Spring naar bijdragen

Maandag 27 juni 2022


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Hier veel onduidelijkheden en klussen die mij onrustig maken.
Vorige week de kamer in het verpleeghuis ontruimd. Deel is nu opgeruimd. Huis is rolstoel toegankelijk gemaakt. Badkamer en toilet aangepast. Hoog-laagbed geleverd. Maar gestrand op de laatste stap: thuiszorg. Zorg komt (nog) niet rond. Dus nog geen ontslag voor mijn moeder uit revalidatiecentrum. Hier heb ik geen grip op en dat enkel maar kunnen afwachten maakt mij onrustig. 
Soms lonkt de drank, maar die gedachte kan ik wegduwen. Verdoven heeft geen zin. Mindfull naar de situatie kijken. Goede en moeilijke oefening. Ik volg nu een module mindfulness die ik nu volg bij de POH van de huisarts. Leek mij eerst niks voor mij, maar kom daar voorzichtig op terug. Het dwingt mij ook om tijd voor mijzelf te maken en rust in mijzelf te creëren. 

bewerkt door Maja
Aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers, 
Gisteren heb ik heerlijk lui in de tuin zitten lezen de hele middag, wat een luxe... 
Nu is het grauw en lekker druilerig en fris, de deuren en ramen staan wijd open.
Eerst nog even een bakje en dan aan de slag. 

Wat fijn dat het huis klaar is om jouw moeder thuis te laten komen @Maja
maar wat triest dat de thuiszorg maar niet wil lukken nog. 
Hou vol hoor .... 

image.png.d07b0563012d6424c5977dbd8ba23bf4.png

 

DAGPACT
ikkanhet
Maja
Fonny 
Yvonne 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei bolletje:

Goeie morgen,

Zal niet makkelijk zijn om thuiszorg te krijgen. Ze heeft kind(eren). Die krijgen alles op hun bordje, of ze kunnen of niet. Hoeveel broers en zusjes heb je?

Ha @bolletje

ik heb 1 zus. De indicatie WLZ is verleend. De portemonnee voor de zorg en erkenning van de benodigde zorg dus gelukkig ook. Het probleem is de bemanning. Ook in de thuiszorg groot gebrek aan personeel. 
En ja, voor mij als mantelzorger blijft er nog heel wat te doen. Mijn zus springt bij. Staat als back up. Twee kinderen net rugzak vragen veel van haar tijd en energie.
 

bewerkt door Maja
Woordje vergeten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemooiemorgen frummers

gisteren vrij onverwacht naar Rotterdam geweest
om de wandeling op 30 m hoogte te maken boven de daken.
Geweldige dag gehad, een mevr. had een kaartje over, dus
dochter gebeld en die kon mee. Alles was uitverkocht al dagen,
maar op een rare manier kon ik er nog precies 1 boeken en zij
is een zondagskind dus ook voor haar werd gezorgd.
Toen bleek dat haar partner een toneeluitvoering had en schoonmoeder
van dochter ook zou komen, dus die kon ik ook mooi leren kennen.
Samen gelunched en toen nog even Rotterdam in. Wat een drukte, ik
ben duidelijk de grote stad een beetje ontgroeid tijdens de Coronajaren.
Maar alles liep zo mooi in elkaar over, dat ik het ook heerlijk vond om te merken
dat ik naadloos aan kon passen aan omstandigheden, uit mijn comfortzone dus.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Het blijft warm en benauwd vind ik, maar dat kan ook aan mij liggen, want heb weer erg veel last van opvliegers de laatste tijd.
(Die tijd heb ik in principe allang gehad, dus een beetje raar is het wel)

Heerlijke vrije maandag vandaag.
Zus van vriend komt vanavond eten, dus wat boodschapjes doen straks

Klinkt gezellig @lady jane, zo,n onverwacht dagje Rotterdam

@Maja
wat een ellende met die thuiszorg he.
overal personeelsgebrek, het is niet te geloven.
sterkte, hoop dat er snel hulp komt voor je

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff, wat een druk weekend was dit zeg.
Ik begin de week moe en met heit gaat het niet goed, zeg maar slecht.
Onze geplande bootvakantie samen mogen we vergeten van de artsen, we moeten blijkbaar al blij zijn als hij deze zomer haalt.:(

Nou ja, goedemorgen dan maar..

bewerkt door Remi1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dit komt niet meer goed. Z"n hart zegt vandaag of morgen; doe het zelf maar.
Nu is z"n ICD vorige week al wel naar 100% opgevoerd maar het hart heeft de kracht niet meer om het weer over te nemen.

Ik heb de arts gevraagd of het nog wel verantwoord is om hem dan ieder geval eens een dagje mee te nemen want ik vind het ook wat eng
om hem in zo"n toestand mee te nemen. Straks valt hij me nog dood op de boot.:( De arts belt me nog terug hierover.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen.Rare nacht gehad.Tegen de ochtend toch nog in slaap gevallen en daardoor wel laat wakker, maar niets te verletten voor vandaag.

Dat heb ik ook @lady jane,zodra ik dat metrogat uitkom lijkt het wel of alles op me af komt.Ben duidelijk ook de grote stad niet meer gewend.Ik zou zo onder de tram lopen :face-icon-small-shocked:

Het is idd benauwd @rapilos,word snachts ook zwetende wakker.Heb de overgang ook al een poosje gehad.Hier ook vandaag weer benauwd en bewolkt.

Sterkte met je heit @Remi1 :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen. Probeer om weer tot een normaler ritme te komen. Of op z'n minst voor mij normaal. Jeweetwel, koffie, Brinta... 

@Maja ik hoop dat het snel geregeld kan worden zodat ze weer gewoon bij je thuis is. Dat is ook niet gemakkelijk, maar thuis is altijd fijner.

@Remi1 sterkte voor je heit. En voor jezelf ook.

DAGPACT
ikkanhet
Maja
Fonny 
Yvonne 
Quinn 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...