Spring naar bijdragen

Maandag 22 augustus 2022


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Ik vind het heel jammer dat dat gezuip zo wordt genormaliseerd onder studenten.  Maak me ook zorgen om oudste zoon. Hij heeft nu een tussenjaar en wil volgend jaar waarschijnlijk studeren. Maar merk nu al dat het normaal is dat er bij ieder feestje/bijeenkomst wordt gedronken. De kratten bier zijn niet aan te slepen als ze afspreken. (Wat ik ervan meekrijg) Jammer, straks kunnen ze zich niet meer vermaken zonder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi. Tja, het studentenleven... en toch, de meeste studenten worden in meer of mindere mate waardevolle deelnemers van de maatschappij. Uiteindelijk.

5000 dagen @Kohtje fantastisch als je al die vandaag niets bij elkaar optelt.

De clan is thuis. Ik ben blij.

DAGPACT:
Yvonne
Jessje
Roberto
Fonny
Rapilos
Spirit
Quinn

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Adri02 het verschil met "onze" tijd is denk ik ook dat je nu pas vanaf je 18de mag drinken; net het punt dat vele gaan studeren dus het is in 1x echt een andere wereld. Ik snap wel dat het nu zo gebeurd omdat het eindelijk kan. Mijn neefje heeft het vorig jaar ook gehad en de eerste weken van zijn studie was alleen maar drinken en feesten maar hij begon het saai te vinden. Hij heeft voor de zomer het studentehnhuis opgezegd en woont weer thuis. Op en neer reizen doet hij liever dan in die zuipzooi zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Fruitvlieg:

@Adri02 het verschil met "onze" tijd is denk ik ook dat je nu pas vanaf je 18de mag drinken; net het punt dat vele gaan studeren dus het is in 1x echt een andere wereld. Ik snap wel dat het nu zo gebeurd omdat het eindelijk kan. Mijn neefje heeft het vorig jaar ook gehad en de eerste weken van zijn studie was alleen maar drinken en feesten maar hij begon het saai te vinden. Hij heeft voor de zomer het studentehnhuis opgezegd en woont weer thuis. Op en neer reizen doet hij liever dan in die zuipzooi zitten.

Maar denk je dan echt dat ze inderdaad pas vanaf hun 18e gaan drinken? Ik denk het niet.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze mogen in ieder geval vanaf hun 18de pas een kroeg in of iets dergelijks. In de sportkantine krijgen ze het ook niet. Natuurlijk zullen ze wel eens stiekem drinken maar ik ben echt opgegroeid met vanaf mijn 14de stappen en naar de kroeg gaan. Dat bestaat nu echt  niet meer waardoor op hun 18de echt een nieuwe wereld open gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is voor mij wel een momentje hoor.....

Na maanden wachten op begeleiding is vandaag mijn detox gestart.
En mag ik dus op het dagpact! Daar heb ik lang naar uitgekeken!

En nu lekker naar bed, beetje lezen nog en dan de eerste (waarschijnlijk) zweetnacht in. Tot morgen!

DAGPACT:
Yvonne
Jessje
Roberto
Fonny
Rapilos
Spirit
Quinn
BizzyBee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei nancy:

ik wil eigenlijk Quinn quoten, maar lukt me niet...:blush:

Hoe weet je dat? 

Nou ja, het was licht ironisch. Maar toch, als je rondkijkt in de samenleving, naar al die oud studenten die nu, in elk geval werktechnisch, functioneren als advocaten, docenten, managers en consultants (kots), allerhande adviseurs en therapeuten...  zoiets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...