Spring naar bijdragen

Zaterdag 8 april 2023


Yvonne

Aanbevolen berichten

Tis toch een hele administratie hier. Dagpact invullen, kiloknaller invullen, dagdraad bijwerken:rolleyes:

Ik had de stille hoop dat ik vanzelf ook wat overtollige kilo’s zou gaan kwijtraken. Tenslotte waren het heel wat calorieën, al die drank. Maar niets van dat. Ik was al flink aangekomen doordat ik als gevolg van burn-out zo weinig doe, dus nu maar actief aan de slag gegaan. En ja….dan merk ik ook wel weer dat ik stiekem toch aardig wat vervangers had gevonden voor de alcohol: alcoholvrij bier, chocola, koekjes, pinda’s, brood, kaas. Gek genoeg geen appels, wortelen of meer van het gezonde spul:D.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gutenmorgen! Goeie tip @Pytjede kilokiller, bijna vergeten... We zouden net beginnen aan het ontbijt, maar direkt maar even naar boven en hop op de weegschaal. Maar bij mij valt het ook tegen, ook al heb ik vorige week wat gezondigd maar ook wel goed gesport dus een kilo spieren erbij? Ik vrees van halve waarheid haha

DAGPACT:

Fonny
Spirit
Toos
Pytje
Freekie 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Succes Lika, dat klinkt niet fijn, een eetverslaving. Je ging een tijdje heel goed, met je granaatappelpitjes.

Ik blijf dat eten ook wel lastig vinden, als ik moe ben of druk in mijn hoofd. Heb expres geen koekjes of chips in huis, maar gisteren wel alle kastjes doorzocht op iets eetbaars. Gelukkig had ik wel vijgen, nootjes en mandarijnen. Dat was niet mijn voorkeur maar het voldeed wel. Eerder teveel chocolade-eitjes gegeten.

Maar over het algemeen voel ik me best stabiel en denk ik er zelfs over om mee te doen met bootcampen hier in de buurt. :face-icon-small-shocked: Het moet toch niet gekker worden. Heb altijd een hekel gehad aan sporten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig maar 1 verslaving, drank.

Over eten maak ik me niet zo sappel.

Natuurlijk zorg ik wel, dat ik de nodige voedingsstoffen binnen krijg, maar als ik 's avond trek heb in iets lekkers, eet ik dat.

Aan roken ben ik nooit begonnen en vind ik vet irritant en vies.

Ken de verslaving daarvan ook niet.

Ga me klaar maken om aan mijn verrassingsreis te beginnen.

Zo'n ochtend is toch wel snel om.

Hond op het gemakje uit kunnen laten.

Ze vinden mij opstinaat.Nou, het zal wel.

Heb gewoon een duidelijk standpunt tegenwoordig.

Dat is alles!

Mijn nieuwe ik waarschijnlijk?

Kennelijk zijn sommigen daar nog niet aan gewend.

Ik kwets niet, maar zeg wel, waar het op staat.

Ben erg direct, maar wel open en met respect voor de mening van anderen.

Zelf ben ik ook niet meer zo snel op de kast te jagen.

Ik noem het groeien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Pytje:

Tis toch een hele administratie hier. Dagpact invullen, kiloknaller invullen, dagdraad bijwerken:rolleyes:

Ik had de stille hoop dat ik vanzelf ook wat overtollige kilo’s zou gaan kwijtraken. Tenslotte waren het heel wat calorieën, al die drank. Maar niets van dat. Ik was al flink aangekomen doordat ik als gevolg van burn-out zo weinig doe, dus nu maar actief aan de slag gegaan. En ja….dan merk ik ook wel weer dat ik stiekem toch aardig wat vervangers had gevonden voor de alcohol: alcoholvrij bier, chocola, koekjes, pinda’s, brood, kaas. Gek genoeg geen appels, wortelen of meer van het gezonde spul:D.

 

Wel een goede gewoonte om jezelf aan te leren hoor... appels, bananen, kiwi's, mandarijnen in huis halen. En jezelf gewoon toestaan véél fruit te eten. En jaaaa... men zegt dan: 'zit ook suiker in, dus ook niet te veel van nemen', maar dat zijn van die gematigde miepen die in de regel gewoon keurig binnen de lijntjes leven, dus daar moet je niet naar luisteren ;) haha... Ik bedoel, het is echt nog altijd beter dan naar de koeken, chocola en eetwaren te grijpen die echt ALLEEN MAAR suikerzooi te bieden hebben, en je verder dus niks mee opschiet.
En ja, veel bewegen..... kun je ook een goede gewoonte van maken. Is ook goed voor je mentale welbevinden.

Uiteindelijk is minder eten wel de enige echte key naar minder gewicht. Maar ook moeilijk. Kun je beter doen door eerst de eetmiddelen eens te veranderen van het een naar het ander, en vervolgens stapsgewijs wat gaan minderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een drukte in de grote stad, maar wel een hele gezellige multiculturele markt.Leuke en lekkere dingen gezien, maar geen cent uitgegeven.

Onderweg een banaan gekocht bij een supermarkt.

Eenmaal thuis een enorme huilbui, dat zat me waarschijnlijk al een tijdje dwars.

Ook ff moeilijk momentje, maar dat heb ik opgelost om mijn balkon zomerklaar te maken.De resultaten mogen er zijn.

Weer wat gekalmeerd en straks lekker eten.

Weer trots op mezelf.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die hoi daar ben ik weer! 

Met minder goed nieuws ik heb een terugval gekregen. 

Wat dus ook nog instinker blijkt om van de drank af te blijven, is wanneer al tools je afgenomen worden.

Ik was gewoon heel fanatiek aan het fietsen gegaan en ik vond het geweldig! Mijn lichamelijke grenzen leren kennen  en ze verder trekken en genieten van de natuur! 

En daarnaast nog werken. 

Op een dag kon ik niet meer uit bed en moest mijn vriend bellen om me uit bed te helpen om een dokter te zien. En toen gebeurde het ergste wat me kon overkomen bekken instabiliteit en ik was afhankelijk van andere mensen. Wat ik nog wel het ergste vond is dat ik niet eens de kattenbakken kon schoonmaken of het kippenhok dat is letterlijk en figuurlijk shit. 

Ik kon dus even totaal niks, behalve me druk maken in mijn hoofd en zeer afhankelijk zijn van andere en dat is gewoon mijn ding niet.

Om dat te kunnen verdragen ben ik dus weer gaan drinken. Geen excuus dat is gewoon zo en daar ben ik ingevallen en ik deel het omdat het voor andere ook op de loer kan liggen. 

Drinken versterkt alleen pijn dus daardoor ben ik beetje langer gehandicapt gebleven en dus afhankelijk van hulp. Het loste dus niks op en maakte mijn situatie eigenlijk langer k. 

Ik ben blij dat het maar 3 weken geduurd heeft, ik fiets weer, ik kan mijn eigen dieren weer goed verzorgen en ik werk weer. Ik maak nog steeds wel veel kilometers maar let een beetje meer op mijn houding tijdens het fietsen, want die vrijheid miste ik wel. 

Beste lotgenoten, pas dus op met enthousiast ergens in stappen en over je grenzen gaan voordat je het weet ben je terug bij af en ga je weer aan de zuip. Door al dat drinken dat je al gedaan hebt is je lichaam gewoon kwetsbaarder geworden. 

Ik vond dat een vieze tegenvaller en daarom ben ik weer gaan drinken. Nee stoppen met drinken is denk qua leven weinig bonussen krijgen maar die kan je jezelf geven natuurlijk. 

Voor mij is dat als ik niet drink, heb ik geen zware benen en gaat het fietsen makkelijker. En dan zie ik ook veel meer op mijn pad, ik heb deze week 5 reeën gezien. Mooie stekjes genomen en toch nog mijn conditie uitgedaagd. En nee ik kan e-bike nog niet inhalen. Maar als ik het probeer heb ik geen last meer van mijn bekken dankjewel fysiotherapeut. Echt hè, als alles goed lijkt te gaan kan er nog steeds iets misgaan. In life maar ook qua verslaving ik wil daar gewoon nog eens een keer de spotlight op zetten. 

Veel succes verder allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor het delen @Spud

Bij de AA waarschuwen ze daar ook voor.

Voor je het weet, ben je weer terug bij af en meestal worden de terugvallen veel erger.Zelf ook ondervonden helaas.

Mijn laatste echte langdurige terugval was verleden jaar Mei.

Mijn arm gebroken en maanden met hevige pijn gelopen, wat overigens nog steeds niet over is.

Fijn dat je er weer uit bent gekomen!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...