Spring naar bijdragen

Zo 22 jan 2023


bumperjim

Aanbevolen berichten

12 minuten geleden zei Zbb:

Ik snap wel dat het lief bedoelt was maar het brengt me zoveel ellende

Om eerlijk te zijn: de enige die jou ellende brengt ben je zelf. 
Het bellen van de ambulance en wat er verder is gebeurd heeft ervoor gezorgd dat jij nu nog leeft. 
Als dat niet was gedaan dan was je er waarschijnlijk niet meer geweest. 
Weet je Zbb, ik ben een voorstander van het recht van de mens om een einde aan zijn of haar leven te maken. 
Maar dat is niet wat jij voor ogen had, want je kwam hier hulp vragen. 
Awel, die heb je gekregen. 
Enig idee hoe moeilijk het moet zijn om, na eerdere verwijten van jou toen er hulptroepen werden ingeroepen, het nu toch wéér te doen? 
Sorry, maar je hebt degeen die belde voor een aardig dilemma gezet. 
En nu wéér de opmerking om geen hulp erbij te halen? 
Wat wil je dán? 


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei bumperjim:

Even een leuker onderwerp. Ik zit al een uur te spelen met ChatGPT. Ik vind het echt geweldig. Meer dan geweldig eigenlijk. Het is echt het ei van Columbus, google is er niks bij. Google gaat helemaal verdwijnen hierdoor, let maar op, over 5 jaar is google foetsie.

Grappig, zat er toevallig net vanmorgen over te lezen... 
Zal binnenkort ook een mee aan de slag gaan... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Lika:

Triangle of sadness gezien gisteren. Wonderlijke film.

ik zou met 3 vriendinnen vrijdag gaan, maar we hebben al geannuleerd na het zien van de trailer.
Is wonderlijk toch de moeite waard?  Mij trekt de film niet, maar vriendin had m juist aanbevolen gekregen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei lady jane:

en dat klopte ook; hoeveel kassieres/jongelui kunnen nog tellen?

De vraag is dan hebben ze het nodig? Ik weet het niet, ik ben 50 plusser, voor mij is het een erezaak dat ik mn wisselgeld uit het blote hoofd kan berekenen, maar heb je er wat aan? Ik denk van wel maar misschien overschat ik het.

Wat ik geweldig vind can ChatGPT is dat zowel de zoekvraag als het antwoord nu echt goed geformuleerd worden. Het is echt een ergonomisch wonder, supersnel. Wel blijft het shit in = shit out natuurlijk, het ding vat slechts samen wat op internet te vinden is (en dan nog op een beperkt aantal sites).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bv je zit naar rugby te kijken en je ziet dat ze de bal uittrappen en je vraagt je af waarom ze dat eigenlijk doen. Dus: "waarom trapt men de bal uit bij rugby?" En dan krijg je meteen een antwoord:

"In rugby wordt de bal vaak uitgetrapt om de bal in een veilige positie te brengen of om de positie van het team te verbeteren. Dit kan gebeuren na een fout, of als een team geen andere opties heeft om vooruit te komen. Een andere reden kan zijn om de bal weg te trappen van de eigen doellijn, om te voorkomen dat de tegenstander een score maakt"

Daar ben je toch een paar minuten aan kwijt als je dat moet opgoogelen. 

(ik geef wel toe dat het antwoord niet waanzinnig helder is)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Prana:

Goedemiddag.

Wat is alcohol toch een rotspul. En wat doen we onszelf (en vooral ook anderen) aan... 

 

Bij gebrek aan mogelijkheden om iets te doen (en wordt ook niet gewaardeerd) ben ik eigenlijk wel erg blij met deze gratis motivatie. Getver, dat nooit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Punt is dat ChatGPT alle bronnen gelijk stelt; de mening van de dansleraar over een virus wordt even hoog gewaardeerd als die van de wetenschapper met jaren studie op dat gebied. En daardoor krijgt onzin en onderbuikgevoel weer meer invloed.

Nou ja, één van mijn punten. Denk zelf, benut bronnen, blijf scherp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

Pooier, paaier, hoereren, rare kwibus zijn termen die ik hier soms over mij heen krijg.
No problem for me.
Dat klopt allemaal.

Ik kan mij daarnaast ernstig zorgen maken over @Zbb en @Remi1.
Die kant heb ik gelukkig ook.

ps @Dondereven vergeten

 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Quinn:

Punt is dat ChatGPT alle bronnen gelijk stelt; de mening van de dansleraar over een virus wordt even hoog gewaardeerd als die van de wetenschapper met jaren studie op dat gebied. En daardoor krijgt onzin en onderbuikgevoel weer meer invloed.

Nou ja, één van mijn punten. Denk zelf, benut bronnen, blijf scherp.

ChatGPT heeft slechts een beperkte database (570 GB zei hij me) tot zn beschikking, is niet in "real time" met internet verbonden. Dataset gaat tot 2021. Ik weet niet hoe die samengesteld is maar je zou een "gezonde" database kunnen selecteren op basis van solide journalistieke en wetenschappelijke bronnen.

Er komen ongetwijfeld meerdere versies met verschillende datasets.

Bronvermelding bij de antwoorden zou wel fijn zijn (lees: essentieel). Hij zegt zelf dat het goed zou zijn maar doet het niet :huh:

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Remi1:

Ik dacht misschien zit @Spirit wel in het stadion? Of heb je niet zoveel met voetbal Spirit?

Ik heb een heerlijke voetbalzondagmiddag. Heerenveen ging goed, hopelijk Feyenoord ook.

Als Rotterdam is dit wel een unieke wedstrijd natuurlijk.Ben niet eens een echte Rotterdam.

Mijn HDMI kabel is afgebroken.Net nieuw gekocht.

Geen zin om weer naar de action te gaan in die kou.

Het paste ook allemaal maar net.

Weinig daglicht vandaag Straks maar aan de buurman vragen.

Ik heb verbouwvingers.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed bezig hoor

@rapilos

Er is een stukje in blijven zitten.Totaal afgebroken.Heb nog een oude kabel gevonden, maar daar zit ook een kniek in.

Echt goedkope rotzooi bij action, je bent nog niet eens de deur uit, of het is al kapot.

Ik denk dat ik maar eens op tijd m'n bedje induik vanavond.Beetje veel op mijn bordje gehad afgelopen dagen en ik voel de terugslag ervan aankomen.

Van de week lukte alles, nu lukt er niets meer.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Spirit:

Goed bezig hoor Er is een stukje in blijven zitten.Totaal afgebroken.Heb nog een oude kabel gevonden, maar daar zit ook een kniek in

Beste mensen,

Waar gaat dit nu weer over op deze dagdraad?
Ben ik hier de enige die deze dagdraad niet kan volgen?
Dat is wat ik mij dan weer ga afvragen?

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...