Lieke7777 Geplaatst 5 juni 2020 Rapport Geplaatst 5 juni 2020 klopt , ik gebruik het ook niet zomaar ik wordt hierin heel goed begeleid en ondersteund . met name de eerste periode dat je het gebruikt het is niet , niets wat je slikt !
Lieke7777 Geplaatst 17 maart 2022 Rapport Geplaatst 17 maart 2022 Vanavond niet meer drinken en morgen starten . Ik heb nooit hoeven tellen omdat ik met antabuse begon nadat ik een aantal dagen niet gedronken heb . Daarna ook nooit meer gedronken erbij en nu gebruik ik het niet meer .
Zbb Geplaatst 30 januari 2023 Rapport Geplaatst 30 januari 2023 Hier inmiddels ook 4 dagen achtereen de antabus geslikt. dit om (weer) een spiegel op te bouwen. vanaf nu weer 2 keer per week,normaal op maandag en de vrijdag. lady jane reageerde hierop 1
Zbb Geplaatst 31 januari 2023 Rapport Geplaatst 31 januari 2023 Hallo strijkbout. van die 400 mg bruistabletten. anderhalve week elke dag een kwart tablet,nou reken er maar op dat je goed ziek word als je nu zou gaan drinken. probeer dat maar niet uit,je voelt je na een paar slokken echt niet lekker en dat is nog zachtjes uitgedrukt! ik heb het met me stomme kop wel eens een paar keer geprobeerd je word niet alleen niet lekker,het kan ook nog eens levensgevaarlijk zijn.
Zbb Geplaatst 31 januari 2023 Rapport Geplaatst 31 januari 2023 Ik kreeg een rood/wit gloeiend gezicht koppijn hartkloppingen,hoge pols je echt totaal niet lekker voelen. vind het lastig om te verwoorden,maar gewoon echt niet fijn. je gaat je gewoon heel erg naar voelen Geloof me.
Zbb Geplaatst 31 januari 2023 Rapport Geplaatst 31 januari 2023 1 uur geleden zei Strijkbout: Zou ik nu wel trouwens, nu ik een spiegel heb opgebouwd, het om de 4 dagen of zo kunnen gaan slikken? Dat vraag ik mij wel af. Al durf ik dat ook nog ff niet helemaal. Straks komt er dan weer zo'n moment dat ik het risico wil wagen of zo. Misschien beter nog ff doorgaan zo, totdat ik op een maand zit en het niet-drinken en blowen écht meer normaal voelt. Vraag aan je (verslavings)arts wat hij/zij er van denkt. voor mij is als de spiegel hoog genoeg is zeg maar twee keer in de week een hele bruistablet antabus van 400mg voldoende. (Maandag-vrijdag) maar vergeet ik het 1 keer en de keer erna ga ik sjoemelen door hem dan ook 1 of 2 keer niet te nemen,tja … Of ik denk in me werkweek(ben normaalgesproken om de week een week weg voor werk) denk van ik ben toch wel veilig op me werk,ik neem hem vandaag niet neem hem aan het einde van de werkweek wel. kijk dat zijn gevaarlijke gedachten en het haalt de spiegel die je nodig heb omlaag.
Zbb Geplaatst 1 februari 2023 Rapport Geplaatst 1 februari 2023 Alcohol is gewoon een keiharde harddrugs waar je op den duur knettergek en ziek van word.
Zbb Geplaatst 1 februari 2023 Rapport Geplaatst 1 februari 2023 Antabus zal ik waarschijnlijk gewoon me hele leven moeten gebruiken,stop ik ermee gaat het fout.
Remi1 Geplaatst 1 februari 2023 Rapport Geplaatst 1 februari 2023 (bewerkt) . 5 februari 2023 bewerkt door Remi1
Zbb Geplaatst 1 februari 2023 Rapport Geplaatst 1 februari 2023 Nee van de antabus heb ik eigenlijk weinig bijwerkingen. had ik wel heel erg van de refusal,daar voelde ik me echt niet lekker van. Beetje katerig ofzo. En nee ik werd van beide niet a sexueel. Strijkbout reageerde hierop 1
Zbb Geplaatst 23 februari 2023 Rapport Geplaatst 23 februari 2023 Misschien zijn er niet veel mensen meer die antabus of refusal gebruiken? Ik neem hem morgen weer in ieder geval. lady jane reageerde hierop 1
Zbb Geplaatst 24 februari 2023 Rapport Geplaatst 24 februari 2023 Ja Niet vergeten @Strijkbout gelijk maar nemen?
Zbb Geplaatst 24 februari 2023 Rapport Geplaatst 24 februari 2023 Ik neem hem op vaste dagen op maandag en vrijdag.
Zbb Geplaatst 27 februari 2023 Rapport Geplaatst 27 februari 2023 Hier vandaag ook weer. Strijkbout reageerde hierop 1
Zbb Geplaatst 3 maart 2023 Rapport Geplaatst 3 maart 2023 Dat zijn gevaarlijke gedachten @Strijkbout vaak als ik hem vergeten ben in te nemen komen bij mij ook de twijfels,daarom neem ik hem minstens 1 keer per week onder toezicht in. lady jane reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 3 maart 2023 Rapport Geplaatst 3 maart 2023 11 uur geleden zei Strijkbout: Hij zit er weer in. Maar deze keer ff serieus getwijfeld of ik dat wel zou doen, en niet weer eens een keer drank halen weet je nog? jezelf méér en je brein MINDER serieus nemen
Zbb Geplaatst 3 maart 2023 Rapport Geplaatst 3 maart 2023 De antabus zit er weer in! Strijkbout reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 3 maart 2023 Rapport Geplaatst 3 maart 2023 .................... en, kwam er iets uit waar je wat aan hebt? nu al denken dat het stoppen niet meer loont is de deur op een kier zetten, terwijl dip(je)s er gewoon bij horen en ook gestopt je leven ups en downs zal blijven kennen zonder verdoving voel je alles wat beter en naarmate je je ups bewuster beleeft zullen hopelijks je dips minder dramatisch lijken ze gaan beiden ook gewoon weer voorbij, dat is wel fijn....................
lady jane Geplaatst 4 maart 2023 Rapport Geplaatst 4 maart 2023 dat was dus ook de schijnveiligheid van drinken je wereldje wordt steeds kleiner en je hoeft geen verantwoordelijkheid te nemen voor de inhoud van je leven. Je hoeft niet terug naar de tijd ervoor, je hebt te leren hoe jij je leven NU zou willen. En soms geven hele kleine stapjes al best grote veranderingen, juist omdat je gevoeliger bent geworden. Helaas komt de wereld niet naar jou. Of eigenlijk is het maar goed ook. stapje voor stapje weer zelf actiever worden. Risico nemen door je selectief opener te stellen. Of niet, kan ook. Maar je hebt wel keus nu.
Sunflower31 Geplaatst 25 augustus 2023 Rapport Geplaatst 25 augustus 2023 Haal het draadje even omhoog, na vorig weekend door omstandigheden compleet rock bottom te zijn gegaan, ben ik afgelopen Woensdag dan eindelijk begonnen aan de antabus. Slik hem nu 6 dagen elke dag, om een spiegel op te bouwen, en daarna 3x per week. En voor mij werkt dit echt, want de twijfel om te drinken ligt zo weer van tafel gezien het simpelweg gewoon niet kan. En dat geeft in mijn geval ontzettend veel rust. Strijkbout, Zbb, Maja en 1 andere reageerden hierop 4
billy1981 Geplaatst 25 augustus 2023 Rapport Geplaatst 25 augustus 2023 Heel fijn dat dit werkt voor je! Sunflower31 reageerde hierop 1
claumo Geplaatst 9 september 2023 Rapport Geplaatst 9 september 2023 Hallo, ben nieuw hier. De laatste twee jaar nav trauma's aan het drinken geslagen. En soms dus ook maanden niet. Mijn frustratie ligt heel erg bij het aanbod van de hulpverlening. Het is een kliniek of niet lijkt wel en ik ben daar helemaal niet op mijn plek. Maar goed nu weer 3 weken droog en 2 weken aan de refusal en opbouw van topiramaat. Wel last van mijn buik. Net wat twijfel of ik hem zou nemen. Ik kan altijd vrij snel weer drinken als ik niet neem omdat ik een groot deel van mijn dunne darm mis en dus niet alles goed opneem. In principe slik ik dus ook dagelijks. Ik zie dat dit draadje niet zo actief meer is. Maar ik dacht ik meld het toch. Ik nam de pil! Fem82 en Sunflower31 reageerden hierop 2
claumo Geplaatst 10 september 2023 Rapport Geplaatst 10 september 2023 The bottum is vrij kut en ik snap ook gewoon niet goed waarom ik hem raak. Want echt zin in drank heb ik niet. Meer in niet voelen. Pil genomen. Ik heb zo geen zin in een terugval. Ik overweeg zelfs de aa.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden