Spring naar bijdragen

Woensdag 7 september 2022


Yvonne

Aanbevolen berichten

Goedemorgen frummers. 
Ik ben er al even uit, en al een hele poos wakker. 
We hebben het staartje van het onweer gekregen vannacht. 
Nou vind ik dat prima, maar onze hond is er als de dood voor.... 
De regen die ik hoorde vond ik wel heel fijn...
maar helaas bleek de buit beperkt te zijn gebleven tot nog geen halve mm zag ik net:devil:
Afijn, nu eerst maar even een bakje
image.png.d07b0563012d6424c5977dbd8ba23bf4.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei ikkanhet:

Goeiemorgen @Yvonneen @Reacher:sun:

Hier heeft het ook behoorlijk tekeer gegaan vannacht. Ik hoorde een paar keer tippel tippel en ja hoor onze Valco lag al naast me op de mat.
Die is er ook als de dood voor.

Ik hou erg van je Valco verhalen :) ik voel me alweer wat beter, nu. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen ochtendhumeur,
maar heb totaal geen behoefte aan mensen om mij heen als ik net wakker ben. 
Dat is dan toch een vorm van ochtendhumeur denk ik..... 

@Remi1, wat heerlijk dat jouw dochter 'schoon' is... wat een opluchting! 

Mooi dat je zulke stappen maakt @Lika
Minder is natuurlijk dat je je niet lekker voelt, maar ik hoop dat dat vandaag weer wat beter is. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei ikkanhet:

Regent alweer hier 

Ja, gelukkig hier ook.
Ten eerste is dat goed voor mijn verdroogde plantjes, iedere dag sproeien helpt niet voldoende.
Ten tweede zit ik van 8 tot 13 uur in thuisisolatie.
Vanochtend komt er iemand om een rookmelder te installeren op een plek, bijna vijf meter hoog.
Anderhalve meter afstand bewaren is in dit geval dan ook geen probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ons hondje heeft gisteren zijn laatste pilletje (ontstekingsremmer) gehad nadat hij in de vakantie door een adder was gebeten. Op een zwart bobbeltje op z'n voorpoot na is er niets meer aan hem te merken of zien. Likt er niet meer aan, loopt niet meer een beetje mank.. Het gekke is dat hij, na dit "avontuur" beter eet dan hij ooit gedaan heeft. Ik hoef geen fratsen meer uit te halen om hem naar z'n etensbak te lokken. :mellow:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei Kohtje:

Ik moet ook nog een rookmelder ophangen, beneden in de gang. Ook al zo hoog, iets meer dan vier meter.

Ja @Kohtje, het is heel erg handig om die rookmelder zo hoog mogelijk neer te hangen.
Ik heb een schuin dak, daar hing al een rookmelder sinds ik in dit huurhuis woon.
Een aantal jaren geleden waren de batterijtjes leeg, of zoiets, en begon dat ding heel hard te piepen.
Ik kon daar niet bij om dat ding uit te zetten en werd knettergek van dat gepiep.
Al mijn buren dachten dat er brand was.

Ik heb hoogte vrees, mijn buurvrouw gelukkig niet.
Zij is op een trap gaan staan en heeft op mijn verzoek dat ding met een bezemstok kapot geslagen.

Nu is het afwachten waar ze die rookmelder straks willen plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, ja.. die piepende rookmelders als de batterij vervangen moet worden. Ze beginnen altijd met af en toe een luid piepje geven. Ik vraag me dan altijd de eerste dagen af: "wat was dat, waar komt dat vandaan, heb ik het wel goed gehoord?" Meestal ben ik ruim een maand verder voor ik doorheb dat het van een rookmelder komt.
Nu heb ik op elke verdieping (behalve dus nog beneden in de gang, maar dat komt..) een rookmelder met een batterij die tien jaar meegaat. Daarna moet je de hele rookmelder vervangen, maar dat moet je met élke rookmelder doen.
Hoogtevrees heb ik niet, maar het werken boven m'n hoofd gaat me moeilijk af door een aandoening aan nek/schouders/armen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...