Spring naar bijdragen

Dinsdag 12 april 2022


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Zojuist zei jopie:

natuurlijk niet, daar gaat het juist om

maar wel accepteren dat dat dus ook het gevolg is. Dat je bijvoorbeeld geen langdurige relaties aan kan gaan. Ik noem maar even iets. 

grrrr

Nee. Er is al genoeg van mij kapot gemaakt, dit laat ik me niet afpakken. Dan maar soms door het lint, maar nog meer gevolgen accepteer ik niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Quinn:

omdat ik het enorm moeilijk vind om hulp ruimte in te nemen. Doe ik nu wel, kun je nagaan hoe beroerd het is.

Alles liever  zelf willen oplossen en het jezelf niet waardig vinden om hulpruimte in te nemen lijk ik te herkennen Quinn. Het is iets waar ik ook regelmatig aan werd herinnerd door mijn hulpverleners. @jopie raakte met de twee palletjes in mijn ogen heel mooi de kern. Het is voor mij het meest lastig om iets te doen aan het palletje onrust, dat is oefenen, leren, vallen en opstaan maar vooral ook hulp aanvaarden.

In mijn overtuiging val je niet plotseling terug, het bouwt zich op. Onrust wordt meer onrust, wordt woede/frustratie/verdriet wordt obsessie. Je hebt gelijk dat die opbouw niet altijd uit jezelf te stoppen is en daarom is tijdig hulp vragen zo belangrijk denk ik.
Leren tijdig te signaleren en om hulp vragen, je onrust kenbaar te maken, kan de uitkomst van die opbouw veranderen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En iedereen heeft grenzen @Quinn dat hoeft niet per se te betekenen dat langdurige relaties niet passen bij jou   Dat was misschien een voorbeeld van Jopie?

Het kan ook zijn dat je baat hebt bij beweging op bepaalde momenten als je voelt dat het teveel wordt. Dat je alleen gaat zitten als het te druk is.  Hou het klein. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Reacher ik sla enorm aan als het over mijn relaties gaat, dat weet ik. Het is een gevoelig onderwerp voor me, omdat ik weet hoeveel ik vraag en krijg en maar zo weinig terug doe. Dus ja, gevoelig punt.

Maar ik ben het zo zat om nog steeds met de gevolgen te zitten, het is verdomd oneerlijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei jopie:

Oneerlijk? hoezo?  Is het iemands schuld?  Ben ik zielig?  Het is domweg wat het is, man.

In mijn geval? Ja, het is iemands schuld. Dat maakt mij niet zielig. En nee, ik vind jou ook niet zielig. 

Voor nu ben ik er even uit, heb hier thuis wat beloofd te doen.

Alsnog, bedankt. Jullie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Remi1:

Ik heb vannacht gedroomd dat ik samen met @Roberto in het leger zat. (huh?)

@Remi1En verder? Welke rang hadden jij en ik daar in het leger?
Ik ben erkend dienstweigeraar.
Die rangen ken ik alleen van het kinderspel Stratego.

ps ik heb ook een hekel aan mensen die jou aanspreken met de naam Bor.
Ik ken jou als Borretje, die Bor werd en nu weer een andere naam heeft verzonnen.
Who cares? Whats in a name?

bewerkt door Roberto
Tekst perfectioneren
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

Ik heb gisteren gekookte worteltjes gegeten en de helft nog over.
Ze waren afgeprijsd, hadden een vreemde smaak.
Met wat suiker er overheen ging het wel.

Straks ga ik die andere helft opwarmen.
Met wat extra suiker.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Quinn ik wil je graag wat zachte mildheid voor jezelf toewensen. Misschien lukt het dan om ook liever bij jezelf te zijn? Want nee jij treft er geen schuld aan, dat is door alle generaties voor jou. Maar je doet het niet en dat is voor alle generaties na jou. Jij doet het toch maar…

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat we elkaar treffen op dit kruispunt @jopie: jouw pijn omdat je het gevoel hebt dat ik zeg dat je op een bepaalde manier om hulp moet vragen om verstaan te worden, en mijn pijn dat ik hèb gemist dat @Quinnom hulp vroeg. Dat niet alleen: iedereen heeft zijn roep om hulp wel gelezen. 
 

Daar reageerde ik bits op. Of als een bitch op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Roberto:

@Remi1En verder? Welke rang hadden jij en ik daar in het leger?
Ik ben erkend dienstweigeraar.
Die rangen ken ik alleen van het kinderspel Stratego.

ps ik heb ook een hekel aan mensen die jou aanspreken met de naam Bor.
Ik ken jou als Borretje, die Bor werd en nu weer een andere naam heeft verzonnen.
Who cares? Whats in a name?

Als je dat who cares zo prachtig meent, waarom dat de hekel aan mensen die Bor zeggen? Je mag ook gewoon mijn naam noemen in deze hoor.

1 uur geleden zei Reacher:

Ik denk dat we elkaar treffen op dit kruispunt @jopie: jouw pijn omdat je het gevoel hebt dat ik zeg dat je op een bepaalde manier om hulp moet vragen om verstaan te worden, en mijn pijn dat ik hèb gemist dat @Quinnom hulp vroeg. Dat niet alleen: iedereen heeft zijn roep om hulp wel gelezen. 
 

Daar reageerde ik bits op. Of als een bitch op.

@Reacher Ik heb echt liever dat iemand de roep om hulp niet zo leest, omdat ik me beroerd uitdruk, dan dat "iedereen" het, vooral achteraf, wel heeft gelezen. 

36 minuten geleden zei jopie:

o wow. geweldig. wat een prestatie. Je bent van je kinderen af gebelven. Dat wat heel goor en fout en weet ik wat is, of in ieder geval wat JIJ HEEL heel goor en fout en wat jij weet ik wat vind, heb je niet gedaan. 

en verder...? Doorbreken is meer dan de fouten van hullie niet maken he? 

Waar  sta jij, @Quinn?

Het gaat je op dit moment geen ene flikker aan @jopie ik wil er meestal voor je zijn als het nodig is en steun bieden voor zover dat in mijn mogelijkheden ligt, maar op dit moment lijken we beide niet in de juiste stemming om met elkaar om te kunnen gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom elkaar toch zo de maat nemen. 
 

Deze quote van Jopie raakt me erg:

wat 'ze' hier vragen kan ik niet. Om dat juist dát was waar ik groot mee werd: aangeven dat je niet meer kan, en dan krijg je alles.....’.

Ik lees hier vaak en pik van alles op. Maar vragen doe ik ook niet. 
Ik herken dat sturende gedrag van mijn goede moeder, wil het ook niet. 

 

Sit back and watch the movie go by.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...