Spring naar bijdragen

Ik kan soms tijdelijk stoppen maar blijf niet gestopt


Freekie

Aanbevolen berichten

Op 10-7-2022 om 06:53 zei Freekie:

Ik maak 9 euro per dag over op mijn spaarrekening in een speciale pot, dat is ongeveer min of meer een soort gemiddelde wat ik per dag kwijt was aan mijn gecombineerde hobby... 

In de week dat ik Kinderen heb kook ik altijd behoorlijk ruim zodat ik de week erop nauwelijks tot niet hoef te koken. 

En nu merk ik pas dat ik dan bijna een week niet naar de supermarkt hoef.. Wat een rust op de bankrekening 

Wat fijn Freekie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik zag in de dagdraad van vandaag dat er gesproken werd over leefstijltraining.. Nu zat ik daar op te googlen en van het 1 komt het ander (beetje vergelijkbaar als met youtube haha) maar ik kwam op deze website uit: https://www.zelfhelp.nl/ gaat over 'Buitenveldertgroepen' zoals ze het zelf noemen

Iemand daar ervaring mee? Ze zitten ook in de plaats waar ik woon... Ik durf eigenlijk niet zo naar 'buiten' te treden met de moeilijkheden die ik ervaar. Aangezien eigenlijk (bijna) niemand het weet en ik me er ook voor schaam als mensen er achter komen.

En ook ik heb er een handje van om te denken, dat het me nu al voor de 4e week lukt en ik het dus best zelf kan.. zonder me ergens aan te melden...

bewerkt door Freekie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik onthoud niet erg veel meer @Freekie, maar er is hier wel over die groep
geschreven door een forummer. Positief ook volgens mij. Maar wat voor de een
pos. is kan voor de ander anders zijn. Ik zou zeggen, trek de stoute schoenen aan
en gun jezelf de kans. Ook om je gewoonte van de laatste zin te doorbreken.
Uit elke nieuwe ervaring valt iets goeds te halen.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Op 27-6-2022 om 20:08 zei Freekie:

Eigenlijk heb ik geen reden om te drinken

Hi @Freekie even een reminder aan je eigen woorden toen je hier net was; je hoeft niet te drinken, je kunt prima zonder en mooier nog, zonder is je leven leuker. Al was het maar omdat je zonder na te denken op je motor kunt stappen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo @Freekie,

Ben je alweer terug van vakantie met je kinderen? Hoop dat jullie mooie herinneringen hebben gemaakt samen. Las op de dag draad over de bieren. Hoop voor je dat je jezelf hebt kunnen herpakken en weer door bent gegaan op de ingeslagen alcohol vrije weg die je weer wilde bewandelen:heart::rose:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

Ik schrijf het van me af want voor mijn gevoel heb ik een serieuze zenuw inzinking... Ik zit hier half huilend... Met mezelf in de knoei, gelukkig zijn de kinderen naar school... Ik zit te bedenken dat ik gewoon serieus helemaal niet en nooit meer wil drinken. Gisteravond ging het (weer) mis en ik hou mezelf niet in de hand... Ik ben niet meer de baas over mezelf en al de gedachten over een beetje drinken gooi ik bij het grof vuil

Het werkt gewoon niet en ik geef de strijd op, die eeuwige * strijd... Uiteindelijk verlies ik toch want het is sterker dan mij. En het zijn de * drank gedachten en ik merk dat ik beetje bij beetje steeds meer depressieve gedachten krijg door het drinken

Gisteravond stond ik met een six pack 0.0 in de rij bij de kassa en heb hem toch weer omgeruild met 1 die wel alcohol heeft

Ik verlies de strijd en ik wil het niet meer. Ik maak mezelf beetje bij beetje geestelijk kapot en de gedachte aan nooit meer drank voelt als een bevrijding en niet meer alsof ik iets niet meer mag. 

Nu zit ik huilend in bad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de lange termijn is helemaal niet drinken echt veel makkelijker dan proberen het in de hand te houden als je af en toe drinken toelaat. Op de korte termijn is het lastig, maar zo te lezen heb je de strijd niet verloren maar heb je juist aan inzicht gewonnen dus ga je vooruit. Of het gewoon lastig is of verduiveld lastig bepaal je voor een deel ook zelf.

"Gewoon serieus helemaal niet en nooit meer drinken", je formuleerde het zelf al. Gewoon doen, en er trots op zijn, veel fijner en veel gemakkelijker. Dat kan vanaf nu, met een glimlach op je gezicht, waarom niet? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ach Freekie, ik maakte me gisteren al zorgen om je.
misschien was dit nodig om de goede keus te maken en
echt die eerste niet weer te nemen? Ook ik werd depressief van dat steeds weer falen.
En ik heb het hier zoveel vaker gelezen. Op het moment van verleiding denken we daar niet aan,
maar drank maakt echt veel meer kapot dan ons lief is.
De eerste niet nemen wordt steeds makkelijker voor de meesten. Dit kan ook voor jou gebeuren.
En dan ben jij wel sterker dan die drank. Je stapt  uit het gevecht en komt in het reine met jezelf.
Het kan Freekie. Ik moest er eerst 55 voor worden. Jij kunt veel jonger je leven weer goed op de rails krijgen!:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet wanhopen Freek. Die zin die Bob er hierboven ook al uitlicht klinkt juist als een openbaring waarmee je verder kunt. 

Het is die hele donderse heisa van niet willen drinken, twijfelen, aarzelen, toch weer wel drinken, je schuldig voelen, jezelf een slappe zak vinden waarvan je uiteindelijk dol en depressief wordt. En waarmee dan potverdorie ook nog een keer de zucht naar drank groter wordt en dat treurige liedje elke keer van voren af aan begint tot je er gek van wordt. Het losraken van de drank gaat altijd met vallen en opstaan, of jij en ik daar nu zin in hebben of niet. Een slag verloren, niet de oorlog, bedenk dat goed.

Even flink janken, schreeuwen of iets goedkoops stuksmijten en voort maar weer. Ik denk dat jij er wel komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat 'm inderdaad niet worden op die manier Freekie ('het proberen in de hand te houden';  vergeet 't maar!).
 

En kijk ook naar je eigen geschiedenis met verslaving die je beschrijft: eigenlijk zie ik, als ik je verhaal lees, gewoon een verslavingspatroon van al een jaar of 20, begonnen als hanggroep/feestgangersjochie met pilletjes en poeders en zuipen. Dan had het weer eens de vorm van MDMA/XTC of speedgebruik, dan weer roken, alcohol, wiet etc. 
Maar eigenlijk is het één en hetzelfde: je kunt niet werkelijk in vrede met jezelf zijn, en je moet steeds van alles hebben om voor jezelf weg te vluchten.

Overigens uiteraard allemaal super herkenbaar. Ik had dit topic zelf geschreven kunnen hebben, los van de kinderen dan....

Is dit niet herkenbaar Freekie:
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel voor de berichtjes! Ik kijk het filmpje vanavond even..

Verder weet ik niet zo goed wat ik moet zeggen, ik ben vrij leeg vandaag.. 

In ieder geval heb ik mezelf weer een beetje herpakt en ga jullie berichten nog een aantal keer teruglezen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het filmpje slaat wat mij betreft de spijker op de kop voor mij.. Ik ben bang voor rust, ik heb ook bange gedachten dat je het weekend zonder kinderen niet doorkomt zonder drank, dat de dagen ellenlang duren... als je nuchter ben... en dat ik me kapot ga vervelen zonder drank... Ik zoek in alles afleiding, om mijn geest maar bezig te houden...precies zo als het filmpje verteld...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Freekie:

Het filmpje slaat wat mij betreft de spijker op de kop voor mij.. Ik ben bang voor rust, ik heb ook bange gedachten dat je het weekend zonder kinderen niet doorkomt zonder drank, dat de dagen ellenlang duren... als je nuchter ben... en dat ik me kapot ga vervelen zonder drank... Ik zoek in alles afleiding, om mijn geest maar bezig te houden...precies zo als het filmpje verteld...

Ik denk dat ie sowieso de spijker op z'n kop slaat voor vrijwel iedereen die aan welke vorm van verslaving dan ook lijdt. Volgens mij is het universeel de bron van dat gedrag.

Des te meer reden dus om eens te gaan experimenteren met hetgeen die aandraagt. :) Ik  doe het zelf ook al een poosje sinds ik dat filmpje gezien heb. Kan echt een krachtige oefening zijn om die basale onrust die tot verslavingsgedrag leidt boven water te krijgen, en die basale onvrede met jezelf die we meestal niet kennen omdát we voortdurend altijd allerlei capriolen uithalen om dat maar te ontvluchten. Die voortdurende doenerigheid... Als je dat juist eens bewust opzoekt en onderzoekt, en vaker doet, kun je er vertrouwd mee raken en erachter komen dat er eigenlijk helemaal niet zo veel reden is om er bang voor te zijn. Wellicht ontstaat er zo meer vertrouwen in datgene in jezelf, en daardoor meer rust waardoor die neiging om steeds maar snel weer ergens mee bezig te gaan ,en verdoving en bedwelming te zoeken, eigenlijk van z'n aantrekkingskracht beroofd wordt op die manier. Immers, waarom zou je die neiging nog vertonen als je snapt en met eigen ogen ziet wat het eigenlijk in werkelijkheid is en welk doel het dient? Zulke oefeningen kunnen blootleggen wat normaal in het verborgene blijft. Bam, zo speel je die * uit jonguh!  B) :P 
Alle gekheid op een stokje... wel de moeite waard iig als je het mij vraagt. En ja, natuurlijk kan het lastig zijn, bewust die leegtes in jezelf op zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Freekie:

ik ben vrij leeg vandaag..

dat is een perfekte basis om mindful te wezen Freekie.
Ik ben al tientallen jaren sauna verslaafd en elke keer weer
ervaar ik die leegte, zeker in een lege sauna, zonder bijgeluiden,
maar ook als ik in het zoutbad drijf. Dan ben ik al snel daar waar
het filmpje over vertelt. Weliswaar op een andere manier, maar thuis
in de stoel zit ik toch te mijmeren, boodschappenbriefjes te verzinnen,
plannen te maken enz enz enz.
Zoek iets wat jou past. Ook tijdens het hardlopen zul jij het misschien herkennen?
Dat je mind leeg is en ineens observeer je jezelf. Puur geluk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk heb ik niet zo gek veel met meditatie, maar de dagelijkse nuchtere toon van dat filmpje van @Strijkboutspreekt me wel aan. Het voorbeeld van die geit :). Gewoon kunnen ‘zitten en niets doen’ inderdaad, ik geloof wel dat in die leegte de sleutel tot tevredenheid een geluk ligt verborgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...