Fonny Geplaatst 15 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2022 goedemorgen allemaal dagpact: fonny Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Renee80 Geplaatst 15 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2022 Goedemorgen @Fonny DAGPACT fonny Renée Eerst maar eens koffie... Zal zelf een bakje moeten zetten want @Yvonne slaapt nog. Hoe wil jij je koffie @Fonny? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 15 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2022 (bewerkt) Veel mensen hier zijn enthousiast over de boeken van Jan Geurtz daarom deel ik even dat hij nu een online cursus aanbiedt 'vrij van verslaving'. Ook fijn misschien voor wie van het roken af wil. Dit is de link: http://onlinecursus-jangeurtz.nl/courses/vrij-van-verslaving/ "Deze cursus benadert verslavingen op een heel andere manier: niet als een ziekte waar je nooit meer vanaf komt, maar als een simpele psychische valkuil waarin alles wat je doet om eruit te komen je er dieper in doet wegzakken. De uitweg is verrassend simpel: niet stoppen met het verslavingsgedrag maar eerst met het verslavings-denken. Zodra je de illusie hebt doorzien is het stoppen met de verslaving relatief simpel. Meteen na het stoppen ervaar je al de opluchting, de bevrijding van die nare beknelling die verslaving is." 15 oktober 2022 bewerkt door Yana Renee80 en Spirit reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 15 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2022 DAGPACT fonny Renée Yana Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Renee80 Geplaatst 15 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2022 Thx @Yana kende ik nog niet, ga ik vanavond eens bekijken. Lezen over en leren hoe het allemaal werkt in je hoofd en in je lijf helpt echt Yana reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst 15 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2022 Goedemorgen, @Yana Frans Bromet is een programmamaker voor tv:) Vandaag met een lieve vriend naar het museum. Feest was zoals ik me had voorgesteld. Wel blij dat ik gegaan ben. Ik heb goed kunnen zien hoe ik dit vind. En het hoeft niet meer. @Ietje Yana, lady jane en Spirit reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 15 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2022 Goooooooeie morgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 15 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2022 Goeiemorgen lieve frummers Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 15 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2022 goeiemooiemorgen frummers Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Prana Geplaatst 15 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2022 Goedemorgen iedereen DAGPACT fonny Renée Yana Prana Renee80 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 15 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2022 Fijn je op het dagpact te zien @Prana (mooi hè... yanaprana of pranayana klinkt nog beter ). Wat goed eigenlijk dat jouw etentje van vandaag opeens niet doorgaat dat maakt hopelijk je dag makkelijker. Succes, ik weet zeker dat je het kan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Renee80 Geplaatst 15 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2022 Een katerloze zaterdagochtend blijft nieuw voor me. Normaal sleep ik me tegen tien-elf uur uit bed met een beduft hoofd om te kijken of de kids zich al aan ontbijt hebben kunnen helpen, nu staat de chocomelk al klaar om op te warmen tegen dat ze wakker worden. Wat zal ik eens gaan doen met die extra uurtjes me-time... denk wat receptjes zoeken om dit weekend uit te proberen, heb van de vriend van mijn moeder een kraakverse spitskool recht uit de tuin gekregen. @Ietje ik hoop dat het al beter met je gaat vandaag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 15 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2022 @Ietje, ik hoop dat je het schuldgevoel weer wat los kunt laten. Je bent een mooi mens en je hebt te dealen met een verslaving, het is niet anders. Met een beetje geluk werkt dat akkefietje van gisteren als extra stevige motivatie om dapper voorwaarts te gaan op je pad. Veel liefs en sterkte gewenst Ietje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 15 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2022 Ik vind dat nog altijd wonderlijk @Renee80 dat het 's morgens zo glashelder is dat het heerlijk is om fris en helder door het leven te gaan en dat dan 's avonds die herinnering al mijlenver weg kan zijn en alleen nog de trek in wijn de hoofdrol speelt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Renee80 Geplaatst 15 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2022 (bewerkt) Dat klopt @Yana daar heb ik me deze week ook aan laten vangen. Ik dacht dat ik sterk in mijn schoenen stond, maar die trek kan zo plots onverwacht hevig toeslaan dat die zelfs een os omver zou kunnen blazen, niet normaal... Maar ik heb een leuk plan voor vanavond -> we gaan de film Onze Natuur kijken in de cinema en de wijnheks is niet uitgenodigd. Overdag wat kokerellen, de meisjes met hun schoolwerk helpen en - ja moet ook gebeuren en ben er weeral te laat mee - kwartaalaangifte btw in orde maken. 15 oktober 2022 bewerkt door Renee80 Spirit reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Toos Geplaatst 15 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2022 Goedemorgen iedereen DAGPACT fonny Renée Yana Prana Toos Gisteren lekker door kunnen werken en vandaag project afsluiten. Daarna weekend. En nee, daar hoort tegenwoordig geen wijntje meer bij, zoals jaren wél het geval was na een klus. Bedankt voor de link @Yana, vanavond eens bekijken. Lijkt me erg interessant. Je gaat weer lekker @Renee80. Volhouden zo. Fijne dag allemaal. Renee80 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ietje Geplaatst 15 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2022 Goeiemorgen allemaal, Ik viel me nog steeds best rot, vooral door het beschadigde vertrouwen, maar kan het niet meer terugdraaien. Ik zal dit ook in therapie moeten bespreken en daar zie ik flink tegenop. Bedankt voor de link, Yana, ik ga het bekijken. X ietje lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 15 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2022 @Ietjetuurlijk voel je je rot nu. Maar dat slijt. Jan Geurtz kan ik alleen maar aanraden. Maar je moet doen wat jou past. Opgeheven hoofd en verder. Leren en door. Je kunt het, want je doet het al. Ietje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 15 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2022 Morgen gaan we op pad met het gezin. Zin in. Vandaag opruimen en inpakken. Ook best zin in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Spirit Geplaatst 15 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2022 Goedemorgen iedereen DAGPACT fonny Renée Yana Prana Toos Spirit Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Renee80 Geplaatst 15 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2022 Goedemiddag @Spirit @Lika waar trekken jullie heen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Spirit Geplaatst 15 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2022 Even mijn dagplanning omgezet.Had voor vandaag al een planning gemaakt voor een wijkmaaltijd, maar mijn zoon belde gisterenavond of ik kwam.Even een nachtje over geslapen en besloten om vandaag maar in de Oma rol te kruipen.Geen oppas kunnen regelen voor de hond, dus die gaat maar mee.Wel weer even wennen ook voor haar, mee met de metro en de trein, maar we gaan er maar voor.Flinke zak met hondenkoekjes mee.Er word naar mijn komst uitgekeken.Hoera,Oma komt! lady jane en Renee80 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Remi1 Geplaatst 15 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2022 (bewerkt) 4 uur geleden zei Ietje: Goeiemorgen allemaal, Ik viel me nog steeds best rot, vooral door het beschadigde vertrouwen, maar kan het niet meer terugdraaien. Ik zal dit ook in therapie moeten bespreken en daar zie ik flink tegenop. ..................................... Hoe gaat het vandaag Ietje? Is de rust weer wat terug gekeerd in huize of was/ is je man erg boos/ teleurgesteld? Verslaving is een familieziekte he. Het betreft niet alleen de gebruiker maar het hele gezin. Beschadigd vertrouwen is hier ook nog steeds aan de orde, ondanks dat ik geen geheelonthouder ben. Mijn man is op de hoogte van mijn triggers/ situatie"s waarin de grote kans bestaat dat ik zomaar naar de fles grijpen kan. Het is niet eens het drinken zelf maar de onmogelijke tijdstippen en het stiekeme gedrag erom heen en de talloze loze beloften op beterschap die het vertrouwen zo beschadigt heeft bij hem. Nu weten we bijvoorbeeld dat volgende week er 3 dagen zijn ik makkelijk zou kunnen hervallen in datzelfde oude gedrag. Terwijl ik er inwendig al mee bezig was om mezelf soort van "vast" te zetten en plannen voor mezelf aan het maken was hiervoor; houdt hij zijn hart alweer vast en vroeg me asjeblieft niet te gaan drinken. Zo diep zit zijn angst en zo beschadigd heb ik zijn vertrouwen. Helemaal weg gaat dat nooit meer denk ik. Aan de andere kant; Mijn verslavingsgevoeligheid ook niet. Het is rot. Maar ik denk dat het open en eerlijk bespreekbaar maken (en houden) toch beter is om (samen) mee om te gaan, dan in je schulp kruipen en stiekem door blijven doen alsof het niet meer speelt. Volgens mij scheelt dat een hoop "verassingen". X Remi alias Bor 15 oktober 2022 bewerkt door Remi1 Ietje, Maverick, Spirit en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ietje Geplaatst 15 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2022 Bedankt voor je raad Bor, ik denk dat je gelijk hebt. Mijn man was er verder wel weer rustig onder, maar mijn dochter is zelf nogal wiebelig momenteel, dus dan zijn dit soort gebeurtenissen niet echt handig. Er is een paar maanden terug wat heftigs gebeurd waardoor ze snel bezorgd is om mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Remi1 Geplaatst 15 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 15 oktober 2022 Ja dat moet dan wel haast wel @Ietje. Als je kind blijkbaar zo van streek raakt en een toets mist omdat mama 250 ml wijn drinkt (hoeveel is dat? 2 glaasjes wijn?). Dan zal er vast meer hand zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden