen afgerond, een oude hobby opgepakt en recent een nieuwe baan gevonden. Dat was me anders echt niet gelukt. En ik had het wrs ook niet bedacht te gaan doen.

Je gaat goed. Geef jezelf de ruimte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond op feestjes eigenlijk juist alleen de drank leuk. De rest eromheen was bijvangst. Constant bezig met wanneer ik m'n volgende glas kon krijgen. Kijken naar hoe zenuwslopend traag 'normale' mensen drinken en stiekem zelf extra tussendoor achterover slaan. Dat soort feestjes ga ik niet meer heen of eerder naar huis. Nooit echt het idee dat ik dan veel gemist heb :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@garfield076 Bij mij is er verschil tussen mijn leven zelf saai vinden, of denken dat anderen me saai zullen vinden. 

Aan het eerste kan ik wat doen.  Als alcohol een grote rol gespeeld heeft in je leven, dan kun je er donder op zeggen dat dat leven zonder alcohol een beetje uitgehold is, kleurloos misschien.   Niet echt passend bij wie of wat je nu bent.  Bij wat je behoeften zijn. Door alcohol kan ons leven klein blijven, omdat we ons zo groots voelen onder invloed, en daar naar toe leven kan heel lang genoeg zijn.  

Zijn er dingen die je wel zou willen maar niet durft, om wat voor reden dan ook? 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Etty:

Aan het eerste kan ik wat doen

Dat klopt zeker. Dat is aan mezelf

 

23 uur geleden zei Etty:

of denken dat anderen me saai zullen vinden. 

Dat is een kwestie van perceptie. En misschien  is dat ook wel 1 van de onderliggende problemen ;). Wat vindt men van me als ik niet meer drink. Ofwel,vindt men de "echte" Garfield ook nog wel leuk. Dat wordt de grote ontdekkingstocht de komende periode

Gisteren in ieder geval een heerlijke datenight met mijn vrouw gehad. De kids waren uit logeren. Ik heb lekker een kaasplankje gemaakt. Ben alleen nog zoekende naar een smaakvol alternatief voor een port of volle rode wijn als begeleiding. In dit geval gaat het echt niet om de alcohol, maar absoluut om de smaak. Die mis ik dan echt wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 28-7-2023 om 23:46 zei billy1981:

 Constant bezig met wanneer ik m'n volgende glas kon krijgen. Kijken naar hoe zenuwslopend traag 'normale' mensen drinken en stiekem zelf extra tussendoor achterover slaan. 

Damn, heel herkenbaar. Heel fijn dat dat niet meer hoeft :)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is maar welke draai je geeft aan saai.. mensen zullen mijn leven nu vast heel saai vinden, maar ik vindt het bovenal gewoon heerlijk rustig. Ik leer mezelf op heel veel fronten beter kennen én ik kan nu veel beter mijn grenzen aangeven. Ik sla gerust uitnodigingen af waarvan ik weet dat het alleen maar om drank gaat die avond. 
 

wist je dat er uitstekende thee-variaties zijn die bij kaas passen? In sommige restaurants hebben ze naast een wijn/spijs menu zelfs een thee/spijs menu ;) 

je gaat super goed!! Ga zo door !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei SoberMummy:

Het is maar welke draai je geeft aan saai.. mensen zullen mijn leven nu vast heel saai vinden, maar ik vindt het bovenal gewoon heerlijk rustig. Ik leer mezelf op heel veel fronten beter kennen én ik kan nu veel beter mijn grenzen aangeven. Ik sla gerust uitnodigingen af waarvan ik weet dat het alleen maar om drank gaat die avond. 
 

wist je dat er uitstekende thee-variaties zijn die bij kaas passen? In sommige restaurants hebben ze naast een wijn/spijs menu zelfs een thee/spijs menu ;) 

je gaat super goed!! Ga zo door !

Thanks! Ben inderdaad heel benieuwd naar de thee-variaties. En heb een blikje kombucha staan dat ik nog wil uitproberen...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen.

Zeven weken vandaag. Jeuh!

En over een week op vakantie. Toch wel heel veel zin in. Ik zie nu de foto's van vorig jaar voorbij komen. Daar zitten stiekem echt heel veel foto's bij van een biertje op het terras. Dus dat worden andere foto's dit jaar. En dat is prima! Ik kijk nu al uit naar een ijskoude fanta limón op het terras. 

Een vakantie zonder vergif @billy1981 ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar lig je dan. Op de hotelkamer in Frankrijk. De tussenstop onderweg naar de camping in Spanje. Dezelfde tussenstop als vorig jaar. Toen bloedchagrijnig omdat die Fransozen bedacht hebben dat supermarkten geen alcohol verkopen op zondag. Na lang zoeken toch ergens bier kunnen scoren. Want ja. Lang gereden,  dus je verdient een drankje. 

Nu 1 jaar later hetzelfde verlangen, maar de zoektocht was makkelijker. Met een ijskoude orangina genieten van mijn kinderen om me heen. Ik ga niet ontkennen dat ik vakantie nog steeds associeer met een biertje en/of wijntje. Dus dat wordt de uitdaging deze week. Ontspannen zonder alcohol. Heel even had ik vanmiddag het verlangen om een biertje te bestellen. (In tegenstelling tot vorig jaar nu een hotel met bar). En ik proefde hem bijna, zo sterk was het verlangen. Ééntje dan, moet kunnen toch? Maar ik weet dat die ene uitdraait op veel meer de komende 2 weken. Dus genoot ik van eerder genoemde orangina met ijs. En die was heerlijk. Ongetwijfeld zal ik de komende weken nog vaker een verleiding moeten pareren. 

Maat dat gaat me lukken! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Garf, grappig dat je ook naar Spanje bent, ik ga volgend weekend twee weekjes. Heb er enorm veel zin in en heb het ook nodig. Mijn energieniveau is duidelijk lager dan anders, vooral door die slopende verhuizing.

"Saai" is ook het meest gehoorde woord op de dinsdagavond meetings waar ik vaak heen ga. Maar een therapiegenoot van me heeft doorgezet, is nog steeds van de drugs/gokken/alcohol af, is volop bezig met de 12 stappen, heeft ook een goede sponsor en is blij en enthousiast. Het woord "saai" komt niet meer uit zijn mond, in tegenstelling tot eerder.

Zodra ik mijn woning op orde heb en terug ben van vakantie ga ik ook maar eens hard werken aan mijn herstel.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...