Remi1 Geplaatst 15 november 2022 Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 Ja precies dat dus, om de dag door te komen idd. @chrisjelief Dankjewel. Jij succes gewenst vandaag. chrisjelief reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 15 november 2022 Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 27 minuten geleden zei Toos: Goedemorgen. Ik vind de eerste paar slokken vaak helemaal niet lekker. En toch maar doorzetten, hè. Dus doe ik het ook voor die roes. Maar vandaag niet, buiten is het nat en binnen blijft het droog. @chrisjeliefSucces vandaag. Zet hem op! DAGPACT: Fonny Yvonne Christian Genoeg. Toos Rapilos Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 15 november 2022 Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 Goedemorgen allemaal, sorry, wilde het dagpact citeren maar is weer helemaal weg gevallen zie ik. Nee, in de ochtend nooit trek Kan me dat niet eens voorstellen (Wil niet zeggen, dat ik daarom beter ben dan een ander natuurlijk ) @Remi1, op het dagpact vandaag dan maar ? (of durf je dat niet aan ?) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 15 november 2022 Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 Tijdens de eerste jaren droogstaan kwam ik mezelf ook met regelmaat tegen voor wat betreft: 'toch (nog) eens proberen hoe het ook alweer was' of: 'zal ééntje wel of niet kunnen' of zelfs: 'nu moet ik toch wel een keer 'genezen' zijn, maar uit eigen ervaring en daar bovenop zeer zeker ook de ervaring van andere verslaafden wist ik dat m'n brein me van alles probeerde wijs te maken in het voordeel van m'n verslaving. Die momenten waren het eerste jaar echt moeilijke momenten maar naarmate de (droge) tijd vorderde werden het meer en meer lastige en/of irritante momenten. Op een gegeven moment werden het momenten die ik kon weglachen en na een jaar of vijf, zes kwamen die momenten eigenlijk helemaal niet meer voor. Nu, bijna veertien jaar verder, komt de gedachte om iets alcoholisch te nuttigen niet meer bij me op, let ik ook niet meer op wat anderen drinken en levert de aanblik van flessen, etiketten, (gevulde) glazen, zgn. wijn- en bierpaden in de supermarkt, slijterijen, volle terrassen, café's en noem maar op, geen enkele emotie meer bij me op. De negativiteit en een zekere angst om alles wat met drank te maken had heb ik hard nodig gehad om zelf te kunnen stoppen maar is nu opgelost. Ik noem mezelf niet 'genezen van alcoholisme'. Ik heb mezelf wel een dikke huid t.o.v. alcohol gekweekt. Daar ben ik blij mee. Lonster1 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 15 november 2022 Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 1 uur geleden zei Etty: Ik denk dat ik heel sterk op alcohol reageer. Alsof ik wordt gebeld dat ik 10 miljard heb gewonnen en dan als de invloed is afgenomen, ik een telefoontje krijg dat het een vergissing is. Misschien hebben minderaars, degenen die dat met succes doen bedoel ik, daar geen last van? Ach wat is een succesvolle minderaar. Iemand die het lukt om 1 glas te drinken, nou dat kan ik wel, maar om 1 glas te drinken en daar dan tevreden mee te zijn van begin tot einde, dat succes zal ik wel nooit hebben denk ik Het is toch een soort van seks hebben en dan ineens stoppen voordat het klaar is. Het enige alternatief is doorgaan maar dan ben je ook meteen zwanger, ook weer geen succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 15 november 2022 Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 Goeiemorgen Lieve frummers Ik hoef maar aan na het drinken te denken dan vergaat me de zin al. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 15 november 2022 Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 Haha als ik aan dat zwembad vol alcohol van jou denk dan moet ik ook niks meer ikkanhet reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst 15 november 2022 Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 1 uur geleden zei bumperjim: Ach wat is een succesvolle minderaar. Iemand die het lukt om 1 glas te drinken, nou dat kan ik wel, maar om 1 glas te drinken en daar dan tevreden mee te zijn van begin tot einde, dat succes zal ik wel nooit hebben denk ik Het is toch een soort van seks hebben en dan ineens stoppen voordat het klaar is. Het enige alternatief is doorgaan maar dan ben je ook meteen zwanger, ook weer geen succes. Bij mij is er ingehamerd dat voor het zingen de kerk uit gaan alleen op de niet vruchtbare dagen een zwangerschap voorkomt. Maar precies, er ontstaat een soort afgrijselijke ontevredenheid. Mijn persoonlijke chemische huishouding? En zo ontevreden voel ik me niet als ik nooit drink. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Remi1 Geplaatst 15 november 2022 Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 3 uur geleden zei rapilos: ............op het dagpact vandaag dan maar ? (of durf je dat niet aan ?) Kan voor vandaag niet meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Spirit Geplaatst 15 november 2022 Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 DAGPACT: Fonny Yvonne Christian Genoeg. Toos Spirit Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Spirit Geplaatst 15 november 2022 Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 14 minuten geleden zei Remi1: Kan voor vandaag niet meer. Wat jammer @Remi1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Spirit Geplaatst 15 november 2022 Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 Hier wat zorgen en verdrietjes,het schijnt er allemaal bij te horen. Probeer er wel beter mee om te gaan en het ook uit te spreken, zodat het niet groter gaat worden in mijn hoofd. Gisteren ook een conflict met iemand van mijn toneelgroep.Later hebben we het uitgesproken. Sommige verdrietjes zijn er gewoon en dat mag.Het leven gaat niet altijd over rozen. Gewoon maar lief zijn voor mezelf. rapilos en Oskar reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Remi1 Geplaatst 15 november 2022 Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 (bewerkt) Ja voor vandaag wel jammer ja. Maar het is niet zo dat ik me helemaal aan gort zit te zuipen hoor. Ik blijf goed opletten dat ik wel blijf eten en af en toe wat water neem en doe gewoon mijn dingen die ik moet doen vandaag, alleen doe ik dat nu met tussendoor slokjes innemen. Dus eigenlijk ben ik constant onder invloed. Ik functioneer er weer op alsof het mijn benzine is, en dat is voor mij heel oud gedrag en draai er dan ook niet omheen en zeg dan ook gewoon maar open en eerlijk dat ik een terugval heb. 15 november 2022 bewerkt door Remi1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 15 november 2022 Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 kunnen we iets voor je betekenen @Remi1? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 15 november 2022 Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 DAGPACT: Fonny Yvonne Christian Genoeg. Toos Spirit Claudius Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oskar Geplaatst 15 november 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 (bewerkt) 6 uur geleden zei bumperjim: Ach wat is een succesvolle minderaar. Iemand die het lukt om 1 glas te drinken, nou dat kan ik wel, maar om 1 glas te drinken en daar dan tevreden mee te zijn van begin tot einde, dat succes zal ik wel nooit hebben denk ik Het is toch een soort van seks hebben en dan ineens stoppen voordat het klaar is. Het enige alternatief is doorgaan maar dan ben je ook meteen zwanger, ook weer geen succes. En toch he. Als ik zo de hele tijd met seks aan het hannesen was zou ik toch wel overwegen celibatair te gaan leven 15 november 2022 bewerkt door Oskar bumperjim reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oskar Geplaatst 15 november 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 Hoe gaat het met jou nu @Claudius? En met de strijd tegen Oom Bier? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 15 november 2022 Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 3 uur geleden zei Remi1: Kan voor vandaag niet meer. Jammer @Remi1 Ja, je hebt zo van die dagen hè.... maar morgen gaat het lukken, toch..!? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 15 november 2022 Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 8 uur geleden zei Yvonne: En ik ben ook heel benieuwd hoe het nu met jou gaat. Het gaat zoals het ging en naar alle waarschijnlijkheid zal blijven gaan: op en af. Maar altijd droog. Dat is hier het enige interessante. En juist over dat interessante weet ik geen zinnig woord (meer) te zeggen. Oninteressante droogkloot dus. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 15 november 2022 Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 Vandaag worteltjes, komkommer en vis met kaas en spinazie. En jullie ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 15 november 2022 Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 Nee @rapilos, wij niet. Hier lof, gerold in ham en kaas, met aardappelpuree. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 15 november 2022 Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 Even by the way: is @Houtje59@Houtje? Houtje59 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 15 november 2022 Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 Oh heerlijk @Kohtje Dat kan ik van de week ook wel weer eens doen, lekker witlof . we hebben trouwens van een mede tuinder weer een mega krop andijvie gehad. dus van de week maar weer andijviestamppot eten. vandaag al lekker sudderlapjes voor erbij gemaakt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niks Geplaatst 15 november 2022 Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 Zo weekend! Wij eten stamppot hete bliksem. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 15 november 2022 Rapport Share Geplaatst 15 november 2022 Weekend @niks?? Het is pas dinsdag hoor ! Hete bliksem, ook heerlijk. maak ik van zelfgemaakte appelmoes, ui peper , aardappelen en stampen maar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden