Spring naar bijdragen

Zondag 6 november 2022


Maja

Aanbevolen berichten

Myep uiteindelijk is het toch je eigen geld of iig iedereens geld waar je een beetje van terugkrijgt.

Structureler is het om beter te isoleren. Bij ons kan de waterboiler nog wel beter geisoleerd en de warmwaterleidingen ook. Dat kan ik vandaag ook wel ff doen, is leuker dan puin ruimen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. Uitgeslapen. Ben stijf de laatste tijd. Krak, krak, krak zegt mijn lichaam. Zwemmen gisteren, yoga morgen en eens echt, echt, echt wat doen aan dat te zware lichaam. Bewegen is leuk , maar nu niet voor mij.  
 

Vandaag. Uit eten met de schoonfamilie Dat zijn er veeeeeeel. En allemaal drinkers. Ik heb al uitgezocht wat ik eet, en ik heb wel zin in verse muntthee of gember. Dus dat wordt het. Heel misschien eerst een 0.0. 
 

En zo naar moeder. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Vanochtend vroeg al een wandeling gemaakt in de veronderstelling dat de duinen nog leeg zouden zijn. Ja, we waren de enige wandelaars, maar konden over de hoofden van de hardlopers lopen:)

Hadden we kunnen weten. 

Zoon komt met vriendin lunchen. Dan gaat de verwarming wel even aan. 

En verder weet ik het nog niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi leesvoer voor in bad, zonder bad kan natuurlijk ook. Ik kwam hier door het woord 'existentiële' wat volgens mij eergisteren in de dag draad voorbij kwam.. Door mijn opmerking met @Likamet de zin van het leven en dat ik vaak het gevoel heb dat als je geen doel bedenkt voor je weekend je makkelijker naar alcohol grijpt..

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.focuscentrumadv.nl/wp-content/uploads/2018/06/De-kunst-het-leven-te-l%C3%A9ven.pdf&ved=2ahUKEwjmpaz9o5n7AhUiOewKHb2lB6MQFnoECFgQAQ&usg=AOvVaw07_vnPV1MRC4vRoiEcIgZM

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Freekie:

Mooi leesvoer voor in bad, zonder bad kan natuurlijk ook. Ik kwam hier door het woord 'existentiële' wat volgens mij eergisteren in de dag draad voorbij kwam.. Door mijn opmerking met @Likamet de zin van het leven en dat ik vaak het gevoel heb dat als je geen doel bedenkt voor je weekend je makkelijker naar alcohol grijpt..

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.focuscentrumadv.nl/wp-content/uploads/2018/06/De-kunst-het-leven-te-l%C3%A9ven.pdf&ved=2ahUKEwjmpaz9o5n7AhUiOewKHb2lB6MQFnoECFgQAQ&usg=AOvVaw07_vnPV1MRC4vRoiEcIgZM

Goed dat je daar mee bezig bent @Freekie, niet alleen met het niet-drinken maar ook met hoe je je leven dan wél wil inrichten. Top. Geeft volgens mij ook de beste resultaten op lange termijn.

Heb nog maar een stukje gelezen, maar dit sprak mij wel aan:

Voor mij betekent Existentieel Welzijn het leven kunnen leven zoals dat zich aan mij voordoet. Dat betekent: vieren en genieten als er iets te vieren, te genieten is en somberen als het tijd is om te somberen. Werken als het tijd is om te werken en luieren als het tijd is om te luieren. Schoonmaken als het tijd is om schoon te maken en de boel de boel te laten als dat aan de orde is. Samen zijn én alleen zijn. Lachen en plezier maken én de stilte zoeken. Daarbinnen voelen dat het goed is, zonder er een oordeel over te hebben. Ik kan mij bijvoorbeeld in het somberen zeer wel voelen, maar evengoed kan ik geweldig genieten van spelen en samen zijn. Wat mij daarbij helpt, is zijn-met-wat-is en wat mij eruit haalt, is het gevoel of het idee dat het anders moet zijn dan het is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, er zijn al twee naar het zwembad geweest. Kon ik mooi even de stofzuiger er door halen en zorgen dat de broodjes en eitjes klaar stonden toen ze thuis kwamen. Ook wij vanmiddag uit eten met de schoonfamilie. Gelukkig hebben wij ook een vast contract. Maar de verwarming was sowieso wel aan gegaan, laat de kinderen niet verkleumen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo naar de supermarkt... O.a crackers kopen voor de rat, kijken of dat helpt in combinatie met de antibiotica, want gekookte pasta werkt niet.. Überhaupt een meelworm zonder antibiotica wil hij niet.. 

In ieder geval geen sigaren kopen voor de stress, dat is nog verleidelijker op dit moment dan bier.. Maar verandert niets aan de situatie. 

Adem in..... Adem uit... 

bewerkt door Freekie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja met crackers lukt het ook niet, hij wil niet echt eten, dus dan maar op de manier van gisteravond, onder dwang.. Met zo'n klein spuitje in zijn bek. Het is iig gelukt. 

Ja het zijn de huisdieren van de kinderen, dus daar zorgen we samen goed voor. Komende 8 dagen mag ik in mij eentje de antibiotica geven dus net was een goede les :)

Zonder sigaren/bier thuis gekomen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Freekie:

Ja met crackers lukt het ook niet, hij wil niet echt eten, dus dan maar op de manier van gisteravond, onder dwang.. Met zo'n klein spuitje in zijn bek. Het is iig gelukt. 

Ja het zijn de huisdieren van de kinderen, dus daar zorgen we samen goed voor. Komende 8 dagen mag ik in mij eentje de antibiotica geven dus net was een goede les :)

Zonder sigaren/bier thuis gekomen 

OK @Freekie, even recapituleren, wat is de levensverwachting van een ratje? Wat onder dwang voeding toedienen? Ben je ok?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog wat ontdaan door gisteren, maar toch besloten om naar de toneelavond te gaan.Dat stond al op mijn programma voor vandaag.

Ben er gisteren gewoon weer ingestonken, heb me ook weer behoorlijk laten bespelen, dat zijn de instinkertjes en had weer een gevolg kunnen zijn, dat ik zou gaan drinken, maar niet gedaan.

Dat voelt goed.

Voor de rest ga ik niet over het weer beginnen.

3xniks (niet persoonlijk bedoeld @niks);)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...