Spring naar bijdragen

Vrijdag 16 december 2022


Donder

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Yana:

Beterschap @Maja

Wij rijden zachtjes over kleine weggetjes door een troosteloos landschap met duizenden tinten grijs en bruin in het Spaanse binnenland  We slenteren eens door een verlaten dorp met nauwe straatjes en afbrokkelende bruinstenen huizen. Een treurige cyclaam in pot laat weten dat er toch nog menselijke bewoning moet zijn, ik stel me voor een oude vrouw met haar voeten op een stoof, met weemoed denkend aan de liefde van weleer.

Het landschap is hard, grijs, koud, nat en onverbiddelijk. Een herder in een natglimmende regencape drentelt met zijn schapen over de verder desolate vlakte.

Het is prachtig.

Haha wie weet zit er achter die cyclaam gewoon een dynamische dertiger thuis te werken op de laptop. Je verkijkt je er gauw op op die ogenschijnlijke oude troep :) 

Het gevoel wat je schetst krijg ik altijd als ik in de winter door de Lozère rijd. Is ook zo prachtig godverlaten leeg. Eeuwenoude dorpjes waar niks gebeurt behalve een Super U ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo'n hypermarché. Heerlijk, om daar rond te kijken. Ik ga nog wel eens naar de Delhaize vlak over de grens bij Antwerpen, als ik daar in de buurt ben. December is de smulmaand. Dat word je opgedrongen. Maar ik vind het ook leuk om stoof- en stamppotten te maken of baketrays. En van knollen waar je de aarde nog af moet wassen iets lekkers maken. Ik eet meer vlees als het koud weer is. Heb dan zin in spek, broodje rookworst, erwtensoep. Een dikke laag paté op mijn brood.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Yana:

Ik merk dat jouw naam op het dagpact irritatie bij me oproept @Roberto. Laatst stond je een tijdje op het dagpact en vertelde je achteraf dat je toch dronk en dat het ook niet je intentie was om niet te drinken. Dat vind ik stom en het stoort me. .

@Yana, dat stukje heb ik laatst geschreven, omdat ik bij mijzelf merkte dat ik heel dwangmatig en verkeerd bezig was met het dagpact.
Niet met 'vandaag drink ik niet', maar met de opmaak.
Toen ben ik ook gestopt met mijn naam op het dagpact te zetten, omdat ik in een terugval zat.

Sinds maandag doe ik weer mee met 'vandaag drink ik niet'.
Vandaag dag vijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Oskar:

Heb je ook klachten @Maja?

De meldingen van lichte verkoudheid zoals je nu vaak in de media hoort, kan ik jammergenoeg niet onderschrijven. 
veel last van hoofdpijn, duizelingen, koud, moe en misselijk. Niet de standaard klachten maar wel een streepje in het verkeerde vakje van de zelftest. Ben gesloopt, terwijl ik een aardige conditie heb(had). Nu ja, op naar de omslag. Het missen van routine maakt mij ook gevoeliger voor de gedachte om toch te drinken, merk ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Roberto:

@Yana, dat stukje heb ik laatst geschreven, omdat ik bij mijzelf merkte dat ik heel dwangmatig en verkeerd bezig was met het dagpact.
Niet met 'vandaag drink ik niet', maar met de opmaak.
Toen ben ik ook gestopt met mijn naam op het dagpact te zetten, omdat ik in een terugval zat.

Sinds maandag doe ik weer mee met 'vandaag drink ik niet'.
Vandaag dag vijf.

Top dat je vandaag niet drinkt!

Maar je schreef toch ook dat je het dagpact gebruikte omdat je je had voorgenomen om wat minder te drinken? Dát vond ik raar.

Maar goed, maakt niet uit, als jij vanaf nu nooit meer drinkt hebben we dat probleem ook niet meer :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Yanaeen zeer mooi geschreven verhaal en idd heel beeldend.

Er zitten hier wat talenten hoor!

@Maja.beterschap.

Ziek zijn, triggert mij ook altijd.

Hou het maar bij gedachten en wees maar lief voor jezelf.

Het is verradelijk glad buiten, dus Spirit ging onderuit tijdens rondje hond.

Nu gevoelige billen, niets ernstigs gelukkig.

Ik weet gelukkig ook, hoe het komt, dat ik zere billen heb, hoe vaak is dat ook niet gebeurd in dronken toestand en dat je je dan de volgende dag afvraagt, waar toch die blauwe plekken vandaan komen.

Wat is het toch nog steeds een cadeautje, om nuchter wakker te worden.

Die ongeduldige Spirit, merkt nu steeds meer de voordelen van het niet drinken.

Wat een helder hoofd heb ik toch.

Ik ben scherp en bij de tijd.

Heb mezelf weer teruggevonden.

Nu nog even genietend van het zonnetje op de bank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik merk dat ik vandaag extra alert moet zijn.

Ben best in een goede bui, alles lukte vandaag.

Ben wat euforisch en dat is een hele grote valkuil, want euforie moest toch altijd zo nodig versterkt worden, door alcohol te drinken.

Dan werd het altijd nog beter, maakte ik mezelf wijs.

Laat ik maar met beide voetjes op de grond blijven en uitkijken dat ik straks weer geen schuiver maak.

Op sommige plekken is het spekglad en ik moet nog naar een botenclub, waar het stikdonker is.

@Zbbkan me ook niet oprapen, want die is op zn werk.

Glibber de glibber dus vanavond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het wel lekker, die ijzige kou. Gewoon alvast een beetje echte winter, al voor deze officieel is begonnen, en niet zes maanden motregen & rukwinden. Doe mij maar sneeuw & ijs. Toch heb ik hier nog niemand zien schaatsen. Die gemoedelijke dorpse sfeer op ijsbanen vind ik altijd geweldig. Daar ga ik zelfs Nederlandstalige muziek leuk vinden en dat zegt wat. Alleen schaats ik niet graag steeds hetzelfde rondje, maar liever rechtuit door de velden. Daaraan merkte ik vroeger het verschil tussen jongens uit de stad & jongens van het platteland. De eersten kunnen vaak veel beter strak, pootje over, door de bochten; en de laatsten juist weer mooi rustig stabiel met de handjes op de rug op het rechte stuk. Ik ben een dorpsjongen, dat mooi technisch door de bochten scheren heb ik nooit gekund. Pootje omver, is het bij mij.

Bedankt voor de chocolademelk @niks. Wat ik nog mooier vind op het ijs: warme kwast. Dat klinkt zo lekker naar vroeger.

bewerkt door Oskar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees dat het in het hele land spekglad is (geweest)... nou, hier niet. 
Vanmorgen heeft het een beetje gesneeuwd en that's it ... 
Geen zon gezien, alleen maar grauw en mistig... 
De echte kou is ook weg, overdag was het 1 graad, nu weer -1. 
Maar we hebben in ieder geval -11 gehad afgelopen week, dus het is inderdaad winter. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...